Voor vanavond heeft Tessa pasta op het menu. Ik heb penne gekocht. Dat kan ze goed vasthouden (hoop ik) En heb een prutje gemaakt van 2 tomaten en een beetje bleekselderij. Dat gaat er doorheen. Ik ben benieuwd of dat gaat werken zo. Ik moet werken vanavond dus papa mag met dr eten.
leuk topic Ik had tot een jaar geleden nog nooit van rapley gehoord eigenlijk, maar heb dus alle 3 de oudste zo leren eten onbewust begonnen met korstjes brood geven, gewoon mee aan tafel zitten (of in de maxi cosi) daarna stukjes komkommer ed heb hier nooit geen potjes gegeven, de eerste nog wel maar die walgde ervan, dus bij de tweede niet eens meer geprobeerd en de derde ook gewoon die methode aangehouden Moet erbij zeggen dat ik nu makkelijke eters heb, op dochterlief na maar die heeft dan ook last van haar keel (denken aan amandelen toch te laten wegnemen) Onze zoon van 1,5 gaat gewoon mee aan tafel, met een vork en prikt zelf zijn eten erop, idem als het iets lopender is maar dan met lepel Het is wel mooi het te zien hoe ze kunnen snoepen (en knoeien en kneden ed hahaha) heb er hele leuke foto`s van maar kan ze niet vinden.
Tessa heeft pasta op. Ik had penne gekookt. Dat kan ze goed vasthouden. Daarbij een prutje gemaakt van paar stukjes bleekselderij en 2 ontvelde tomaten. Ze vond het heerlijk! Toen de pasta op was het overige prutje nog met een lepeltje gegeven.
Tessa heeft net 1.5 boterham op. 1 met appelstroop en boter en een halve met alleen boter. Za had echt niet genoeg aan 1 boterham. Is dit teveel of mag dat al. Sinds gisteren ben ik ook begonnen met ontbijt. Ze krijgt zodra ze wakker is lekkere mamamelk en dan nog even slapen. Daarna wassen en aankleden en dan een volkoren cracker met boter. Vanmiddag krijgt ze mango. Voor het eerst!
* inbraak * WHAHAHHAHAHA botje , dat filmpje , geweldig meid ! , ennuh geeft der eens wat meer te eten , ze lijkt wel te verhongeren
Hihi, mys. Zo valt ze altijd aan op een stukkie brood. Zelfs als het het laatste stukkie is. Het lijkt idd of ze nooit wat krijgt.
Haha Boney, wat een leuk filmpje Ik heb Sofie even laten zien hoe je een boterham moet eten. Hopelijk snapt ze het nu!
Hier eindelijk ook een klein Rapley-succesje! (let niet op het tijdstip, ik zit op vakantie in Australie en het is hier ongeveer 12 uur 's middags). In eerste instantie moest Deane er niets van weten: zo'n banaantje of worteltje aanpakken dat vond hij maar niks, laat staan het in zijn mond stoppen. Dan toch maar een prakje met een lepeltje en dat ging nog wel (al vond hij het lepeltje interessanter dan het prakje). Maar een paar dagen geleden zaten wij lekker te eten in een restaurant toen ik hem maar eens een half plakje komkommer gaf en dat ging er erg goed in! Inmiddels ook halve druiven geprobeerd en dat was blijkbaar ook lekker. Ik zal nog 's kijken of ik er ook foto's van kan plaatsen..
Oooh wat een heerlijk moppie Boney! Leuk zeg. En een lekker geknoei he, rode bietjes Mijn jochie is echt een goede eter en ik heb ook het idee dat hij steeds meer wil eten. Vooraf drinkt hij altijd uit de borst en dan eet hij met gemak een hele boterham weg. Of een stuk fruit, net wat hij dan krijgt. Hij blijft altijd bij mij bietsen als ik nog aan het eten ben. Zou ik hem dan gewoon 1,5 snee brood geven? Ik vind dat eigenlijk ook best nog wel veel dus ik weet even niet goed wat ik moet doen. Gistermiddag kreeg hij als tussendoortje een banaan en met een minuut of 5 had hij hem opgegeten en wilde hij nog meer......... Hebben jullie ook zulke 'hongerige' kids?
Tessa is ook een goede eter en heeft het Rapley-en echt al goed door. Ook hier aan 1 boterham niet genoeg. Ze krijgt voor de lunch een BV en daarna eet ze 1.5 boterham. Ze kreeg er eerst 1 en sinds 1.5 week of zo 1.5 boterham. 1 met boter en appelstroop en een halve met alleen boter. 's Middags om 15u fruit. Ook daarvoor krijgt ze een BV. Met fruit heeft ze wat moeite om vast te houden, (glibberig) maar ze eet vaak wel bijna een hele banaan of bijna een hele peer. (mama snoept ook mee ) 's Morgens krijgt ze als ontbijt een volkoren cracker met boter. Zodra ze wakker word zo tussen 6 en 7 krijgt ze BV. Daarna gaat ze weer slapen tot ongeveer half 9. Dan wassen en aankleden en daarna ontbijten. Dus roses, als hij het aangeeft, dan zou ik het gewoon proberen om 1.5 boterham te geven. En 's middags na het fruit kun je hem misschien nog een rijstwafeltje geven of zo?