Binnenkort wil ik eens op pad met de kleine om bijvoorbeeld in de stad te gaan winkelen. Omdat ik niet zo'n zin heb om in een restaurant mn bh open te gooien en te gaan voeden wil ik graag gekolfde melk meenemen in een flesje. Wie weet hoe ik dit moet aanpakken, moet ik de melk meenemen in een thermoskan (al warm) of gewoon in een flesje en dan met een flessenwarmer ergens opwarmen? En kan ik haar steeds een slokje geven als ze er om vraagt of moet ik elke keer na het drinken de speen weer steriliseren in gekookt water?
Je kunt proberen of je kindje het gewoon zo wil. Het is niet zo dat de melk perse warm moet zijn. Als je kindje het zo lust is dat ook prima. Kwestie van proberen dus. En als je niet in het openbaar wilt voeden kun je mischien ook altijd nog even een pashokje induiken.
Als ik jou was zou ik me over de schaamte heen zetten en gewoon zo voeden. Doen vreselijk veel mensen onder wie ik (10 jaar geleden bij mn 2 zoontjes en nu weer bij mn dochter) en sommigen "omstanders" negeren je anderen kijken vertedert of geven je n complimentje. In al die jaren heb ik echt nog nooit een vervelende opmerking of blik gekregen. Plus het is STUKKE makkelijker en je weet zeker dat de kleine jou borst niet zal weigeren terwijl je daar van een flessespeen niet zeker van zal zijn (sommige kindjes moeten dit echt leren, anderen willen de fles echt niet). En daar komt nog bij dat een jong babietje verward kan raken waar het uit moet drinken en dus dan misschien de tepel voort weigert. Het vergt enige oefening om idd niet met je hele borst open en blood te komen te zitten maar het is gewoon goed te doen. Desnoods leg je een spugdoekje er over zodat er echt niets te zien is. Maar feitelijk zit je kleding en het bolletje van je kind zo in de weg dat niemand wat ziet (of ze moeten er helemaal boven komen hangen...maja wie doet dat nou? ) Maar goed. Als je echt niet in het openbaar wilt voeden dan kan je de afgekolfde melk zo in een flesje mee nemen (verse gekolfde melk is 10 uur buiten de koeling goed te houden) En als het op kamer temp is kan je het ook gewoon geven. Je kan het natuurlijk ook verwarmen au bain marie of in een flessenwarmer. NIET in de magnetron! Weet alleen niet waar dat dan zou kunnen... Succes!
in een flesje in een koeltasje doen en dan koud geven. Als ze het dan niet wilt kan je vaak bij de meeste restaurantjes het flesje 20 sec. in de magnetron doen. is de kou er net af. Moet je niet tevaak doen, magnetron laat de voedingswaarde dalen van je afgekolfde melk. Oefen thuis wel eerst met een flesje, dan weet je of ze het wel of niet snapt. Maar wat anders...als jij op pad wilt en niet wilt voeden of kolven onderweg, moet je wel rekening ermee houden dat je flinke stuwing kunt gaan krijgen en zeker als je je kindje met een flesje voed kan je ook nog eens gaan lekken, omdat je borsten denken dat er gevoed gaat worden. Daarbij kan je productie ook een dip krijgen als je de voeding uitsteld. ( nou zal dat met 1 keer niet zo hard achteruit gaan, maar het kan wel zeker omdat je nu pas drie weken voed, stabiel is het zeker nog niet). je zou ook kunnen overwegen om wel gewoon BV te kunnen geven tijdens het winkelen. in een restaurantje een tafeltje uitzoeken waar je niet direct in de kijker zit en met je rug naar anderen toe gaan zitten. Neem iets van een extra dekentje mee waar je haar op kunt leggen ipv een kussen, en inderdaad, neem een hydrofiel doek mee. Als je een jasje of blazer aan doet helpt dat ook tegen eventuele "pottenkijkers" succes en winkelse
ik heb al wel eens een vervelende blik gehad maar daar trek ik me niks van aan gewoon overheen zetten en voeden, je kunt altijd ergens vragen of je even mag voeden of je gaat gewoon in een hoekje zitten anders meenemen en koud geven waarschijnlijk accepteerd ze dit wel kijk je wel uit dat ze je borst niet gaat weigeren want ze is nog klein. meenemen in koeltasje met koelelementen xxxxxxxxxxxxxxxxxx
He, ik zou toch gewoon lekker ergens zelf gaan voeden hoor... Ik heb zelf altijd een sjaal bij me, maar in principe zit het bolletje van je kindje er voor en ziet geen hond wat, Als je je kleren vast los maakt, je bh los maar nog niet omlaag en je kindje klaarlegt, kun je je trui/shirt zo omhoog trekken, bh omlaag en aanleggen. Ziet niemand wat en voor het geval dat, heb ik dus altijd een sjaal bij me die ik er tactisch voor kan hangen. Ik zou zeker op deze leeftijd nog even niet de fles doen, om een paar redenen:tepel-speenverwarring, kind weigert de fles vaak, jij gaat enorm zitten lekken/stuwing, 't is voor je productie (omdat die echt nog net stabiel is) wel handig dat je wel afkolft, enz... Ik vond het de eerste paar keren ook doodeng, maar op een gegeven moment wordt het normaal en krijg je echt zoiets van: ze denken maar wat ze willen, ik zit gewoon m'n kind te voeden. Ook ik heb trouwens nog nooit vervelende opmerkingen gehad...
O, en mocht je toch echt afgekolfde melk mee willen nemen: het wordt afgeraden om opgewarmde melk warm te houden, juist in verband met bacteriegroei. Beter dus de melk op kamertemp geven dan... maar er zijn veel kindjes die dat echt niet willen... Wat ik sowieso altijd doe, is voeden voor je weggaat. Alles klaar zetten voor vertrek, voeden, kind in kinderwagen en wegwezen. Ook al vind ik voeden in het openbaar niet zo'n punt meer, ik probeer wel zoveel mogelijk gewoon thuis te voeden, (alleen al voor Thirza's rust - op andere, drukke(re) plekken drinkt ze vaak toch minder goed.
Bedankt voor de tips, ik schaam me op zich niet maar het irriteert me gewoon dat mensen zo dom doen over borstvoeding in het openbaar terwijl ze wel bijv. topless op het strand liggen. Ik weet dat een vriendin er ook zo'n last van had van starende blikken maar bij jullie valt dat kennelijk wel mee. denk dat dit wel meevalt, het is gewoon voor als ik af en toe een middagje ga winkelen ofzo. Op het werk ga ik wel gewoon kolven. vwb speenverwarring, bij onze borstvoedingswinkel adviseren ze om met 4 a 5 weken toch al af en toe een flesje aan te bieden zodat de kleine kan wennen aan het flesje ivm kolven op het werk over een aantal weken. Ik wil zowieso gaan voeden voor ik wegga, maar het is meer voor 'noodgevallen'als ze ineens wat wil drinken. Ben benieuwd wanneer er wat meer ritme in komt.