Wie doet ook bijvoeden met borstvoeding..

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetcandie, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Mijn dochter krijgt s.avonds niet genoeg na mijn gevoel. Ik ben soms uren bezig met haar om te voeden. En wil haar nu bijvoeden. Wie heeft ervaring mee. Ik ben alleen bang dat ze mijn borst niet meer wil en mijn melk achteruit gaat .

groetjes sweetcandie

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb begrepen dat je borsten 's ochtends het meeste melk hebben en naarmate de dag vordert er steeds minder is. Daarom huilen bv baby's 's avonds vaak wat meer.
    Het schijnt het beste te zijn om ze dan vaak aan te leggen zodat de borstvoeding daarop aanpast en ze 's avonds ook voldoende krijgt. Als je nu 's avonds gaat bijvoeden bestaat de kans dat er 's avonds dus steeds minder bv voor haar is en je steeds meer moet bijvoeden.

Maar ik snap het heel goed hoor, hier was het hetzelfde verhaal toen ik nog bv gaf.

3. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoi,

Drinkt ze dan steeds kleine beetjes? Dan zou het heel goed clusteren kunnen zijn. Als je op het borstvoedingsforum op die term zoekt, zul je veel informatie vinden. Das trouwens sowieso een fantastisch forum wat betreft bv!

Het kunnen ook regeldagen zijn. Zoals Caitlin zei, het is een kqwestie van vraag en aanbod. Op regeldagen komen kindjes veel vaker dan normaal zodat er meer melk geproduceerd gaat worden. Na een paar dagen is het op peil.

Bijvoeden verstoort het proces (er komt geen seintje om meer melk te produceren) en zeker in het begin kan het dan heel snel tyerug lopen. Ik zou het dus niet doen!

Je kunt ook altijd een vrijwilliger van VBN of LLL bellen die kunnen je veel info geven!

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik sluit me helemaal aan bij Stranger. Als je bv wil blijven geven is bijvoeden niet verstandig en vaak het begin van het einde.

Grote kans dat het clusteren is. Ik zette me savonds gewoon op de bank met een paar lekkere kussen en alles binnen handbereik en liet mn dochter/zoon dan gewoon drinken zolang en zovaak hij/zij wou, soms gewoon een hele avond terwijl ik tv keek. Het zuigen geeft ook troost en een veilig gevoel (bv is meer dan alleen voeding) en is goed voor de productie.

Plast ze wel goed?

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn dochter (2wk4dg) clusterd ook vanaf het eind van de middag. Vanaf een uur of 5 wil ze bijna wel elk uur drinken, tot een uur of 9 en dan slaapt ze in 1 ruk door tot een uur of 3 's nachts. Ze bouwd 's avonds echt een voorraadje op voor de nacht. Dat is dan 's avonds wel even afzien, maar ik krijg wel een redelijk normale nachtrust. Vanaf ongeveer half 4 slaapt ze dan ook weer door tot half 8, dus ik pak lekker wat uurtjes slaap...

En ik heb dus ruim voldoende melk aan het einde van de dag, want ze wil echt maar 1 borst per keer, die vaak ook niet helemaal leeg gaat...

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Dat had ik ook idd. De hele avond clusteren en 's nachts moest ik echt de wekker zetten zodat er niet te lang tussen de voedingen zat, ze bleven maar slapen ;)

Maar helaas was dat clusteren echt niet te doen met 2 hongerige baby's...

7. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    ja, ik heb het net geprobeerd met melk.. en heb er nu spijt van. dat ik het pakje nutrilon geopend heb. Ik wil toch zoveel mogelijk borstvoeding geven.

Hoe lang blijft zo.n pakje houdbaar, anders bewaar ik het wel tot het nodig is.

ze vond de melk niet lekker.. by the way..

ik denk dat mijn dochter ook clustert inderdaad. En ik maar denken dat ik niet genoeg melk heb. Ik heb weer overhaast gehandeld. Ja, ze plast goed trouwens.

dames bedankt voor jullie advies..

8. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zolang ze goed plast is het in ieder geval goed met haar (bijvoeding is in pricipe niet nodig als ze goed plast en helder is (dus niet suffig)) Tuurlijk is het vervelend als ze onrustig is maar zo tegen de avond zijn veel baby's hangeriger. Ook baby´s die fv krijgen. Het bekende huiluurtje tijdesn etenstijd bijv. voordeel van bv is da je dat altijd mag aanbieden als troost terwijl er aan fv een maximum zit.

Als zo´n pakje open is is het maar kort houdbaar denk ik... zal er wel opstaan toch?

9. sim

sim Niet meer actief

geloof dat het zo'n 4 week houdbaar is, en kant en klare melk uit een pakje moet je binnen 24 uur opmaken.

je kunt inderdaad last hebben van een regeldag, dan bepaal je het vraag en aanbod, inderdaad is vaak aanleggen de methode en als het goed is heb je er over een paar dagen of misschien morgen al geen last meer van.

over die melk geen zorgen maken, als je door wil gaan gewoon door gaan. ik heb bv met fv gecombineerd, en ben sinds vandaag helemaal met de bv gestopt. als je gaat combineren loopt het wel terug, ik gaf smorgens en savonds nog bv, eerst een paar dagen stuwing en moeten je borsten zich weer opnieuw instellen.

pffff nu ook stuwing trouwens, terwijl ik al een week alleen smorgens en savonds geef en dacht dat ik haast niets meer had (slappe of zachte borsten zegt dus niks over of er wel of geen melk inzit, dat zit er echt wel)

dat bv forum is trouwens echt een aanrader, ben ik ook veel geholpen!

10. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Wat is de site van borstvoeding..

11. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Dank je wel meid...

12. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb Joey de eerste 2 maanden volledig BV gegeven, maar hij had nooit genoeg. Ik ben bij gaan voeden met FV, eerst 1x per dag en langzaam meer. Ging prima hoor ;)

13. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hoe lang heb je dat volgehouden dat samen voeden en had je nog genoeg melk.

14. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

ik heb bijvoedingen gegeven want tamer dronk niet goed aa nde borst. Tamer is met 34 weken geboren en was niet sterk genoeg om goed aa nde borst te drinken, maar zijn fles was in 5 minuten leeg.

15. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    hoe lang heb je het volgehouden
    ik wil namelijk zo lang mogelijk bv geven

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Als je zo lang mogelijk bv wilt geven, moet je niet bij gaan voeden. Dat is de enige echte tip die ik je kan geven, zwart op wit. Bijvoeden is het begin van het einde van je borstvoeding...

17. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ja, ik wil tenminste vier maanden bv geven....

Ik kan mijn borstkolfapparaat niet vinden en ik heb vanavond een bruiloft. Kan haar dan een voeding flesvoeding geven

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb ruim 6 maanden bv gegeven. Tot 2 maanden volledig bv, vanaf 2 maanden in combinatiet met fv voor hongerige baby's in mijn geval. Die combinatie bv/fv heb ik dus volgehouden tot iets over 6 maanden. Je mag bv en flesvoeding ook samen in 1 flesje doen. Dus als je bijvoorbeeld 100cc gekolfd hebt, dan zou je als je 200cc wilt geven nog 100cc fv erbij kunnen gooien in hetzelfde flesje. Dat deed ik toen ik op een gegeven moment minder voeding had (doordat ik langzaam minder aanlegde en dag in dag uit een paar keer per dag kolven ook zat begon te worden) op advies van het CB. Dat is ook een tijd goed gegaan... een beetje van mezelf, en een beetje van Friso :)

Misschien is dat een goed idee voor je, je flesjes half/half met bv en fv te vullen. Of gewoon de borst en fv afwisseling. Joey kreeg op het laatst 's morgens als hij wakker werd de borst (*zucht* dat was zo'n heerlijk ritueeltje... als hij mij niet vreselijk was gaan bijten toen hij tandjes kreeg, was ik er nog mee doorgegaan) en als hij naar zijn bedje ging ;)

19. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat is bij mij niet het geval geweest. Ik ben bij gaan voeden met 2 maanden en wel met voeding voor hongerige baby's. Ik heb JOey ruim 6 maanden bv gegeven, alleen op het laatst nog maar weinig, en dat is omdat ik zelf mijn productie heb laten verminderen door minder te kolven en meer bij te voeden ;)

Deel Deze Pagina