Ik zou geen wipstoel gebruiken denk ik, het is erg belangrijk dat je kindje goed rechtop zit en volgens mij kan dat bij een wipstoel niet helemaal goed. (heb er zelf nog nooit 1 gebruikt dus even een slag om de arm houden ) Een beter idee is dan om je kindje op schoot te nemen en rechtop te zetten, en dan bijvoorbeeld aan de tafel schuiven zodat hij zelf wat kan pakken. Kijk anders nog even hier http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... eding.html
Heb ik zelf dit topic geopend, vergeet ik helemaal hier een mooie foto neer te zetten... Gisteren begonnen! De wortel heeft ze binnen... Althans... Een klein deel. Het ging eigenlijk hartstikke goed! Maar ze vond de camera's veel interessanter... Een paar keer kokken, maar het ging echt goed. Morgen weer proberen. En ik vond het wonderbaarlijk dat ze zo'n goede kauw techniek heeft. Maar om eerlijk te zijn had ik iets meer enthousiasme van haar verwacht... Hihi
onze djamai nu 1 jaar hebben we ook met rapley leren eten eigenlijk alle drie de kids....zonder dat ik wist dat het een naam had hahaha met 6 maanden inderdaad boontjes in een bordje en laat maar pakken, vooral de laatste had het snel door hoe hij moest eten nu is hij 1.4 maanden en zit bij ons aan tafel (uiteraard) met een bordje voor zijn neus met dezelfde voedingswaren als wij eten. aardappels, vlees groenten spagethi maakt allemaal niks uit. in zijn ene hand een (baby) vorkje waar die broer en zus mee nadoet en soms ook echt mee eet, maar zijn andere handje weet perfect de aardappels en groenten naar binnen te werken zonder geknoei. hij eet ook werkelijk alles! middag banaantje in de hand, mandarijtje, stukje appel altijd eigenlijk op deze manier gegeven. rede waarom ik ermee ben begonnen bij de eerste.....hij kokte van potjes werkelijk alle potjes en mijn vader kon dat niet meer aanzien toen we er op bezoek waren en gaf de oudste (nu bijna 6) een halve banaan in zijn hand. (was toen 6 maanden) ik was ff in paniek maar zag dat het heel goed ging. sindsdien heb ik dat bij de tweede de derde en straks bij de 4e ook zo gedaan en komen er nog niet eens potjes meer in huis
Steffie, een heerlijk positief verhaal. Dat kan ik wel gebruiken. Niet dat ik het niet zie zitten, maar ben best wel bang voor reacties uit m'n omgeving. "Je geeft dat kind toch geen hele wortel? Wat is dat nou weer voor rarigheid". Heb net de foto's naar de opa's, oma's en verdere fam gemaild. Ben benieuwd naar de reacties. Ik heb er bij gezet dat het volgens Rapley is en dat ze dat maar ff moeten googlen. En ik ben toch ook wel een beetje huiverig naar de reactie van Tessa haar lichaam. Ze is een echt spuugkindje. We zijn zelfs met haar naar de kinderarts geweest omdat ze het zo vaak zuur had en echt heel veel spuugt. Tis nu iets minder, maar rond een maand of 3/4 kwam het er vaak met hele golven tegelijk weer uit. Maar de kinderarts vond er niks zorgwekkends aan. Als wij dat wilden konden ze onderzoeken doen, maar dat vonden wij ook niet nodig. Dat is onnodig kindje pesten en zolang ze goed groeide vonden wij het best. Alleen was het vervelend met de was en mama die heeeel vaak onder de zuur stinkende melk zat! Ach... Daarom ook eerst begonnen met groente. Ik heb begrepen dat ze het van fruit wat sneller zuur kunnen krijgen. Gisteren is het iig goed gegaan. Ze heeft volgens mij niet echt veel binnen gekregen hoor, maar het begin is er. Vandaag en morgen krijgt ze nog wortel. Daarna denk ik sperzie bonen. Die heb ik uit eigen thuin van m'n ouders. Beter kan natuurlijk niet. Maar zou dat al lukken? Is dat niet iets te klein voor haar? Sperzie bonen bedoel ik dan.
nee denk het niet ben hier ook begonnen rond die leeftijd met juist sperciebonen en hij is er nog gek op! is zacht makkelijk vast te houden en lekker gewoon proberen lukt het niet ook niet erg toch? hier djamai, kon niet overgeven nog steeds niet heeft dus werkelijk nog nooit echt nooit melk teruggegeven of gespuugd volgens ka een beetje aangeboren (ik spuug ook nooit tenzij het echt echt te erg is maar dan nog meestal alleen wat gal) niks ergs op zich maar moet wel opletten dat ik hem niet te grote porties geef wel had hij vaak het zuur inderdaad ik ben daarom dus begonnen met banaan en heb sinasappelen kiwi en mandarijn pas met 1 jaar gegeven. het is gewoon eens passen en meten en proberen niet ieder kindje is hetzelfde (gelukkig)
Wij hebben Liene ook à la rapley leren eten en ze doet het nu super. Kan al mooi met vork en lepel eten, mes probeert ze, maar snijden kan ze nog niet hoor. Met Tisse gaan we net hetzelfde doen. Hier groenten en fruit tegelijk, ik stoomde de groenten. Ik zal ook even foto's plaatsen... Allemaal van de eerste maand.
Hoi! Hier ook iemand die gaat bijvoeden. We merken dat Nora er aan toe is om wat ander eten te krijgen, maar k blijf wel gewoon BV geven hoor, t liefst tot ze een jaar is of langer Nu blenderen we het nog, en als ze 6 mnd is gaan we echt voeding in stukken aanbieden. Heb alleen een vraagje, hoe weet je hoeveel je je kindje aan kan bieden. Bijvoorbeeld boontjes, hoeveel geef je dan? En hoe gaar moet het worden gekookt? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen zodat we zodra ze 6 mnd is kunnen starten! Groetjesssss, Mili
Hier ook aan de rapley binnenkort. Ben me aan het inlezen enz.. Als je bijvoorbeeld een appeltje geeft, koken jullie die ook even? die zijn natuurlijk best hard. de 26ste gaan we naar het cb daar zullen ze wel de eetvoorlichting gaan geven. Ben benieuwd wat ze zeggen als ik over rapley vertel.
boontjes gewoon bijtgaar deed ik en dan laten afkoelen appeltje ben ik pas met 7 maanden mee begonnen en zonder koken vooraf ging prima vandaag heeft hij frietjes (oeieoi) met een gewone gebakken hamburger en komkommer lekker zelf gegeten