Flesvoeding proberen bij flesweigeraar

Discussion in 'Borstvoeding' started by Lafayette, Nov 30, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Hoi dames, even kijken of jullie nog tips hebben. Mijn lieve dochter weigert meestal de fles van de oppas, alleen op het kinderdagverblijf krijgen ze het voor elkaar. Ik heb het flessen ondertussen een beetje opgegeven, want de oppas kon iedere keer gekolfde melk in de gootsteen gooien én ik kon natuurlijk alsnog naar huis komen om te voeden, het was wel weer genoeg werk zo. Maar nu is ze bijna zes maanden en ik denk, ik ga eens een beetje flesvoeding proberen! Gooi ik tenminste koeienmelk in de gootsteen als het niet lukt. Ik heb nog van die hypoallergene mini verpakkingen liggen dus die probeer ik, maar het hoeft ondertussen toch niet perse hypo allergeen te zijn toch? En zal ik eerst iets van 60 ml ofzo proberen? Wat zou voor haar een mooie hoeveelheid voeding zijn als ze dit uiteindelijk pakt?

2. Alayna

Alayna Actief lid

Jun 25, 2017
    146
    37
    28
    Female
    Vlaanderen
    Heb je al andere flessen of spenen geprobeerd? Misschien dat dat werkt?
    Maar overgaan op flesvoeding kan ook werken. Hier was dat inderdaad de oplossing want borstvoeding wilde ze echt niet uit de fles en poeder wel.
    Zelf ben ik begonnen met 60ml per fles, maar toen was ik zelf nog thuis, dus kon ik eventueel aanvullen. Toen ze naar de opvang ging (ze was toen 6 maanden) gaf ik bakjes met 4 schepjes poeder mee en duidelijke instructies dat ze niet alles op moest drinken maar gewoon zelf mocht aangeven wat ze wilde. Toen ze dan een paar keer alles op had en nog wilde, het ophogen. Weer met de duidelijke afspraak dat ze zelf mag bepalen hoeveel ze drinkt. Dat vond ik heel belangrijk. Maar dat ging heel goed. Nu zit ze overdag op 6 schepjes maar drinkt niet altijd alles op. En dan in de ochtend en avond borstvoeding.

Over de soort, als je niet het idee hebt dat ze reageert als jij melk drinkt ofzo zou ik gewoon normale flesvoeding proberen en net hypo allergeen. Zelf geef ik Kruidvat huismerk en dat bevalt prima en is stukken goedkoper dan dat speciaal spul.

3. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

Jul 6, 2015
    1,714
    468
    83
    Female
    Hier hielp het om de speen even onder de warme kraan te houden. Verder kan ik je niet helpen, succes!

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,609
    8,359
    113
    Female
    Verschillende flessen proberen als eerste optie. Onze flesweigeraar wilde wel verdunde appelsap met de fles. Maar dat was een beetje uit nood omdat ik de luiers te droog vond.

5. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Bedankt dames voor jullie reacties! Ik heb inderdaad al wel een serie flessen en spenen uitgeprobeerd... En op het kinderdagverblijf drinkt ze wel uit de brede Dr Brown. Dus het probleem is, denk ik, niet dat ze niet kan... Maar dat ze niet wil. Ik ga haar toch geen dag de borst onthouden om het uit te proberen, dus we zien wel of ze er met poedermelk anders over denkt!

6. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    En anders van 1 voeding pap maken dus bv en rijstebloem. Dan kan ze van ern lepeltje eten.

En een collega geeft kabrita als flesvoeding. Want deze dicht qua smaak en vertering op borstvoeding lijkt.

7. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Oh ja, pap maken, dat kan ik ook nog wel proberen! Dankjewel voor het idee. Heb nog even gekeken naar die geitenmelk, maar poe poe dat is duur. Zeker aangezien ik zo'n pak nooit op krijg binnen de 3 weken dat het open mag zijn. Heb nu Hero gekocht, want dat is verdeeld in 2 x 400 gram. Wel jammer, ik had liever Hippe bio gehad, maar heel veel voedsel weggooien vind ik ik ook te erg (verpakt in 1 x 900 gram). Heb nog geen flesvoeding gebruikt trouwens, ik verzin iedere keer een smoesje om het uit te stellen :rolleyes:

8. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Snap ik hoor. Je wil toch liefst borstvoeding geven. Krijgt ze al iets van fruit of groente?

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Vanaf een maand of 6 kunnen kinderen ook prima uit een oefenbekertje of rietjesbeker leren drinken, misschien dat je dat kunt proberen ipv flessen

Share This Page