Mijn zoontje zit ook in de kinderstoel. Aan de zijkanten wel een klein beetje ondersteund met handdoekrolletjes want hij vindt het erg leuk als de kat voorbij loopt... dan gaat hij helemaal hangen. Zo zit hij wel lekker recht op. Hij vindt het trouwens wel geweldig om in de kinderstoel te zitten en lekker op het tafelblad slaan @boney, leuk ik ga even kijken!
Wij zijn sinds gisteren bezig met bloemkool. Gaat voor haar doen erg goed. Ze knijpt het echt helemaal fijn en stopt dan d'r hele vuist in haar mond haha. Zit dan heel driftig te kauwen, vaak werkt ze 't uiteindelijk weer naar buiten dus veel krijgt ze nog niet binnen. Toen ik op het cb was vroegen ze of we al begonnen waren met bijvoeden en heb toen verteld dat we gingen bijvoeden volgens de Rapley methode, ze reageerden hier heel positief op! Had ik helemaal niet verwacht, ook dat ik nog bv geef vonden ze erg goed. Dus wat dit cb betreft heb ik niks te klagen
Hee Beccaatje, jij ook hier! Leuk om je weer eens te zien! Lang niet gezien bij de maartmama's (nou kom ik daar zelf ook eigenlijk nauwelijks). Over CB: heb het vorige week verteld en ze reageerde prima. Ze had ervan gehoord en had ook begrepen dat de kids dan sneller goed mee-eten. In het begin krijgen ze natuurlijk minder binnen maar ondanks dat Menno erg weinig groeit de laatste tijd vond ze dat geen probleem. Ik ook niet, de borst blijft toch nog hoofdmaaltijd. Hoewel ik wel een heeeel klein beetje onzeker wordt als ik de groeicurve van Menno zie... Enne, de spruitjes, die gaan we ook maar eens proberen!
Rebeccaatje. Hier ook een tijdje in de wipstoel gedaan omdat de kinderstoel er nog niet was. Dan gaven we gewoon stukje voor stukje in haar hand. Nu kan ze redelijk goed zitten en zit ze dus in de kinderstoel. Ik leg gewoon de hele stukken op haar blad en ze pakt ze er zelf af. Net weer peer gedaan, maar dat is heel glibberig. Dat vliegt over het hele blad, maar komt niet in dr mondje. Dan help ik haar. Ik geef het aan en begeleid het naar haar mondje.
glibberige dingetjes help ik inderdaad ook mee, maar ik laat het hem ook zelf pakken, daar leert hij van Ik moet ook zeggen dat het zelf pakken elke dag weer een stukje beter gaat! Mijn eerste post hier over rapley ging geloof ik ook over dat de meloen zo glibberig was.... maar nu kan hij dat zelf heel goed pakken!
Daarnet heb ik pompoen gekookt, het was alleen veeeeeeel te gaar Ik had het al in partjes gesneden en de schil laten zitten. Ik las hier ergens dat de schil er gekookt makkelijker af zou gaan.... nou idd hahahaha ik had de partjes 10 minuutjes gekookt en hij kon ze niet eens vast houden of het werd al moes. Ik heb eerst alle stukjes in de hand gegeven en daarna van alle fijngeknepen stukjes op een lepeltje gegeven. Hij vond het lepeltje reuze interessant en wilde het zelf doen. Nou prima Ging hartstikke goed. Volgende keer kook ik ze alleen ietsje korter
Aangezien ik de bloemkool achteraf gezien al ruim een week in huis had, en ik niet weet hoe je aan bloemkool kan zien of het nog goed is, heb ik vandaag wortel gegeven. Ging uitstekend. Ze heeft een hele (geschrapte) wortel opgepeuzeld. Ging slechts twee keer kokken, werkte vakkundig met haar tong het stukje naar buiten, en at meteen verder. Ik hoefde niet eens in te grijpen . Moe en voldaan hangt ze nu aan de borst. Oh wat keek ze teleurgesteld toen haar laatste stukje wortel op de grond viel....
Ok, omdat ik las over kort stomen. Dit las ik ook over banaan, maar dat heb ik ook gewoon gegeven hoor.
Gisteren trouwens appel geprobeerd. Gewoon in partjes gesneden en daar dunne plakjes van snijden. Het ging best goed. Het eten dan. Daarna heeft ze er volgens mij best last van gehad. Voorlopig geen appel meer. Ze moest spugen en huilen. Maar ze heeft op dit moment ook een AB kuur, daar kan ze natuurlijk ook misselijk van zijn. Vanavond voor het eerst bloemkool gegeten. Wederom vond ze het lekker. Maar mama had het te zacht gekookt dus was het moeilijk zelf eten. Dus voor het eerst heb ik het geprakt met een aardappel en met een lepeltje gegeven. Haha, dat vond ze geweldig. Ging ook best goed.
Kaylee heft nog steeds moeite met doorslikken. Ze wil alles wel in haar mond stoppen (vooral sperziebonen en brood), maar doorslikken dat is haar nog net een stapje te ver. Gek kind. (Ach ja, ze zal het wel leren voordat ze 18 is)
Gister appel gegeven. Voor de zekerheid eerst gestoomd, en ging goed. Ook spruitjes gingen goed. Maar vond zo een hele spruit best wel eng, dus toen maar fijngeknepen. maar dat zag ze... dus weg interesse... . Eergsiter wortels. Ze smikkelde een hele wortel op. En ik vond hem gister weer terug in haar luier... . Vanmiddag weer appel, en vanavond weer spruiten.
Ja, dat denk ik ook... hihi Overigens... lang leve de camera. Ik weet nu waarsom ze tranen met tuiten huilde na de broccoli. Ze had van het tafelblad een knopje geproeft en trekt het vieste gezicht ooit. En ook na een twee poging. Arm kind vond het gewoon vies. En ik het nog twee dagen voorschotelen, en zelfs met een lepeltje gegeven omdat ik dacht dat ze het niet geproeft had.... .
Spruitjes wederom goed. Had ze dit keer half doorgesneden. Na een tijd sabbelen deed ze een te groot stukje in haar mond en moest ze kokhalsen. Hier schrok ze zelf zo erg van dat ze niet meer wilde. (Maar kan ook toeval zijn, niet lang na het eten viel ze inslaap.)
zo...rustig hier! Wij gaan vandaag ook aan de spruitjes...ben benieuwd! Hier wordt trouwens erg hartelijk gelachen als de kleine eet (hij valt z'n peer ongeveer aan): met open mond duikt hij erop af en hapt gretig in het fruit terwijl hij zeer tevreden geluiden maakt. De oudste 2 kids (10 en 13) vinden het zóóó grappig
Ik ben op zoek naar een alternatief voor een liga. Ik ben zelf niet zo creabea en kan het niet verzinnen. Ze krijgt nu af en toe een rijstwafeltje tussendoor, maar ik het het idee dat ze daar wat last van heeft. Wil dus wat anders proberen. Nu las ik bij de ingredienten bij liga 1e en 2e stap dat er veel suiker in zit. Ik wil dit dus liever niet geven. Wat geven jullie?