Borstvoeding en Rapley!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Nee, de ene dag pureer ik en de andere dag geef ik een stuk, net waar ik tijd en zin in heb. Omdat hij meer fijngemalen krijgt dan stukken heeft hij met groenten minder geduld. Fruit vindt hij wel lekker in stukken maar fijngemalen ook.

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Aan de borst lukte alleen gister. Vandaag huilde ze zich in slaap. Maar je verhaal geeft hoop. Thanks.

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ok, ik snap het.

4. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Leek mij ook.

Ja, elke dag hetzelfde wordt op een gegeven moment ook saai.

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ladies, de kindjes zijn nog maar net begonnen, gewoon een beetje geduld, het echte eten komt vanzelf, geloof mij maar ;)

Hier duurde het ruim 3 maanden. Ik heb niets gepureerd gegeven of in grove stukjes.
    Ze hoeven niet te eten he, ze hebben aan bv genoeg.

Succes verder!

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heeft jou kleintje veel gehuild tijdens Rapley?

7. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Mijn ventje heeft nooit gehuild tijdens Rapley.
    Hij huilt wel eens even met het eten, maar dan omdat hij gebakken aardappeltjes wil in plaats van bloemkool ofzo ;)

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Vind het ook niet normaal hoor....

Verschil is wel dag 1 was de groente gekookt, en de andere dagen gestoomd.

9. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    mijn schatje huilt wel eens plotseling tijdens het eten omdat hij dan op zijn vingers of zijn tong bijt. Heel verontwaardigd is hij dan. Komt nu trouwens eigenlijk nauwelijks meer voor.
    Hij eet nu eigenlijk bijna altijd met de pot mee, deze week andijviestamp gerapleyed, dat gaat ook prima...lekker graaien.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoe doen jullie groente stomen? Ik kook het gewoon... Heb je daar een speciale pan of zo voor nodig?

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb een babycook.
    Maar je ka het ook in een stoommandje of vergiet boven een pan kokend water hangen.

12. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
  13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat is handig!
    Maar wat is het verschil tussen stomen en koken? Blijven de vit. dan beter of zo?

Ik heb een ding van tupperware. Daar kook ik mee in de magetron. Als Tessa wat ander eet dan ons doe ik dat.
    Doe bijv. worteltjes er in, giet er gekookt water op en doe het 7 min op een lage stand in de magnetron.

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Daisy: heb ff terug gelezen en denk niet dat je wat fout doet.
    Hier precies het zelfde. Ook geen poespas. In de kinderstoel, eten op het blad en laat haar haar gang gaan. Bordje werkt niet, want dan vind ze het bordje veel leuker dan het eten. :)
    Wel raar dat ze zo hysterisch gaat huilen. Misschien heeft ze geen honger? Ik kan het anders ook niet bedenken. Zou het iig niet met alle macht willen proberen. Dat werkt alleen maar averechts denk ik. Maar zou het gewoon wel blijven aanbieden. Wil ze niet? Ok, dan niet. Dan gewoon lekker met een lepeltje geven.
    En net wat Jingels zegt: het is nog niet zo heel belangrijk dat ze al 'veel' eten. Nu is het alleen nog maar oefenen en krijgt ze van jou nog haar hoofd voeding.
    Succes ermee.

15. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Ik kook het ook altijd gewoon, maar zo'n stoommandje lijkt me ook erg handig!

Volgens mij heeft het idd met het behoud van de vitamines te maken. die komen bij koken in het kooknat terecht of zo.

16. Mir75

Mir75 Actief lid

15 okt 2006
    113
    0
    0
    inderdaad, maar niet alleen vitamines, ook de smaak blijft beter behouden bij stomen.
    Proef zelf maar eens het verschil tussen bijv gekookte en gestoomde broccoli of aardappel, echt een wereld van verschil. Ik kook dus ook voor onszelf groenten liever niet meer.

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn moeder zei dat ze pasgelezen had in de Allerhande, dat als je eerst het water kookt, en dan de groente in het kokende water gooit, de vitamine's ook behouden.

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tessa heeft courgette gegeten vandaag. Ben filmpje aan het uploaden. Maar dat duuuuuuuuuuuuurt lang!
    Ze heeft er niet echt veel van op. Het was nog iets te hard. Morgen toch maar iets langer laten koken.

19. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Leuk filmpje!

Hier zometeen weer wortel en sperziebonen.

Deel Deze Pagina