Pindakaas mag je ook al... is het niet? Ik herinner me dat Liene dat redelijk snel op de boterham mocht... Ben nu alleen iets te lui om naar de kast te lopen en het boek er uit te gaan halen...
Paprika geef ik gewoon zo (gestoomd). En ik krijg het velletje terug . Zelfde geldt voor tomaat, maar dan rauw.
Hoi , Zag dat je nu ook een rijstwafel mag geven. Daar zit wel zout in, is dat niet erg? Of zijn er rijstwafels zonder zout? De banaan ging vandaag echt in een keer naar zijn mond! Leuk om te zien hoor...
wij geven rijstwafels zonder zout. Die bestaan dus. Daarnet onze Tisse gevonden met een samsonkoen... Die had Liene op de grond laten liggen en ik had het niet gezien... Hij had er een heel deel van op gesabbeld.
Er zijn van bambix kleine rijstwafeltjes zonder zout te krijgen. Ik heb grote van euroshopper (AH) ook zonder zout.
Zo meiden ik kom ook weer even kletsen. Al een tijdje niet meer geweest hier @ds, hoe gaat het eten nu met Samantha? Krijgt ze er al wat meer interesse in? @boney, en is het al gelukt met het drinken uit de tuitbeker? Hier lukte het ook niet echt en toen ben ik zelf wat proberen te drinken maar ik krijg er ook weinig uit .. ik zal wel wat verkeerd doen haha. Rietje is hier een succes. Ik gebruik de rietjesbeker van Nuby nu. @polleke, zoals de anderen al zeggen gewoon geduld hebben. De eerste maandjes zijn alleen maar om te ontdekken, zien, proeven en voelen. Mijn zoontje eet toevallig wel al direct heel veel, hij vindt het geweldig. Maar tot een jaar hebben ze sowieso genoeg aan de borstvoeding en de bijvoeding blijft dan voor erbij. @poekie, 1/3 banaan voor de eerste keer is al hartstikke veel! Gaat het vastpakken al goed bij Quinten? Mijn zoontje kon banaan eerst helemaal niet pakken hahaha. Ik gaf ook een grote banaan maar die zijn natuurlijk best dik. Die kinder banaantjes zijn wat kleiner in diameter. En ook niet zo duur. Ik ben hier begonnen met 2 keer per dag. Een beetje fruit en een beetje groenten. Ik ging er vanuit dat hij toch niet zoveel zou eten maar dat ging toch best al aardig. @saar, wat een deugnietje die Tisse. Koekje van Liene opeten haha. Wat een stevige jongen is hij trouwens, als ik naar de getalletjes onder je banner kijk! Heerlijk haha. Hier wordt ook al heel goed uit een rietje gedronken. Tuitbeker wil hij eigenlijk niet. Ik heb nu de rietjesbeker gekocht van Nuby. Echt een handig ding zeg. Hij heeft hem al door. Ik heb eigenlijk nog niets fouts gegeven trouwens. Mijn zoontje krijgt ook nog steeds borstvoeding. Ook altijd voor het eten. Na zijn boterhammetje bied ik hem wel nog ander drinken aan. Dat wisselt nog wel eens. Thee, water of wat flink verdunde biologische diksap. Voor op het boterhammetje heb ik verschillende dingetjes in huis inmiddels. We hebben hier een natuurwinkeltje en daar kan ik dus echt veel vinden. Ik wissel zoet en hartig altijd een beetje af. Zoveel mogelijk (nieuwe) smaakjes aan laten wennen. Ik heb biologische jam van 100% fruit. Die is er in verschillende smaken en ik heb appel-perenstroop. Bij het natuurwinkeltje heb ik ook tartex gevonden in verschillende smaakjes. Mijn zoontje vindt dat echt heel erg lekker. Hij eet bijvoorbeeld ook al de olijven variant. Vandaag heb ik ook alvast pindakaas daar gekocht. Dat mag hij vanaf 9 maanden. Ik zag daar ook allerlei soorten notenpastas staan en tahin. Ik koop ook de rijstwafels van de euroshopper. Zijn 24 cent per rol. Geen geld dus. En van die kleine bambix wafeltjes gaf ik er toch altijd meerdere. Ze zijn leuk voor in het begin, maar zijn nu echt met een hap weg. Mijn jochie neemt er geen genoegen mee in ieder geval Zaterdag heb ik de Brinta vezelfit gekocht. Die vallen ook erg in de smaak. Ik dacht dat ze wel vrij hard zouden zijn, maar het gaat hem prima af. Hij bijt er lekker op. Het gewone eten gaat hier ook prima. s Ochtends 1,5 boterham. s Middags een fruitje en meestal een rijstwafeltje oid tussendoor. En s avonds warme hap. Daar eet hij ook al stevig van mee. Tot nu toe eet hij gewoon alles! Niets wat hij niet lekker vindt . Dus erg tevreden! Hoeveel eetmomenten hebben jullie nu?
