Ja, had ik ook al bedacht, maar zijn die niet erg hard nog? Dat is niet net als liga dat het gelijk week word in je mond. Maar bedankt voor de tip, kan het altijd proberen.
Ja, maar jou kindje is al wat ouder. Ik zie Tessa nog geen beschuit eten. En wat voor crackers geef je dan?
Ow en dan nog wel iets. Gisteren weer banaan geprobeerd. Maar wanneer konden jullie kindjes dat zelf eten? Het is veel te glibberig en ze kan het dus niet vasthouden. Ik had het onderste stukje schil er om laten zitten zodat ze een handvat had, maar dat werkte ook niet. En gisteren ook courgetten MET schil gegeten. En idd komt de schil kaal geraspt en wel weer naar buiten. Zo ook met spruitjes. Ik hou echt m'n hart vast. Maar de spruit gaat HEEL naar binnen en vervolgens komt de helft weer keurig naar buiten. Als ze dan dr mond leeg heeft pakt ze die helft op en werkt die ook naar binnen.
Hmmm ik geloof dat ik wat vaker bij jullie hier moet komen spieken, beschuit kan idd ook. Hier ook gewone crackers, volkoren cracottes van lu.
Idd die van lu of toostjes. Mischien kun je ook even brood in de broodrooster doen. En beschuit is idd mischien voor jou nog iets te vroeg.
Zal eens van die LU halen. En idd, broodroosteren is ook een goed idee. Ze krijgt nu 's morgens niks, 12u bammetje en 3u fruit en dan ongeveer 18u warm eten. Ik wil het fruit 's morgens gaan doen en dan om 15u een wafeltjes of crakertje. Dat kan toch wel zo? Of is 2x fruit beter? Dus 's morgens en 's middags? Haha, wat een gedoe zeg... Ik had zooo'n zin in bijvoeden en vind het echt hartstikke leuk, maar alleen BV is toch een stuk makkelijker zeg. Dan hoef je nergens naar te kijken of aan te denken. Gewoon tiet bloot en drinken maar. Ik moet trouwens donderdag weer wegen. Ik ben benieuwd. Het spugen lijkt wel meer geworden de afgelopen dagen, maar dat kan met de AB kuur te maken hebben. Die is nu gelukkig afgelopen.
@Boney Geef gewoon fruit wanneer je het zelf wilt geven. Ik houd me niet aan een strak tijdschema. Al eten we wel vaak rond dezelfde tijd In het begin vond ik het ook lastig omdat ik andere juni mama's hoorde van 10.00 dit 12.00 dat 14.00 dat en dat doe ik dus niet. Ik maak vaak verse fruithapjes, bijvoorbeeld 1 banaan, 1 nectarine en 1 pruim met 1 liga erdoor gekruimeld etc. Of peer met banaan, etc. De ene dag dus 's middags brood en de andere dag een fruithap. Of als hij de groente echt niet wil dan 's avonds een fruithap.
Ik hou me gelukkig ook niet aan een schema hoor. De tijden zijn ongeveer. Als ze om 12u slaapt maak ik ze echt niet wakker voor een boterhammetje. Dan maar om 13u. En ik ben ook heel blij daarom. Idd, ik hoor ook sommige febr. mama's: OW, ze slaapt te lang, of ik moest opeens weg. HEEL m'n schema in de war. Dus ben blij dat ik niet zo moeilijk ben.
@ Boney: Ik had de spruitjes geplet, en dan zo'n half plat stukje gegeven. (Geplet tussen mijn vingers hoor ). @ Banaan: Onderste stuk als houvast werkt hier wel. Moet alleen opletten dat ze de juiste kant in haar mondje stopt. @ Tussendoortje: Rijstwafels, broodkorstje.
Hoi Daisy! Ik had je al gemist afgelopen dagen. Dus jij geeft ook geen liga? Ik zal eens soepstengels en LU volkoren crackers gaan halen.
Beetje druk. Mijn ouders verhuizen naar wisselwoning. Ik heb wel Liga, maar geef het liever niet. Samantha heeft tijd zat om suikerjunkie te worden . Soepstengels ga ik binnenkort ook maar eens bekijken.
Tjonge zeg, wat een mega ding. Die gaat echt niet in 1x in m'n mond passen Die dingen zijn volgens mij wel erg zout. Tenminste, dat proef ik. Staat ook bij de ingredienten... Ik heb ook de brinta vezelnogwat gehaald. Die crackers. Ga ik morgen proberen te geven. Denk dat ze vrij hard voor dr zijn, maar misschien worden ze in haar mond gelijk zacht. We zullen zien
Op het CB vanmorgen verteld over Rapley. Ze was heel geinteresseerd en wilde er graag meer over weten. Ze had er nog nooooooooooooooit van gehoord.... Ik heb een mail adres en ga haar wat info mailen.
Tessa heeft zo'n cracker op en ze vind het (net als brood) errug lekker. Ze kon het heel makkelijk eten. Vanavond eten wij andijvie stamppot. Tessa krijgt dat ook. Dus vanavond ga ik ze voor het eerst echt eten geven met een lepel. Wel eens een beetje pap geprobeerd, maar verder nog niet. Ben benieuwd.