Goedenmiddag, Mijn zoontje is nu 6 weken oud en ik geef borstvoeding op verzoek. tot nu toe legde in hem steeds aan als hij 'zocht', dus sabbelen op handjes, hoofde opzij draaien, etc. Alleen dit doet mijn zoon eigenlijk continu, ook als hij net een voeding heeft gehad en tevreden was, en ik het vervolgens in zijn bedje leg om te slapen. Terwijl als ik hem op mijn buik laat liggen net na voeding, blijft hij gewoon doorslapen, maar de hele dag op mijn buik liggen lijkt mij ook geen optie, hij moet overdag ook alleen kunnen slapen lijkt mij. Door het vake aanleggen heb ik op ten duur een overproductie gekregen. ' nachts gaat het wel goed, dan leg ik hem na voeding in bed en dan blijft hij een paar uur slapen. Alleen overdag slaapt mijn zoon zeer weinig, en als hij dan huilt in zijn bedje weet ik niet of het honger is of vermoeidheid.
Hoi Juliette, Eigenlijk gaat je vraag over het slapen van je kindje he? Dat is niet mijn specialiteit, maar ik heb er wel een mening over. Baby's zijn niet gemaakt om alleen te slapen. Wij mensen behoren tot de soort van dragers, net als de apen zeg maar, omdat onze kindjes niet kunnen lopen. Het is daarom heel normaal dat baby's het liefste samen met hun mama (of papa) zijn. Het zou jou en je kindje kunnen helpen om hem overdag eens in een draagdoek te laten slapen. Je kunt dan min of meer je gewone dingen blijven doen en je kindje slaapt vaak veel beter in een draagdoek. Sterkte ermee.