Borstvoeding en peuter in huis

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door groenvlindertje, 30 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. groenvlindertje

groenvlindertje Actief lid

25 apr 2014
    158
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Na lang twijfelen heb ik voor mezelf toch besloten dat ik bij ons tweede kindje borstvoeding wil geven. Binnen een drietal weekjes moet ik bevallen maar ik stel me de vraag hoe ik dit moet doen met een peuter/kleuter in huis. Ons zoontje is nogal een actief kind dat regelmatig correctie nodig heeft. Momenteel vind ik het al erg zwaar, zwanger zijn en een actief kind in huis.
    Dus mijn vraag, hoe doe je dat dan als je borstvoeding geeft? Het grootste deel van de tijd zal ik met twee kinderen alleen thuis zijn. De vorige keer liep de borstvoeding op zich wel goed maar soms ben je wel een tijdje bezig. Daarbij komt dat ik net als vorige keer best wel last heb van mijn bekken dus heel veel rondlopen is ook moeilijk. Misschien zie ik het wel te negatief in en loopt het wel los maar ik zou toch graag enkele ervaringen horen. :)

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het eigenlijk nooit een probleem; ik zorgde dat ik fruit klaar had staan bv, en als ik dan rond etenstijd moest voeden, kon ik de oudste zo een bakje fruit geven. Ik had ook boekjes klaar liggen, tijdens het voeden veel voorgelezen. Soms tv aan. En zo ging het dus prima. Na een tijdje ging het voeden ook heel snel en hoefde de oudste dus minder geduld te hebben.

3. Deedee2

Deedee2 Lid

28 apr 2017
    65
    4
    8
    Vrouw
    Ik probeerde er voor te zorgen dat de oudste wat te doen had.
    Dus idd fruit eten als de baby aan de borst ging of ik las een boekje voor.
    Het is in het begin gewoon best ff zoeken hoe het allemaal het makkelijkste loopt.

Ik heb vooral in het begin er voor gezorgd dat als ik de baby aan de borst had en de oudste haalde iets uit, dan haalde ik de baby van de borst zodat ik de oudste kon corrigeren. Zo leerde ze al snel dat als de baby aan de borst lag mama heus nog wel aan het opletten was en dat dan niet opeens alles mocht.

Vooral de eerste weken ben je wat langer bezig met de voeding, maar dat gaat steeds sneller. Dus accepteren dat je in het begin voor alles minder tijd hebt en bedenken wat je echt belangrijk vind en dan met de rest wat makkelijker omgaan.

4. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Hier ook borstvoeding en een rondlopende peuter. Vaak komt ze naast me zitten als haar broertje drinkt. In het begin heb ik veel boekjes voorgelezen of gingen we samen een puzzel maken. Één hand heb ik meestal wel vrij. En toen mijn zoontje net geboren was deed ik ook wel wat sneller de televisie aan. Ondertussen is ze helemaal gewend en gaat ze ook wel lekker spelen. En het drinken gaat ondertussen ook sneller.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier weinig problemen met de oudste twee gelukkig. Vind het eerder lastig met dingen als koken hihi. Ze hebben toch hun ritme.... dus nu eet ik smiddags warm. Bereid ik als iedereen voorzien is, dan staat het klaar. En in de avonds broodje, snel en makkelijk.
    Meiden waren erg geïnteresseerd en hun knuf krijgt nu soms ook borstje hihi. En inderdaad boekjes lezen of een spelletje of inderdaad even een filmpje kijken als ze een vervelende bui hebben. Eerste weken was het zoeken maar nu best makkelijk.

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik sluit me aan bij eerdere tips. Bedenk ook dat je de eerste week kraamhulp hebt, zet die ook in om jezelf de tijd te geven om de bv weer onder de knie te krijgen. Ik had afgesproken dat ze zoveel mogelijk verzorging van de baby deed zodat ik zoveel mogelijk tijd aan de jongens kon besteden. Maar tijdens bv gaf zij dan juist weer aandacht aan de jongens zodat ik wat meer rust had. Na de eerste week heb ik veel voorgelezen tijdens bv en ook nog regelmatig YouTube gebruikt.
    Je wordt trouwens snel handiger. Ik kan nu voeden met 2 kinderen en een boek op schoot. Had ik nooit geloofd 8 jaar geleden.

Deel Deze Pagina