Gekke vraag misschien hoor. Maar overal lees ik dat je uitkomende tepels moet hebben met bv. Heb niet lang bv gegeven met me zoon. Drie weken maar ik heb in die weken niet een keer uitkomende tepels gehad waren gewoon plat en hij pakte het prima dat ging juist makkelijker dan dat er een kop op kwam zeg maar. Gek dat ik hier 12 jaar later nog aan terug denk. Mijn dochter heb ik twee weken bv gegeven maar dan afgekolfd ze wilde niet aan de borst. Misschien omdat ze niet gelijk aangelegd werd omdat ze de eerste 12 uur op de conveuse afdeling lag en de verpleegkundige me s nachts haar niet wilde helpen aan leggen. Was te druk. Ik had een ks gehad dus kon moeilijk zelf aan de slag. Hah Gekke vragen he van een moeder die het maar zo kort gegeven heeft. Het is omdat mijn karakter het niet toe lied maar. Soms denk ik nog wel eens van toch wel jammer dat je het niet door gezet hebt ondanks alles. Aan de productie lag het niet. Per borst kreeg ik er met gemak met de kolf 200 uit per keer. Dus bv in overvloed. Ach. Heimwee naar vervlogen tijden.
Volgens mij zijn uitkomende tepels niet noodzakelijk voor borstvoeding. Je baby maakt als het goed is een grote hap, dus hij pakt niet alleen het uitstekende puntje (daar krijg je kloven van, auw!) maar een groot deel van de tepelhof. Dat is met 'platte' tepels hetzelfde toch?
Het heet borstvoeding, geen tepelvoeding. Tepels die uitsteken zijn alleen maar als richtpunt voor een baby, maar absoluut geen vereiste. Je kind niet de tepel in de mond maar de tepelhof. In de mond van een baby wordt het hele zaakje naar achter gezogen, zodat de mond gevuld is met tepelhof en borst. Punt van de tepel zit tegen de keel aan. Maakt echt niet uit of tepel buiten de mond van baby nou puntig, plat, ingetrokken, groot of klein is. Baby's hebben enorme zuigkracht, denk aan of zo, die krijgen het wel waar het hoort te komen.
Topic bij film. Van hier. haha stond iets in over in getrokken tepels van iemand. Dacht he. Zo ging het hier niet. Haha
ben blij dit te lezen zeg! ik ben nu zwanger van mn 3e kindje. heb bij mn andere 2 geen borstvoeding gegeven omdat ik eigenlijk altijd dacht dat ik daar de borsten niet voor had. ik heb ook vlakke tepels. als ik er even aan trek komen ze er wel een beetje uit, maar niet voor lang. nu wil ik het dus wel gaan proberen! ben blij dit gelezen te hebben want ik dacht dat t een drama zou worden met die tepels van mij! dankjewel!