Borstvoeding en Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boney, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zit te denken of ik vandaag wat anders geef...

2. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Als je het al 3 dagen hebt gegeven, dan kun je wat anders proberen.

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee, 1 dag. Maar zoete aardappel is gewoon een aardappelsoort. Denk dat ik gewoon bang ben voor courgette taferelen :rolleyes:. Maar ze heeft nog een gekookte liggen... dus geef het waarschijnlijk wel hoor.

4. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Het is idd een aardappelsoort. Dan kan het denk ik niet zo'n kwaad als je een andere aardappel zou geven.
    Tessa krijgt weer spruitjes vandaag.

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ze nam een hapje \:D/

Was er maar een, but who cares \:D/.
    En dat terwijl ze eigenlijk wel een moeie indruk gaf.

6. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Ik geef nog geen brood. Misschien dat ik dat volgende week eens ga proberen. En dan eerst een oude broodkorst of zo.

Daisy wat fijn dat ze een hap genomen heeft :thumup:

Kaylee krijgt het steeds meer door. Gisteren heeft ze voor haar doen goed zitten eten van de pompoen. Ze nam best veel kleine hapjes. Vandaag had ze bloemkool en ze bleef maar kleine hapjes nemen. Op een gegeven moment had ik de stronk bloemkool vast en ik was even in gesprek met Norah. Toen pakte ze me bij de hand zodat ik die stronk eens wat dichterbij haar ging houden. :)

Ook vandaag weer goed smijtwerk. Toen ik ging afruimen had ik mijn bord (met restjes rijst enzo) iets te dicht bij Kaylee gezet. Dat bord vloog dus door de kamer heen. :) Nou ja, scherven brengen geluk zullen we maar zeggen. :rolleyes:

7. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

Jul 11, 2006
    2,272
    0
    0
    @Mamanorah
    Ik was vorige week aan het afdrogen, stop even omdat Keano in de kast kruipt waar de vuilnisbak staat. Haal hem daar weg en hij pakt de theedoek van het aanrecht en rinkel de kinkel het bord wat eronder ligt trekt 'ie mee :confused: De hele keuken bezaaid met scherven...

8. madeliefs

madeliefs Actief lid

Jun 3, 2008
    359
    0
    0
    haha, wat kunnen die kleintjes al een rommel maken hè?!
    Wij hebben een witte kinderstoel (de Nano Bloom) en je kunt je voorstellen dat ik na het eten echt een kwartier aan het poetsen ben! Maar, dat mag de pret niet drukken, hier wordt elke dag flink geoefend met eten. Hij geniet er zichtbaar van. Vooral courgette gaat erg goed, hij sabbelt de schil keurig leeg en spuugt dan de schil weer uit (en grijpt dan meteen naar het volgende stukje). Bord gebruiken wij niet, hij grabbelt het van z'n tafeltje.
    Ik zie dat jullie al brood geven, ik geloof dat ook Stefan dat vanaf 6 maanden vindt kunnen...mmm...ook maar eens proberen dan.
    Gisteren at hij worteltjes, vandaag denk ik nog maar een keertje, z'n bospeen is nog lang niet op ;)

Hoe doen jullie dat met banaan?
    Hier geven we het 'gewoon' in z'n handen, maar na 1 hap breekt 'ie vaak af en wordt het een te glibberige bende voor hem om nog te kunnen happen. Met peer eigenlijk hetzelfde verhaal. Iemand tips?

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Broodkorsten gaan hier goed.

10. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Wij zijn sinds een paar dagen ook aan het bijvoeden volgens Rapley. We hebben al 3x worteltjes gedaan, dat vond ze reuze interessant. Ze begon het eerst fijn te knijpen, toen bracht het meteen naar haar mond en proefde ervan. Veel heeft ze er niet van gegeten, vaak spuugde ze het weer uit nadat het in haar mond kwam, maar soms zat ze er echt verwoed op te kauwen, zo'n grappig gezicht.

Afgelopen 2 dagen en vandaag: courgette. Dat is absoluut geen succes hier. Ze knijpt er wel in, kijkt er vies naar en trekt hele vieze gezichten en wordt heel boos als ze het in haar mond doet of als ik probeer te helpen. Ze heeft er 1x een klein hapje van genomen.
    Wat een kliederboel wordt het trouwens met courgette, al dat water!

