Borstvoeding en Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boney, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Op de lijst staat dat je vanaf 6 mnd ook champignons mag geven, maar hoe doe je dat dan? Eerst koken?

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik denk niet dat je champignons kan koken. Die nemen toch vocht op? Misschien stomen?

3. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Het lijkt mij erg moeilijk happen zonder tanden. Maar je kan het altijd proberen.
    Ik zou ze wel heel laten denk ik. Kunnen ze er mooi van happen.

~~~~~~~~~~~~

Hier vanmorgen ff tussendoor wezen wegen op het CB. Ze woog 7060! Ben blij. De lijn gaat iig weer iets omhoog.
    De curve staat in het topic.

4. madeliefs

madeliefs Actief lid

Jun 3, 2008
    359
    0
    0
    Hee, dames, wat leuk, een topic over bv en rapley; helemaal mijn combi!
    Menno is over 2 dagen 6 maanden, we zijn sinds een paar dagen bezig met bijvoeden. De worteltjes en broccoli hebben we gehad, vanavond gaan we aan de courgette.
    Ik vind het genieten hoor, zo'n kleintje dat zo fanatiek mee-eet; gezellig!
    Ik lees graag mee over het wel en wee van de rapley-kids!

5. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @Daisy: nee, mijn zoontje heeft nooit gehuild.
    Misschien kan je een paar dagen met een broodkorstje oefenen, en dan langzaam groente erbij geven?
    @Nathalie: leuke foto's!

6. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Ik geef Nora ook pap (biobim) enneh heb melk te over. Ik kolf namelijk de avondvoeding waar we de pap doorheen doen. Dan kolf ik ook nog na, of drinkt ze na die tijd ook..dus zou hou je t wel op peil..en slaapt Nora weer een beetje langer snachts :D

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Broodkorstje, liga en rijstwafel gaan perfect..... :(.

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Vandaag waren de wortels geen succes,maar wel een aardig stuk meloen en een hele kiwi!

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik geloof mijn ogen niet :)
    Omdat ik meeleef met Samantha heb ik haar vandaag geen broccoli voorgeschoteld maar courgette. Gestoomd in de babycook, en het kwam er veels te zacht (bijna gesmolten) uit. Ze keek er normaler naar dan gisteren. Ze raakte het kort even aan, en barstte toen in tranen uit. Eenmaal uit de stoel kalmeerde ze. Dus gaf ik wat op mijn vinger. Ze slikte een beetje maar ging toch weer huilen. Dit allemaal was ca. 1 uur na de laatste live melkvoeding. Maar omdat ze altijd ontregeld raakt wanneer ik niet thuis ben, toch maar weer aangelegd. Ze dronk meteen.

Uren later (drie om precies te zijn) wilde ze weer melk, maar begon al gauw te bijten... :confused:. Dus gaf ik haar een broodkorstje. Ze begon het lekker weg te werken, dus zei ik nog voor de gein tegen manlief dat ik ipv brood het laatste stukje courgette had moeten geven. Hij was ondertussen de vaatwasser aan het inruimen, en het laatste stukje courgette kwam zodoende op een schotel te liggen. Ik hing haar even boven het schoteltje, kijkend wat ze zou doen. En tot mijn grote verbazing pakte ze het, en sabbelde het op. Ik hield alleen nog maar de schil over :confused:.
    Ben helemaal trots..... *glim*glim*

10. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Daisy wat goed zeg! :thumup:

Boney, fijn dat Tessa goed gegroeid is.

Vanmiddag heb ik een rijstewafel gegeven, mar dat vond ze maar niets. Volgens mij heeft ze gewoon te veel last van haar tanden om enthousiast te kunnen bijten enzo.

11. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Hi meiden...
    Ik ben nog niet bezig met rapley, ik ben wel bezig met meekijken om min of meer voor te bereiden :)

Waar ik nu nieuwsgierig over ben, geven jullie nu alles dat hij/zij met het handje eet? bijv. met 7/8 mnd yoghurt of bijv. macaroni...ik snap dat dat nog wel even duurt. Maar ik vind het zelf niets als ze zulke dingen met de hand eten. Hoe gaan jullie daarmee om?

Lees graag nog even met jullie mee :)

doeg doeg

12. madeliefs

madeliefs Actief lid

Jun 3, 2008
    359
    0
    0
    @ Oogappel: daar zit ik ook een beetje mee. In het boek van Kleintjes staat dat je yoghurt kunt gebruiken om bijvoorbeeld brood in te soppen. Ik zie dat niet zo zitten... Daarnaast vind ik het belangrijk dat ook het afhappen van een lepel wordt geleerd; is nl ook een goede mondmotorische oefening. Ik denk dus dat ik de yoghurt 'gewoon' met de lepel ga geven.

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    @oogappel: ik denk dat ze hoe dan ook toch wel dingen met de handen pakken, bovendien is het een hele goede oefening voor de fijne motoriek, zo pakte mijn zoontje met 10 maanden een doperwt tussen duim en wijsvinger.
    Vanaf 10 maanden geef ik mijn zoontje het avondeten aan op een vork ( waar mogelijk), hij heeft sindsdien altijd een keus, of vanaf de vork in de mond, of van de vork afpakken en dan in de mond. Je merkt nu,naarmate hij ouder wordt hij steeds meer van de vork af eet.

Leren eten is echt een proces, net als leren lopen, en fietsen. En het wordt wel een knoeiboel,maar wat geeft dat, het belangrijkste is is dat je kind, geur,structuur,kleur en smaak herkenning opdoet.
    Als je dan met 11 maanden in een supermarkt loopt, en je kind loopt langs de groente en fruitafdeling hij of zij weet, wat hij/zij eet.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Vnadaag weer courgette. Samantha keek niet vies, maar sloeg het 'dood'. Heeft erg lang er mee gespeeld. Ben al blij dat ze niet huilde :D.

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hier ook courgette vandaag. Ze vond het (zoals alles eigenlijk) lekker. Er komt alleen wel veel sap uit zeg. Het liep zo langs dr kinnetje.
    Fijn dat het wat beter ging vandaag Daisy

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Courgette bestaat net als komkommer voor het grootste gedeelte uit water :p

Ik heb later het bordje binnen handbereik gehouden, maar nee... ze kneep er toen alleen maar in. Alle sap over mijn been... :(.

17. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Norah mocht geen yoghurt dus helaas nog geen ervaring mee. Ik denk dat ik Kaylee dat niet zelf ga laten eten, ik weet uberhaupt nog niet wanneer ik haar yoghurt ga geven. Macaroni en rijst en zo liet ik Norah wel altijd zelf eten. Norah kon al echt heel snel rijstekorrels tussen duim en wijsvinger oppakken.

Kaylee had er vandaag geen zin in, ze was heel erg moe. Vanmiddag pakte ze wel een heel stuk rijstewafel van Norah af. Waar ze vervolgens niets van heeft gegeten, hahaha.

18. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Daisy: Ik heb zo'n plastic slab bij de prenatal gehaald. Daarover doe ik een gewone.

19. Nemo

Nemo Niet meer actief

Van de Ikea erg handig

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam

Share This Page