Hallo, donderdag begint de ramadan. Ik geef nog steeds borstvoeding, na een moeilijke start drinkt zij nu gemiddeld nog vijf keer (excl. nachtvoeding(en)) Mijn dochter is een jaar oud. Ik twijfel.......meedoen of inhalen.... Ik wil het beste voor mijn dochter en ik wil mijn plicht doen (ramadan) +Ook wil ik nog een tijdje doorgaan met voeden. Wie heeft er ervaring en goede raad?
Kan je overdag borstvoeding geven met de ramadan? Je zou dan bijv kijken hoe het gaat overdag, en als het niet lukt dan toch inhalen? Een maand lang niet voeden, is stoppen en als je dat echt niet wilt is dat zonde.
Deze kwam ik laatst tegen, wellicht heb je er iets aan https://www.borstvoeding.com/aanverwant/maatschappij/ramadan.html
Ik kan uiteraard gewoon overdag voeden. Mijn dochter drinkt overdag nog relatief vaak. Ik drink en eet ook nog steeds extra. Als ik minder drink, merk ik het toch nog steeds aan mijn productie. Dus dat is mijn 'angst'. Ik wil haar geven wat ze nodig heeft en ik wil mijn productie voor de langere termijn bewaken. Mijn man vindt dat ik niet mee moet doen, omdat de borstvoeding/gezondheid van m'n dochter voor gaat.
tja weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, heb zelf een eetstoornis gehad tijdens de borstvoeding. ook de voedingsstoffen in de melk gaan dan achteruit. ik zou er heel erg mee oppassen... hier was het in elk geval zelfs zo dat onze dochter niet genoeg groeide...
Je hebt plichten maar ook rechten. Ik zal je (als ik het niet vergeet hihi) morgen een stuk privé opsturen wat de geleerden hierover zeggen.
Als je man vind dat je niet moet meedoen, zou ik dit ook doen Ik vind ook dat baby voorrang heeft, dat ze zeker alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgt
Ik doe niet mee vanwege de borstvoeding. Ik werk ook nog 4 dagen per week dus dat wordt niks. Ik wil graag nog bv blijven geven en ik ben bang dat mijn productie achteruit gaat (ik merk dat idd ook als ik moe ben en/of minder eet of drink).. Je kan het natuurlijk ook proberen.. Maar dan voel je je daarna misschien rot mocht het dan niet gaan
Als je zelf voedt is het geen plicht he! Veel moeders proberen het wel, omdat het natuurlijk veel fijner is om gewoon met iedereen mee te doen, maar als het niet lukt of jij of je kind lopen mogelijk schade, dan hoeft het niet. https://www.borstvoeding.com/aanverwant/maatschappij/ramadan.html
Oei lastige... je dochter is al 1 jaar dus niet afhankelijk van de borstvoeding. Ik denk dat ik het zou proberen en als je dochter er echt last van heeft dat je minder hebt (dus in de zin van huilerig en onrustig omdat je wellicht wat minder melk hebt), stoppen met vasten. En misschien wil ze af en toe een flesje? En jij dan uiteraard wel kolven.
Ik zou niet meedoen. je plicht is namelijk ook om je kind het liefst twee jaar zelf te voeden, dat kan alleen nu. Ramadan kan je nog jaren aan mee done!
Bedankt voor jullie reacties!! Ik wens diegene die meedoen met de ramadan, een gezegende ramadan! (laatste paar uurtjes van twijfel...maar ik denk dat ik niet mee ga doen)