Borstvoeding en Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boney, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Hier nog geen grote eter.

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Maar vandaag genoot ze wel van tomaat en komkommer. Laatst in broodjeszaak kennisgemaakt met komkommer en sla :D.

3. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hé Daisy: Komt vast goed met Samantha. Dat eten komt wel.
    Hier nog geen komkommer geprobeerd. We tomaat. Als saus voor de Penne.
    Hoe is het verder met je? Nog steeds vollop BV?

4. madeliefs

madeliefs Actief lid

Jun 3, 2008
    359
    0
    0
    Dag meiden,

ik kom weer eens even langs. Ben heel erg druk geweest, dus weinig tijd gehad voor het forum...
    Gisteren met Menno naar CB geweest. We hadden een 'invalwijkverpleegkundige'. Ik vertelde haar dat we waren begonnen met bijvoeden volgens Rapley. Ze vond het helemaal geweldig, wilde er graag meer van weten omdat ze er steeds vaker vragen over krijgt. Ik heb haar verteld hoe het hier gaat, weet zeker dat ze het nu gaat aanraden aan andere moeders; leuk!
    Moet zeggen dat we af en toe ook wel groente met aardappel geprakt geven, ook dat is oké. Hij krijgt dan aanzienlijk meer binnen dus we wisselen het een beetje af.
    Meer mensen die dat doen?

5. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    @DS, en wat vond Samantha van de komkommer en de sla? De komkommer viel hier wel in de smaak haha. Gaat het eten al wat beter? Proeft ze al meer?

@boney, hoe had jij het sausje voor over de penne klaar gemaakt? Ik wil volgende week pasta maken. Met tomaatjes koken ofzo?

@madeliefs, wat leuk dat de wijkverpleegkundige zo enthousiast was!

Ik ben gister op het CB geweest en hij is flink aangekomen! Hij stijgt nu met gewicht en lengte boven de gemiddelde lijn uit. Met gewicht heeft hij er de hele tijd precies op gezeten. Hier vonden ze de manier van bijvoeden ook heel erg goed. Ik werd zelf op het CB een voorbeeld-mama genoemd :)

Eten gaat hier geweldig. 's ochtends 1,5 boterham, 's middags een stuk fruit en soms een rijstwafeltje en 's avonds eet hij flink mee met de pot. Hij lust alles, hij proeft alles, en hij eet echt heel flink.

6. booky

booky Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    4,924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi meiden ik lees hier wel eens mee maar heb nog nooit een reactie achter gelaten.
    Zijn met Mats ook begonnen met bijvoeden, begonnen vanaf een lepeltje, gaat wel maar niet van harte. Vandaag een begonnen met een stuk peer en komkommer. Zie hier...

Hmm lekker die komkommer :)

7. booky

booky Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    4,924
    0
    0
    achterhoek
    Wat is dit?

8. booky

booky Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    4,924
    0
    0
    achterhoek
    Hmm peer

9. booky

booky Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    4,924
    0
    0
    achterhoek
    Denk dat we hier maar (zeker voor een deel) mee verder gaan :). Blijf dit topic zeker volgen.

10. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Welkom Booky!
    En wat een leuk ventje is Mats! Heerlijk bol koppie :) Zo te zien geniet hij echt van het eten!

11. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    @ Rapley in het algemeen: Ze lijkt minder wantrouwig dan in het begin. Speelt er nog steeds mee, maar lijkt wel vaker te happen.

@Tomaat en komkommer: Gister vond ze de tomaat heerlijk. Vandaag ging ze voor de komkommer :p.

Over ruim een week wil ik ook pasta geven. En dan inderdaad sausje maken van verse tomaatjes ofzo... dacht ik.

12. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Oh super DS, het gaat dus in ieder geval al veel beter! Ze is dus lekker aan het ontdekken. leuk om te zien he!

Hebben jullie op borstvoeding.com ook gelezen dat Stefan Kleintjes vrijdag op de jonge gezinnen beurs is? Dan signeert hij zijn boeken en je kan hem vragen stellen. Ik heb alleen niets te vragen :)

13. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Hallo mijn tweeling is vandaag een half jaar en sinds een paar dagen ben ik begonnen met bijvoeden ala Rapley. We zijn begonnen met banaan, dat vinden ze heerlijk. Glibbert alleen uit de handjes maar Thomas eet inmiddels met gemak 3/4 banaan op, Julian heeft er nog wat meer moeite mee maar een halve banaan lukt hem ook wel. Verder zijn worteltjes en rijstwafels ook erg lekker!

