Borstvoeding en Rapley!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36

Jammer dat ze van het verkleinen zo vaag worden de foto's :(

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Even opscheppen hoor :)

Wat een voorbeeldige dochter heb ik toch. Ze hapte van het lepeltje alsof ze nooit anders heeft gedaan. Ze greep niet eens met haar handjes naar het lepeltje, maar deed braaf elke keer haar mondje open.

Nadeel is wel: Mijn eten werd koud. Lang leve Rapley, dan kun je zelf ook gewoon door eten...

3. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Wat een heerlijke dochter heb jij Boney! Prachtig meisje!
    En die oogjes! *smelt* en ook nog een koppie met weinig haar :) Heeft mijn zoontje ook hihi

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat haar... Haha... Ze pesten me er altijd mee. Ik wil zo graag vlechtjes maken...
    Kom ik bij m'n ouders: Ow Tessa wat heb je mooie vlechtjes! :evil:

En het haar wat ze heeft is echt super blond dus je ziet het nauwelijk :(
    Ze heeft wel donkere wimpers, dus ik denk dat ze toch donker gaat worden. (zijn wij ook allebei)

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En bedankt voor het compliment! Ze ook ECHT het mooiste meisje van de wereld eo.

6. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hahaha wat gemeen zeg hihihi

Mijn zoontje is ook zo blond als Tessa! Grappig zeg.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Kan niet... dat is Samantha al :p.

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier gisteren gesmuld van paprika... (gestoomd).

Misschien binnenkort ook maar andijviestampot proberen. Durf andijvie niet los te geven... kan soms een bittere smaak hebben. Weet wel dat er twee soorten zijn. Wie weet welke de mildere smaak heeft?

Van het week eens kijken naar of koekjes of soepstengels. Gisteren had ze voor het eerst een kleine rijstwafel helemaal op. Heb nog gezocht, maar hij lag nergens.. :confused:.

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Echt niet...

10. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Hier ook een enorme fan van de Rapley-methode! Mijn meisje is er ook erg blij mee want haar favoriete bezigheid is dingen pakken en in haar mondje stoppen dus het gaat hier als vanzelf!
    Zelfs de glibberige stukken fruit gaan steeds beter en we zijn pas een kleine 3 weken bezig! :D

Ik weet alleen niet of ik haar teveel bijvoeding geef. Ze krijgt altijd eerst haar borstvoeding en dan geef ik haar nu 's morgens een stuk fruit of een boterhamkorst en 's avonds krijgt ze groenten.
    Het liefste zou ze volgens mij al een hele boterham willen want daar is ze echt gek op =P~. In het boek van Kleintjes kan ik niet echt vinden hoeveel ik mag geven met 6 maanden. Zou 2x per dag teveel zijn?

Dus mijn vraag is eigenlijk met wat jullie zijn begonnen? Misschien staat het al ergens geschreven in dit topic maar ik heb het niet gevonden.

liefs Lara :)

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier tot nu toe, ergens in de middag een stuk fruit. Naar willekeur op een moment een rijstwafel/broodkorst ofzo. Haar avondeten bestaat uit groente (sinds kort met aardappel). Dat was het eigenlijk :oops:.

12. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Ik vind het ook nog een beetje lastig om de hoeveelheden te bepalen. Mijn zoontje vindt alles lekker, en hoe meer hoe beter geloof ik :(

Hij eet nu al zonder moeite een hele banaan, appel of peer weg en we zijn pas 4 weken bezig.... Als ik hem zijn gang zou laten gaan zou hij wel 2 bananen opeten...

Meestal krijgt hij tegen een uur of 11 een fruitje. Rond een uur of 2/half 3 een korst brood. Vaak zijn dit alle korstjes van een boterham. Het liefst heeft hij een hele boterham denk ik (daar ga ik maandag mee beginnen!) en 's avonds dan avond eten. Aardappel en groenten en nog wat fruit na. Al met al eet hij dus best wel veel :oops:

Oh ja, ik bied voor dat hij gaat eten wel de eerste borst aan en die drinkt hij vaak ook leeg, en naderhand wil hij ook altijd nog drinken.
    Soms krijgt hij ook vast voedsel tussen 2 borstvoedingen door. Het ligt er net een beetje aan hoe het uitkomt.

13. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Roses
    Ben je weer zwanger of zie ik dat verkeerd? Gefeliciteerd!

14. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    nee ik ben niet zwanger, dat is nog van de zwangerschap van mn zoontje :oops: mag dat wel gaan aanpassen hihihihi

15. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Lijkt me de hoogste tijd!

16. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    :oops: :oops: :oops:

Zo beter? ;) :)

17. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Zet je er niet onder hoe groot je binkie al is :idea: ;)

18. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    haha ja kan ik ook wel eens gaan doen ;)

Vandaag zoete aardappel gegeten, hij vond het erg lekker! Hij heeft bijna een hele op en die dingen zijn best aan de maat.

Ik heb vandaag bij de supermarkt een part watermeloen gekocht. Dus die krijgt hij morgen. Ben benieuwd wat hij er van vindt.
    We gaan morgen ook beginnen met een boterham. Morgen is hij alweer 7 maanden. ;)

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb gister een bruine boterham met appelstroop gegeven. Ze heeft er erg leuk mee gespeeld :p.

20. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Hahaha dat zal een lekkere plakbende geweest zijn DS :) Hoe heb jij de stukjes brood aangeboden? Op een vorkje geprikt?

Deel Deze Pagina