Blijf dit echt een TOP topic vinden! Lees zoveel goede tips en vind het fantastisch om te lezen hoe de andere kindjes het doen. Gister heeft Mike voor het eerst mandarijn gehad en lekker dat ie het vond. De partjes zijn wat aan de kleine kant, dus ga de volgende keer denk ik sinaasappels halen, die zijn wat groter. Ook het eten van groente gaat steeds beter. Gister broccoli gekregen en pakte het meteen en deed het in zijn mond, dus zit zeker vooruitgang in. Aardappels is ie ook zo dol op, eerst lekker fijn knijpen en dan in het mondje hahaha.
Wat is dit toch ontzettend leuk!Onze dochter wordt morgen 6 maanden, en we zijn net begonnen. Prachtig om te zien hoe ze aan het voelen en 'proeven' is. Zo veel leuker dan een potje! Veel mensen verklaren ons voor gek, vinden het een belachelijke manier om een kind te leren eten.. maar als we het dan echt goed uitleggen slaan ze om, leuik! Dochter heeft inmiddels aardappel, brocoli en banaan geproefd.. ging erg weinig naar binnen, maar leuk vond ze het wel! Fijn dat heir een topic over is!
Leuke foto van mike zeg. Lekker aan het smikkelen. Polleke, leuk hè... en ook hier veel reacties. Veel mensen kijken idd een beetje vreemd. M'n tante was pas hier en omdat ik moest gaan werken die avond had ik dus eind van de morgen Tessa haar eten al opstaan. Had in 1 pannetje 'patatjes' aardappel en worteltjes. "Ow, lekker voor dr, ga je dat straks nog in de blender doen?" "nee hoor, dat krijgt ze zo!" "Nou ja zeg! ECHT?" "Ja echt! en ze vind het reuze lekker" Nou, om een lang verhaal kort te maken... Ik heb het uitgelegt en ze vond het een erg leuke manier van voeden. Zeker als je de mensen verteld dat ze 6 maanden lang met alleen maar BV zelf heeft mogen bepalen wanneer en hoeveel ze at. En dus is Rapley perfect vor BV kindjes. Vaak zijn mensen dan wel 'om'. Ik ben bezig om het CB hier om te krijgen. (met hulp van Stefan)
Ook hier altijd een hoop reacties. Maar met een beetje uitleg vinden mensen het ineens reuze interessant worden! Mijn cb vond het een prima methode! En dat terwijl ik niet eens hun richtlijnen gebruik, rare tips omtrent bv geven ze Vanochtend hier een broodje gegeven. Ik wilde er gepureerde banaan overheen smeren, maar ik had geeneens bananen... hahaha Dus toen maar een appeltje grof geblenderd. Dus niet helemaal tot puree zeg maar... er zaten nog wel wat stukjes in. Dat had ik over zijn boterham gesmeerd en hij vond het heerlijk! Het restje appel heeft hij daarna met een lepeltje op gegeten.... ook dat wilde hij zelf doen.... dus met een lepeltje in zijn handen en ik hem met een lepel voeren ging dat redelijk
Lekker druifjes eten. Mama bijt ze eerst kapot en vervolgens stop ik ze zelf in m'n mond. En vervolgens spuug ik de velletjes weer keurig uit.
Boney: wat een leuke foto's! Prachtig om te zien hoe snel dat dan gaat! Mara is nu precies 6 maanden ne krijgt hooguit een korreltje binnen! Toen ik vorige maand bij het CB was vroegen ze of ik op de hoogte was van Rapley, ik stond echt versteld! Ze waren ook erg enthousiast toen ik vertelde over het boek van Kleintjes.. en hoefde ook geen voedingsconsult!
Wat leuk van jou CB. Het verbaasde me echt dat ze er zelfs nog nooit van hadden gehoord hier. En ik ga dus echt m'n best doen om ze goed te informeren.
Waaaauuuuw wat een mooie foto's van Tessa! Die oogjes! Tessa vindt druiven dus ook erg lekker! Die zijn hier ook een succes, alleen mijn zoontjes spuugt de velletje niets uit... @polleke, wat leuk dat ze bij jou op het CB zelf over Rapley beginnen!
Net voor het eerst een boterham met appel/peer stroop op... Het 1e hapje was even wennen, maar daarna vond ik het erg lekker!
Gister andijviestampot. Heb gewoon een kloddertje voor haar neus gelegd, en ze smulde ervan . Afgelopen week pompoen, en ook dat ging goed.