Borstvoeding en Rapley!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Keano heeft vanochtend een hele croissant op.
    Als ik hem er nog 1 had gegeven dan had 'ie die volgens mij ook zo opgegeten :)

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Deja vu ;)

Ze heeft wel banaan gegeten.

3. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0

Wij aten gisteren tuinerwten en ik wilde Menno laten mee-eten Dat was geen goed plan, die erwten kan hij nog maar moeilijk pakken en hij vond ze volgens mij ook niet zo lekker. Heb nog even wat aardappel met erwten geprakt en geprobeerd te geven, maar dat was helemaal niets! Was voor het eerst dat hij iets op een lepel kreeg, maar hij doet het toch echt liever zelf. Leuk!

Welke groente vinden jullie nog meer geschikt en praktisch? Wij hebben nu de boontjes, broccoli, wortel en courgette als succesnummers.

4. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    bloemkool?

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Paprika!

6. madeliefs

madeliefs Actief lid

3 jun 2008
    359
    0
    0
    Idd, bloemkool wilde ik ook proberen.
    En paprika...nog niet aan gedacht.
    'Gewoon' geven neem ik aan, niet koken / wokken / bakken / grillen / stomen ? (tjonge, klinkt alsof ik echt van alles doe in m'n keuken :) )

En ik weet nu al dat die rode het meest zal gaan knoeien...denk dat het dan maar een gele wordt?!

7. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik heb nog nooit paprika gegeven (komt denk ik omdat wij het niet lusten...) geef je dat dan gewoon zo, ik bedoel zonder te koken ofzo?
    Ben net zo'n keukenprinses als madeliefs :)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik stoom eigenlijk alle groenten, maar koken kan ook. Vaak haal ik ook nog het harde schilletje eraf, maar eigenlijk zou dat niet meer hoeven :oops: :)

Mirre vond spruitjes ook heerlijk trouwens :D

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ennuh tis nog mooi weer, dus zoek een plekje in de zon, stoel neerzetten, kindje erin, paprika in de hand en smikkelen/knoeien maar :)

Mirre vindt rood, groen, geel trouwens allemaal lekker. Hoewel ze er eergisteren weer niets van wilde weten :rolleyes: ... toen wilde ze alleen maar sperzieboon en bloemkool. En gisteren was de bloemkool weer minder interessant, maar waren spruitje en aardappel favoriet.

Ben benieuwd wat vanavond mevrouw dr voorkeur heeft :)

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Is het normaal dat een kind om half 12 nog dr buik vol drinkt en dan om 12u een hele boterham naar binnen zit te schrokken? Ik zat steeds op de grond te kijken en naast haar in de stoel, maar er lag echt niks.
    Als ze het reepje ophad ging ze slaan op dr blad: Mama! schiet eens op! Volgende!

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Spruitjes waren hier ook erg lekker.
    Verder vind ze eigenlijk alles wel lekker. Wil vanavond eens bloemkool gaan proberen. Dat heeft ze nog niet op. En dat eten wij zelf ook. Wel zo makkelijk dus.

12. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    Zo hallo dan! Ik hoor ook in dit topic :D

Ik ben een week of 2 begonnen met voorzichtig wat aanbieden. Een banaan vindt hij lekker, een sperzieboon vondt hij niks. Bloemkool leek hij geen mening over te hebben :D.
    Het kokken is hier ook nog niet over, sterker nog, volgens mij heeft hij nog niet echt wat doorgeslikt :D

Wta ik me afvraag, hoe gaan jullie met het cb om? Omdat het boek van kleintjes afwijkt van het cb voedselintroductieschema...?

13. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik heb gister ook spruitjes gegeven en die vond hij ook echt heel lekker! Hij heeft er flink van zitten schransen.... en dat terwijl papa en mama er weinig aan vinden..... :(
    Ik wil hem zoveel mogelijk soorten groenten laten proeven. Ook dingen die niet onze favorieten zijn, dus we eten momenteel zelf ook erg gevarieerd haha.

Paprika heb ik ook nog niet aan gedacht! Goede tip :) Ik heb wel een pompoentje gekocht. Waren trouwens in de aanbieding bij de AH. Eerst maar eens uitzoeken hoe je dat moet bereiden....... Iemand tips?

@boney, geweldig he dat op het tafelblad staan. Dat doet mijn mannetje ook heel vaak! Echt leuk hihihi

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hé Beccaatje, welkom

Het CB weet niet dat wij Rapley-en. Vorige keer dat we gingen waren we nog maar 2 dagen bezig. We moeten volgende week geloof ik weer. Ik weet nog niet of we het dan gaan vertellen. Dat zie ik op dat moment wel.
    Ik ben ook niet zo van de schema's. Als moeder weet je heel goed wat je kindje wil of nodig heeft. Daar kan geen boek of schema tegenop. Gewoon geven wat jij denkt dat je kindje nodig heeft.

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Boney: dat deed Marijn ook rustig. Zal wel goed zijn.

Ik geef Marijn de paprika gewoon rauw en hij vind het heerlijk. Eigenlijk eet hij alles. Bloemkool,broccoli,sperciebonen,witlof,komkommer,paprika,bietjes,wortelgaan erin als zoete koek.
    Spruitjes kan ik nog wel eens doen idd.

Ik vind het een genot om te zien hoe hij geniet van zijn eten. Hij pakt alles zelf en propt soms zijn mond helemaal vol. Nu zit hij een boterham te eten alles onder de boter maar dat koppie......

16. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Bij mij op het cb vroeg de arts of ik al vast voedsel had gegeven. Dus ik vertelde dat ik alles gewoon ongepureerd in het handje gaf, ala Stefan Kleintjes. En dat vond ze echt heel goed! Ze zei dat ze mij niets hoefte te vertellen ;D
    En dat terwijl ik niet echt over het cb tevreden ben wat betreft bv. :(

In het groeiboekje staat trouwens ook als tip dat je groenten in stukjes kan aanbieden.

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
  18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    CB vroeg nog geen eens of ik al begonnen was. Dus ik zei het zelf maar. Kreeg complimenten dat ik het rustig opbouwde :D.

Gister eindelijk bloemkool. Even gelikt en geproeft, ze keek niet vies :D. Gister banaan uit potje gegeven. (Omdat ik die had staan :rolleyes:) En vandaag weer vers. Ze zat lekker te smikken en smullen (lees zuigen en voorzichtig schrapen zonder tandjes :)). Maar toen ik wegrende voor mijn camera, was haar grootste deel van interesse verloren gegaan (ik had natuurlijk banaan mee weggenomen...). Vanavond weer bloemkool. Morgen misschien appel. Ik had haar mijn goedgevulde fruitschaal getoond en toen wilde ze de appel wel hebben :).

19. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hoe geven jullie het dan? Hij blijft namelijk niet echt zitten, dus ik zet de wipstoel wat rechter op, alleen dan kan hij niet zelf iets pakken, ik meot het aangeven?

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Samantha kan al zitten. Dus ik zet haar in de voedingsstoel.

Deel Deze Pagina