combineren bv en flesvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by jes1, Mar 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jes1

jes1 Fanatiek lid

Jun 26, 2007
    1,015
    0
    0
    hallo,
    ik kolf nu de melk voor mijn zoontje volledig af.
    Omdat mijn produktie straks niet meer genoeg is
    voor wat hij moet hebben wil ik het gaan combineren
    met flesvoeding.
    Iemand een idee hoe dat zou moeten?

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Mag ik vragen waarom je volledig afkolft?
    En waarom denk je dat je straks niet meer voldoende melk hebt?

Melkproductie werkt met een vraag en aanbod dus hoe meer er gevraagd wordt (gekolfd in jouw geval) hoe meer productie je krijgt.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Idd precies wat ik me af vroeg!
    Jouw melk blijft gewoon prima en voldoende voor de kleine.
    Om je productie te verhogen kan je zelf met de kolf wat dagen extra kolf/voed momenten inlassen. Soort van kunstmatige regeldagen zegmaar. Zo blijft vraag en aanbod op elkaar afgestemd. Gaat je kleine meer drinken dan jij kolft, zul je dus een extra kolfmoment moeten maken, omdat de kleine meer vraagt. En zoals gezegd, vraag=aanbod :D!

4. MollyM

MollyM Bekend lid

Hoi Jes, ik had door een operatie niet genoeg melk en combineer ook BV met FV. Ik geef normaal BV en geef daarna een halve voeding in de fles bij. Soms is dat afgekolvde melk in combi met FV en dan geef ik eerst de BV uit de fles en daarna vul ik de fles met FV zodat ik zeker weet dat ze de heerlijke BV helemaal binnenkrijgt en als ze FV laat staan vind ik niet zo erg.

Trouwens ook met kolven kan je de productie opvoeren in normale gevallen (bij mij dus niet genoeg maar het is toch ook meer geworden sinds mijn dochtertje geboren was)

Goed van je dat je zoveel moeite doet om BV te geven. Bij mij kost het ook veel moeite maar ik ben blij dat ik het al zo lang vol gehouden heb. Nu ben ik langzaam aan het afbouwen omdat het toch onhandig is steeds dubbel voeden.

Share This Page