borstvoeding en pil

Discussion in 'Borstvoeding' started by Sijke, Feb 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

wie kiest er nog meer om niet aan de pil te gaan tijdens het voeden? Ik voel me daar niet zo happy bij (hormonen via moedermelk bij kindje). En hoe lang duurde het bij jullie voor je weer ging menstrueren?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ook hier geen pil tijdens de borstvoeding om dezelfde reden als die jij noemt daarbij moet ik wel zeggen dat een twee kindje bij ons meer dan welkom is.

Menstruatie is hier echter nog steeds ver te zoeken ;)

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik heb ook niets gebruikt. Had wel Cerazette in huis, maar durfde het toch niet te nemen. Dus tot die tijd condooms.
    Na 13,5 maand werd ik weer ongesteld (ik gaf toen nog 3 keer bv) en na 2 cycli heel verrast (en blij) met een zwangerschap.

4. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    hier ook geen pil. De pil kan ook je Bv beinvloeden wat betreft hoeveelheid. En er komen toch ook hormonen in je melk hoe licht je pil ook is. Ik vind het geen rpobleem om condooms te gebruiken. De pil kan altijd nog als ik ben gestopt. Ik werd na 8.5 maanden weer ongesteld met als gevolg enorme dippen in mijn BV rondom menstruatie...maar daar moet je nog niet aan denken...

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Hier ook geen pil, maar dat had ik al besloten voor ik zwanger was. Voelde me na de stop zoveel beter dat ik geen (kunstmatige) hormonen meer in m'n lijf wilde. Heb nu sinds eind november een koperspiraaltje en dat bevalt tot nu toe prima. Ook nog niet ongesteld geweest en dat hoop ik nog een hele tijd zo te houden ;)

6. Sijke

Sijke Bekend lid

bedankt voor jullie reacties! Fijn om te horen dat er meer mensen zo over denken. En zo te lezen duurt het bij de meesten toch wel een behoorlijk tijdje voor de menstruatie weer op gang komt.

7. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb wel gedurende de bv cerazette geslikt en dat is me prima bevallen. Ben nu bijna gestopt (geef nog 1 voeding zelf per dag) voordeel vond ik ook zeker dat je niet ongesteld werd en dat je productie dan tijdelijk terug zou kunnen lopen.

8. Alita

Alita Niet meer actief

hier ook cerazette, eerst wilde ik het niet maar condooms vinden we dus niks en een tweede kindje ook nog niet dus tja je moet wat he..!.
    Het bevalt prima ondanks ik de pil ook niks vindt.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier na ongeveer 4.5 mnd begonnen met cerazette maar na 2.5-3 maanden weer mee gestopt.

Nooit geen ongesteldheid gezien voor ik met de pil begon en erna ook niet, maar na ong 9 maanden wel weer zwanger ;)!

10. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Ik ben een paar weken geleden gestopt met borstvoeding (ft kolven) en ben toen meteen weer microgynon gaan slikken. Na een week ben ik weer begonnen en dus meteen weer met de pil gestopt, en binnen een paar dagen was ik ongesteld. (ook toen ik zwanger wilde worden was ik binnen een week na mijn laatste pil ongesteld en binnen 3 weken zwanger).

Het is misschien wel wat anders omdat ik waarschijnlijk ongesteld werd doordat ik juist met slikken stopte...

11. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

Sep 7, 2007
    3,945
    42
    48
    Female
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik laat volgende week een spiraaltje zetten, ook hier geen pil meer.

12. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Geen pil, maar condooms als anticonceptie gebruikt tijdens bv-periode.

13. MollyM

MollyM Bekend lid

Ik gebruik ook cerazette tijdens de BV zou niet slecht moeten zijn voor baby en ook niet voor je productie. WIj hebben nu 3 kindjes dus ik vind het wel genoeg zo :) vandaar de pil. Straks zit ik te denken aan zo'n t-stukje iemand daar ervaring mee?

Share This Page