Borstvoeding en Rapley!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Oh wat een leuke foto mamanorah! Zo heb ik gister ook geprobeerd de banaan te geven, maar hij brak af :( hahahaha :)

Vanochtend heeft mn zoontje appel gekregen. We hadden hele dunne partjes gemaakt en die kon hij makkelijk vasthouden. Hij heeft er echt heerlijk van zitten knabbelen. Ook heeft hij reepjes meloen gehad. Heel glibberig natuurlijk maar het was wel goed vast te houden (en te pletten :)) Ook dat vond hij heerlijk! Een groot succes dus!
    Hij lijkt nu al door te hebben dat alles naar zijn mondje moet. Ik vind het echt leuk!

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ja gaaf hè....
    Ik ben ook erg enthousiast. Ga het ook steeds leuker vinden. En.... Tadadadaaaa! Tessa heeft sinds gisteren haar 1e tandje!
    Vanmorgen heeft ze echt in no time 3 broodkorsten naar binnen zitten werken. Verbaas me steeds hoe vakkundig ze bezig is.
    Als ze een hap genomen heeft en dr mondje is vol, dan gaat ze echt heel wijs zitten kauwen. Ziet er zo grappig uit. Dan slikken en dan volgend hapje...
    Vanavond krijgt ze weer wortel.

Ik ben net op een stoel verkleiner geweest. Had graag een rode gewild, maar die hadden ze niet meer. Dan maar een groene. Zo duur zijn ze nou ook weer niet, dus als ik een mooiere vind koop ik er gewoon nog 1.

Mamanorah: Wat een gave foto's zeg. Was jij ook zo verbaast dat het gelijk zo goed ging?
    De motivatie had ik echt, maar dacht dat Tessa het misschien niet door zou hebben of echt niet zou willen. Bij de febr. mama's waren er ook die het hadden geprobeerd en daar lukte het niet. Of kindjes weigerden, of kindjes stikten bijna.
    Ik ben dus erg blij dat het bij Tessa gelijk zo goed ging. Af en toe heeft ze wel kokhals neigingen, maar het valt me reuze mee eigenlijk. En echt verslikt heeft ze zich nog nooit gelukkig.

3. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Wij hebben nu een aantal keren groente aangeboden volgens Rapley maar er gaat nog niets richting mond alleen richting grond :)
    Zijn er meer waarbij het lang duurde voor ze iets naar de mond bracht?
    Dat ze meteen ervan zou gaan eten had ik niet verwacht maar wel dat ze het naar de mond zou brengen.

groetjes Pacific

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier ging het meteen richting mond. Verbazing allom van beide kanten.
    Nu deed ze dat met speeltjes ook. Alles wat ze vast heeft/krijgt gaat naar dr mondje.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36

Tessa heeft voor het eerst aardappeltjes op. Dat ging ook ZO naar binnen! Ze blijft me verbazen...

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Heerlijk al die goed nieuws verhalen over Rapley... :D

Echt leuke foto's en filmpjes ook weer... (boney, jouw filmpje was helaas weg)

Hier nog steeds half om Rapley en half gepureerd. Ik bied eigenlijk alle fruit in stukken aan (tot nu toe banaan, (galia)meloen, peer, appel, mango)... met groente doen we het anders, daar maak ik wel een prakkie van met bijv. aardappel en dit krijgt ze met een lepel... ze is al wel zo wijs dat ze zelf het lepeltje wil mee-vasthouden en dan brengen we het lepeltje samen naar haar mond. Dus als we even zo door gaan dan kan ze zelf het avondeten met lepel eten hihi...

Vind het samen eten zo leuk... :D :D

7. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hier een fotootje van vanochtend. Lekker een appeltje aan het eten :)

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    LEUK! Heb je die zo gegeven of eerst voor gekookt.
    Hij geniet er iig duidelijk van.

9. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ach in het groene boekje van het cb staat ook dat je pap moet geven van kv. Nou dacht het toch écht niet he !
    En voedingsccentrum zegt ook max. 1x per week smeerkaas te geven.

10. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Gewoon zo gegeven, een klein partje. Hij heeft er flink van zitten knabbelen :)

11. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    @nemo, ja ik ga toch ook echt eerder uit van het voedingscentrum van van het cb :) ;)
    En pap van kv? Dénk het ook niet! Ik heb van de week voor het eerst pap gegeven van bv met biobim :)

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als je ivm allergien begint met groente.... hoe lang wacht je dan voor je ook fruit geeft.

13. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    @Roses, leuke foto :D Wat knap dat hij al zo appel eet.

@Boney, wat gaat Tessa goed zeg. En ook al zo'n leuke foto. Bij Norah ging het ook zo vanzelf. Die kokhalsde nooit, hapte alles en kauwde ook heel goed. Ik was eigenlijk nooit bang dat er wat gebeurde. Alleen met aardappel had ze moeite. :) Bij Kaylee is het anders. die moet het gewoon leren. Die heeft de kokhalsreflex nog best voorin haar mond zitten volgens mij. En ze heeft nog niet echt de neiging om alles in haar mond te stoppen (ook speelgoed niet). ZIj gaat echt stapje voor stapje.

@Pacific, Kaylee stopt het ook nog niet in haar mond hoor. Ja ok, heel soms nu. Meestal moet ik het haar wel laten proeven en daarna snapt ze het wat beter. Is heel normaal volgens mij hoor. :D

@Wen, ja leuk hè zo samen aan tafel zitten. :D

@Daisy, Norah heeft erge allergieen en wij deden het bij haar zo: Eerst 2 weken alleen groente. Alles drie dagen achter elkaar om te kijken of er geen reactie kwam. na 3 dagen over op een nieuwe groente. Na een paar weken zijn we fruit gaan proberen. Ze kreeg dan 's morgens fruit en 's avonds dan een groente waar ze wel tegen kon. Als ik dan een nieuwe groente wilde introduceren dan gaf ik haar of geen fruit of fruit waarvan ik wist dat ze er tegen kon. Norah had moeite met tomaat, kiwi, aardbei, citrusfruit, perzik, nectarine, mango en banaan (ging 1 dag wel goed, maar 3 dagen achter elkaar dan weer niet), appel (idem). Het enige fruit waar ze wel echt tegen kon was peer en meloen. En later gedroogde abrikozen en druiven.

14. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Gisteren was het niet echt een groot succes. Ik had broccoli en wortel. Maar ze was moe dus ze had er geen zin in. Ze heeft wel wat eghapt hoor maar ze wilde eigenlijk gewoon liever bij mama hangen.
    Als ze zo wakker wordt dan ga ik peer proberen.

En ook nog een plaatje van mij van gisteren:

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    mjammie... banaan! :D

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Oooh, wat een schattige foto's weer!

17. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Het ging vandaag een stukje beter...maar zo goed als jullie kindjes nog niet hoor, maar dat zal wel komen.

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij ons duurde het 3 maanden voordat onze Jelte echt goed ging eten. Wij zijn met 6 maanden begonnen, dusseh alle tijd hoor :D

19. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Blijven oefenen naatje. Tessa hapt echt heel goed. Maar om nou te zeggen dat ze veel binnen krijgt... :rolleyes:
    Broodkorst gaat wel goed, dat slikt ze zo weg. Maar vanavond had ze wat aardappeltjes en worteltjes en daar bleef meer dan de helft van over.

Dit was vanavond. Hij is niet zo scherp helaas.

20. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ga binnenkort toch maar proberen hoor ;)
    Justin is de laatste tijd heel erg van "Ik wil het zeluf doen
    Vandaag trok hij zo mijn toetje uit mijn handen/mond
    Heb hem maar even laten gaan ;)

Deel Deze Pagina