hallo allemaal, mijn dochtertje is nu 3 maanden oud en heeft ongeveer maar 1poep luier in de week voor de rest heeft ze wel bijna iedere luier een ''natte scheet'' weet niet hoe ik het anders moet noemen. ze heeft hier heel erg veel last van iedere voeding moet ze weer huilen. ze drinkt wel genoeg denk ik want haar luiers zijn wel nat en ze is er wel 3/4 uur zoet op. nu heb ik het op het cb al verteld en die zeggen dat het vanzelf over gaat. hebben jullie dit ook gehad en wat hebben jullie eraan gedaan vindt het zo zielig als ze er zoveel last van heeft ze is wel 6 weken te vroeg geboren weet niet of het daar wat mee te maken heeft?? en ik heb nog een vraag in het begin kon ze nog niet uit mijn borst drinken dus moest ik full-time kolven toen spoot het eruit had na 2 keer kolven genoeg voor de hele dag nu drinkt ze volledig uit mijn borst maar moet bijna weer werken dus ben weer begonnen met kolven maar nu heb ik het toeschiet reflecs niet meer met het gevolg dat ik bijna geen melk eruit krijg wat kan ik hier aan doen komt het wel goed?? groetjes veronique
Je zegt dat je dochtertje bij elke voeding moet huilen. Hoe weet jij dan dat het is van de ontlasting die haar dwars zit ? Zou het niet kunnen zijn dat je kindje om iets anders huilt ? Op zich kan dat best hoor met borstvoeding dat je kindje eens per week poept. Zelfs eenmaal per 2 weken kan normaal zijn. De eerste 4 weken moet je kindje wel meerdere keren per dag poepen. Wat tips voor het kolven (even gekopieerd vanuit een ander topic) Heb je alle trucjes al geprobeerd ? Massage van je borsten, foto/geluidjes van je kindje bij je ? Warmte (evt warmte op de borst of een kopje warme thee o.i.d.) Afleiding (boekje lezen onder het kolven en niet naar het flesje staren om te kijken of het al op schiet). Probeer negatieve emotie's van "het lukt toch niet" "ik moet een flesje vol kolven" niet toe te staan. Probeer iets positiefs te denken over kolven "ik laat de melk stromen" "ik ga nu eens fijn een flesje vol kolven voor mijn kindje" Stress/kou/negatieve gedachten kunnen n.m. het vrijkomen van oxytocine (dat is het hormoon wat zorgt voor een tsr) blokkeren/vertragen.
hoe ik weet dat het door het poepen komt omdat ik al met haar naar de dokter ben geweest en als ze een volle luier heeft gehad ze minstens 24 uur niet hoeft te huilen. de dokter wou haar lactulose voorschrijven maar ik vindt het niks om daar al mee te beginnen vandaar dat ik eerst wou proberen of er mensen op dit form zijn die er ook last van hebben. die tips over het kolven heb ik al gelezen daar heeft het niks mee te maken ik heb de borstvoeding op gang moeten brengen door middel van kolven omdat mijn dochter en de couveuse lag had een flinke over productie dus aan de manier van kolven kan het volgens mij niet liggen.
@Nemo maar als je denkt dat het ergens anders door kan komen is het natuurlijk van harte welkom want ik ga ook alleen maar af op wat de dokter en het cb mij verteld.
Kindjes kunnen om heel veel dingen huilen. Konden ze maar praten he. Hier ook ervaring met niet/slecht poepende kindjes en borstvoeding. Die van mij kregen dan ook al wel bijvoeding. Zelf hebben wij hier wel baat gehad bij een homeopaat. Voor de rest hebben wij toen ook vanalles met voeding geprobeerd (sinasappelsap, olie enz). Alleen dat is voor jou natuurlijk nog niet aan te raden. Mischien zou jij iets kunnen proberen van buikmassage ? Fietsen met de beentjes ? Een keer temperaturen ?
het zou inderdaad fijn zijn als ze konden praten. bij voeden heb ik inderdaad wel vaker gehoord maar daar is ze zoals je al zegt nog te klein voor. we hebben ook al olie en sinasappelsap geprobeerd buikmassage fietsen en tempraturen ook al maar werkt ook niet een homeopaat nog niet dus dat is wel een optie dankjewel voor de tip