Ik geef helaas geen volledige bv. 's morgen drinken ze bij mamma, dan twee flesjes 1/2 kv 1/2 gekolfde bv en 's avonds een flesje kv met nutrix. Zijn er hier meer mamma's die Rapley combineren met kv of half kv/half bv?

Thomas

14. MC lover

MC lover Actief lid

Aug 16, 2007
    436
    0
    0
    Valkenswaard
    Julian

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Wat eten jullie kindjes vanavond? Hier een mixje van boontjes en peultjes en voor het eerst krijgt ze zoete paprika. Ik ben benieuwd. Heb het even gekookt. De schil er niet afgehaald. Zou ze dat zo kunnen eten?

Ik heb al ff niet meer terug gelezen. Zal ik vanavond eens gaan doen.

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Broccoli, en het ging beter dan haar eerste ontmoeting ermee..... :p.

Eergisteren aardappel met spruitjes. Ging ook goed.

17. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Zoete punt paprika.
    Ook dit vond ze heerlijk. Ik had de schil er om gelaten. Ik zou niet weten hoe ik dat er zonder al te veel verlies vanaf moet krijgen.
    Het velletje kon ze dan ook moeilijk weg krijgen.

18. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Madeliefs: Wij deden het ook wel eens. Het 'afval' van haar blad nog prakken en met een lepeltje geven. Maar ik merk dat ze er een beetje lui van word :) Dus ik doe het niet meer. Ik kook gewoon wat meer zodat ik genoeg kan aanbieden.
    Ik geef altijd eerst alle groente en dan pas de aardappel, dan heeft ze iig haar groente binnen. Aardappel krijgt ze dan nog voor de vulling.

Booky: Leuke foto's van je zoon. Welkom hier. Je mag ons vaker foto's komen laten zien hoor. ;)

MC lover: Wat een heerlijke foto van je kerels.
    Ik werk 3 dagen in de week. Tessa krijgt als ik thuis ben gewoon 100% BV bij mij.
    Als ik ben werken dan kolf ik vaak niet genoeg voor de volgende dag. Ik vul het dan aan met KV. Ze krijg 1 derde KV. En dan dus 2 derde BV. Maar ze krijgt dus alleen maar flesje als ik ben werken.

Daisy: fijn dat het wat beter gaat met het eten nu.
    Het heeft echt tijd nodig, daar ben ik nu wel achter. Als ik dat filmpje zie van Tessa aan de peer dan gaat dat zoveel beter als 2 maanden geleden. Het klopt dus idd dat je Rapley zeker 3 maanden de kans moet geven voor je kan zeggen of het lukt ja of nee.
    Banaan heeft Tessa nog steeds wat moeite mee. Maar ze leert steeds beter hoe ze het het beste kan vast houden.
    Hoe is het verder met je? Heb je lang niet 'gesproken'

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik heb vanmorgen op de markt van die Tommies gekocht (cherry tomaatjes)
    Dat wil ik vandaag of morgen gaan proberen. Die heeft ze nog niet op. Ook heb ik een avocado gekocht, maar die is nog knetter hard. Die kan ze dus nog niet eten.

Na het warme eten 's avonds krijgt Tessa een paar hapjes yoghurt. Puur om te wennen aan de smaak. En dus niet ter vervanging van een BV. Ze vind het heerlijk!
    Hoe doen jullie het met ander drinken dan BV? Tessa krijgt dat eigenlijk nog niet. Vind het ook nog niet nodig. We oefenen met brood en warm eten met drinken uit een gewone beker en drinken uit een tuit/antilek. Maar dan krijgt ze echt nog maar heel weinig binnen.
    Ze kan sinds afgelopen weekend uit een rietje drinken. Dat is zo'n schattig gezicht...
    Hij is niet heel duidelijk, maar het is de enige die ik er van heb.

En hebben jullie al mandarijn gegeven? Ik ben bang dat ze weer last van maagzuur krijgt.

En hebben jullie je kindjes al eens iets 'fouts' gegeven? Een likje slagroom of zo. Ik noem maar iets.
    Hier nog niet. Nou ja, ze heeft afgelopen weekend bij oma 2 hapjes bananenvla op. Mierzoet, maar o zo lekker vond Tessa. :)

19. pinkeltje

pinkeltje Lid

Nov 2, 2007
    43
    0
    0
    huismamma
    italie
    hallo ben meschien een beetje dom maar kan iemand me uit leggen wat rapley metode inhoud en waarneer je daar mee begint :(

Share This Page