Zwanger worden van 2e na de zomer!!

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by mamakaatje, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,
    Zoals de titel al zegt hebben we de knoop doorgehakt en gaan we na de zomervakantie proberen om zwanger te worden van een 2e kindje.
    20 april gaat mijn mirena eruit en dan eerst eens even een normale cyclus gaan krijgen....
    Best wel spannend ook al duurt het nog wel even. :)
    Wie van jullie hoopt er ook na de zomer zwanger te worden????

Hopelijk tot spreeks hier!

Liefs mamakaatje

2. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi mamakaatje,

Mijn man heeft ook net groen licht gegeven voor een 2e kindje. Ons mannetje is van maart 2010 en het kriebelt al wel weer eventjes bij me, zeker sinds mijn schoonzusje net bevallen is. Mijn man had nog wel z'n twijfels, maar is nu toch zover dat hij ook wel weer wilt. In juni stop ik met de pil en dan vanaf augustus maar proberen zwanger te worden. Als het net zo snel gaat als bij de 1e dan hoop ik in mei 2012 een tweede te krijgen...

Hoe oud is jullie eerste kindje?

Groetjes Poemi

3. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

Jul 15, 2008
    1,081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hoi Poemie,
    Best spannend allemaal he?
    Onze dochter wordt in juni alweer 3 jaar. Ik hoop rond de zomer ook zwanger te zijn (niet dat je het kunt plannen hihi;)).
    Zou alleen fijn zijn als de baby er is voordat onze dochter naar de basisschool gaat. Anders vindt ik het zo zielig als ze in het begin slecht kan slapen door een huilend baby broertje of zusje en dan 5 dgn naar school moeten.
    Ben toch wel benieuwd hoe het zal zijn met 2 kids.
    Ik hoop dat ik tegen die tijd dan ook 1 dagje ouderschapsverlof op kan nemen. Dan hoef ik maar 2 dagen te werken en even geen bso of kdv te regelen omdat mijn moeder 2 dgn kan oppassen.

4. Poemi

Poemi Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    2,367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik vind het ook wel erg spannend ja. Eerst wilde ik het heel graag, en nu mijn man het ook wilt, ga ik weer nadenken over wat er allemaal niet fout kan gaan en dat vind ik dan we weer eng.

Het is idd niet echt helemaal te plannen zo'n zwangerschap, maar je hoopt altijd maar op het moment dat het je wel het beste uit komt. En het is natuurlijk ook wel prettig dat als je net bevallen bent en met zo'n kleintje zit je niet je ander kindje 5 dagen per week moet brengen en halen van school en dat je oudste kindje kan wennen aan een nieuw broetje/zusje. Wel fijn als je ouderschapsverlof op zou kunnen nemen, dan hoeft je kindje niet gelijk naar de opvang.

Met een tweede wil ik dit ook wel iets anders aanpakken. Wij hebben ons mannetje met 12 weken al weggebracht naar créche en ik hoop misschien bij de volgende een maand extra, onbetaald verlof op te kunnen nemen. Lijkt me wel meer rust geven.

Share This Page