Moet nog even kijken wat het de volgende 3 dagen wordt. Hoe maken jullie pompoen klaar? Hoe lang moet dat koken? En spruitjes? Kunnen ze die noet in 1x in hun mond stoppen?

Ik plaats vandaag of morgen ff wat foto's, moet ze nog op de laptop zetten!

11. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Pompoen geen ervaring mee. Spruitjes gingen goed hier. Natuurlijk is het oppassen geblazen omdat ze niet zo groot zijn. Ik ga dan ook geen sec. bij haar vandaan. En grijp in waar nodig. Gewoon goed opletten. Maar Tessa heeft het Rapley-en dan ook al aardig onder de knie. Dan gaat het allemaal een stuk makkelijker. Ze heeft net weer 3/4 boterham naar binnen zitten werken.
    Brood gaat hier nog het beste.

12. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Van pompoen ken ik alleen een (surinaams) stoofrecept. Dus moet ik ook nog uitzoeken, eigenlijk.

13. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik denk dat je gewoon het vruchtvlees even kort moet koken. Net als courgette denk ik. Ik zou niet weten waar je hier pompoem kan kopen. Zal volgende week eens op de markt kijken.

14. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Niet zo kort als courgette. Tis net zo hard al wortels. Markt is inderddad wel een goeie plek. Of de groenteman :(.

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Haha, ik ben een pompoen leek. Ik heb dat volgens mij nog nooit zo gegeten. Wel eens soep, maar nog nooit zelf gemaakt. Ga ik zeker eens doen.

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hihi, ik vind het erg lekker. Misschien binnenkort ook maar weer maken :p.

17. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Van 't weekend bloemkool.

En ik las ergens na twee of drie weken fruit. Dus ik twijfel tussen morgen, of volgende week... :S.

18. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Banaan geef ik tegenwoordig zonder schil en dan een halve banaan of zo. Ze eet nog heel erg weinig van 't fruit.

Ik had mijn pompoen bij de AH gekocht. Het was een redelijk kleine en niet eens zo duur vond ik. Ik heb er een stuk afgesneden en dat in kleinere driehoekjes gesneden. Die heb ik met schil gekookt. Ik weet niet hoe lang, maar ik heb het in ieder geval te lang gekookt. Het was iets te zacht. :rolleyes: De schil heb ik er na het koken af gehaald, dan gaat het makkelijker.

Vandaag zaten we met z'n drieen te lunchen. Norah met brood, Kaylee met een rijstewafel (waar ze dus niets aan vindt). Toen heb ik haar maar een korst van Norah's brood gegeven en dat vond ze echt helemaal geweldig! Dus die rijstewafels laat ik nog maar weer even in de kast liggen en het brood gaan we langzaam uitbouwen. :D

Vanavond bloemkool.

Oh en ik heb zo'n stoommandje gekocht bij de ikea!

19. Dalillah

Dalillah Fanatiek lid

Dec 6, 2007
    1,210
    0
    0
    Erg handig al die tips! Ik ga eerst nog broccoli en daarna sperzieboontjes proberen, daarna misschien pompoen.

Vandaag was courgette weer geen groot succes. Ik laat haar altijd eerst aan de ene kant drinken, daarna groente en dan aan de andere kant drinken. Toen ik haar courgette aanbood reageerde ze boos alsof ze beledigd was, haha.
    Dus maar weer aangelegd en bij mij op schoot nog eens de courgette geprobeerd. Toen raakte ze het eerst aan met één vingertje, daarna trok ze haar handje vlug weg, dat herhaalde ze een paar keer. Daarna durfde ze het met haar hele handje aan te raken, toen pakte ze een stukje op en kneep het fijn, bracht het naar haar mond, likte eraan, pakte een nieuw stukje en herhaalde daarna het hele ritueel. Al met al, was het een heel komisch gebeuren, maar eten kan ik het nog niet noemen! :)

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Zoete aardappel ging niet door. Was niet goed meer. En toen de bloemkool klaar was, sliep ze. Ze werd rond 20:30 wakker. Maar dat vond ik te laat voor groente eten. Morgen weer een dag.

Share This Page