@Roses Ik ben er inmiddels achtr dat ik weinig stukjes moet neerleggen. Als ik een heel sneetje neerleg, gooit ze alles eraf. Maar als ik ze per 1 neerleg, eet ze veel meer . Verder gaat het goed hoor. Ben zo blij dat ik eindelijk pasta en rijst mag geven.... . Ze eet nu ook wat makkelijker met de pot mee, behalve de kruiden dan. Al heb ik haar laatst wel beetje andijviestamppot gegeven met aardappelpuree uit een pakje en dat vond ze heerlijk . (zitten kruiden in en klein beetje zout, maar dat zit ook in soepstengels). Oh ja, ze heeft een keer overgeven na het eten van Ligakoekjes stap 1. En sindsdien lust ze helemaal geen koekjes meer. Geen Liga (zowel stap 1 als 2), en geen Nijntje.
@ds, wat fijn dat het al wat beter gaat! Ik geef hier inderdaad ook vaak per stukje. Soms wat meer. Brood doe ik in 6 stukjes en geef ik er 1 tegelijk. Anders gooit hij het ook op de grond Ik vind het ook leuk dat nu pasta en rijst mogen. In ene kan je veel meer kanten op! Jammer dat ze nu geen enkel koekje meer wil.... Misschien eens een crackertje proberen?
Hier ook stukje voor stukje. Anders is de intresse weg of propt ze alles tegelijk in haar mond. Roses: Leuk je weer eens te lezen. Die rietjes beker, is die ook antilek? Ze snapt namelijk wel hoe ze moet drinken, maar neemt dan 2 slokken en laat de rest van de slokken gelijk weer uit haar mond lopen. Nu krijgt ze wel vaak een borstvoeding voor de boterham dus waarschijnlijk heeft ze geen dorst. Ze heeft echt nog geen intresse in ander drinken. Een tuit precies het zelfde. Ze krijgt er best wat uit (avent anti lek) maar na 2 slokken wil ze niet meer en draai ze haar hoofd weg. Hoeveel voedigsmomenten? Best veel eigenlijk. Dit schema is sinds een paar dagen. Ik probeer naar 4 BV te gaan ipv 5 (of 6) - 's morgens vroeg BV. - Ong. 9u ontbijt: 2 brinta crackers. 1 met alleen boter en 1 met appelstroop. - Ong. Half 12 BV en daarna 1.5 boterham. Halve met alleen boter en hele met abrikozenprut van zonnatura. - 15u BV en daarna fruit. - 18u warm eten. - Voor het slapen gaan (ong. 19.30u) BV En dan zijn er nog de nodige nachtvoedingen en ik ga dus echt niet rekken om me strak aan deze tijden te houden. Ook maak ik ze niet wakker om te eten/drinken. Dan maar wat later/eerder Dit is dus sinds een paar dagen. Mocht ze honger hebben tussen het fruit van 15u en de warme maaltijd kan ik haar altijd wat thee of yoghurt aanbieden. En pindakaas en gewone kaas wil ik ook gaan proberen op brood. En ei mag ze ook volgens mij. Tessa is 9 maanden (over 2 dagen ) en dan word het lijstje van wat ze mogen alweer wat langer.
Goedenmorgen dames, Gisteravond een paar worteltjes gegeven, haha lag helemaal in een deuk. Vol goede moed ging de wortel naar zijn mond en een gezicht dat ie trok Hij probeerde het nog een paar keer maar geloof dat banaan lekkerder smaakt... Roses, Quinten pakt de banaan wel goed beet en daarna knijpt ie erin. Zolang ie niet loslaat valt de smeelboel mee haha. Hij gaat dan met 2 handjes aan het werk . Gister was ie het toch opeens zat en begon te huilen, hij wilde bij mama drinken en viel daarna voldaan in slaap.
@boney, ja die rietjesbeker is ook antilek! En je kan hem ook makkelijk afsluiten zodat je hem mee kan nemen (of wat je er ook mee wilt doen haha). De avent tuit gaat hier ook het beste, maar op een of andere manier krijgt mijn zoontje het dus voor elkaar dat hij gaat lekken door dat gaatje boven op (ventieltje?). Niet echt handig dus... Als Tessa haar hoofd weg draait klinkt het inderdaad dat ze geen trek meer heeft. Makkelijk he als ze het zelf aan geven Ik zie dat Tessa 4x 'vast' eten krijgt. Daar wil ik eigenlijk ook naar toe. Mijn zoontje is alleen vrij laat wakker en krijgt nog een late avondvoeding... Deze tijden zijn bij mij ook bij benadering hoor. De ene dag is het later de andere dag weer wat eerder. Ik maak ook niet wakker voor een voeding, nooit gedaan ook 08.30 uur borstvoeding 11.00 uur borstvoeding en 1,5 boterham 14.00 uur borstvoeding 15.00 uur fruit 17.30 uur borstvoeding en warm eten 22.30 uur borstvoeding Kaas heb ik ook al gegeven. Hij vindt het niet zo'n succes. Is natuurlijk een beetje een gekke structuur. Hij stopt het echter wel elke keer in zijn mondje. En Tessa alweer (bijna) 9 maanden! Het gaat echt snel he! Lekker cliche maar toch waar Ei mogen ze dan ook inderdaad. Ik ben benieuwd hoe ze dat vindt, want dat is ook apart qua structuur... @poekie, leuk he om die reacties op het eten te zien! Zo te horen vindt Quinten het allemaal erg leuk hihi.
@ Kaas: Ik geef geraspte kaas, gaat prima. @ Schema: Die heb ik niet... . Wanneer manlief oppast krijgt ze geen fruit. Als oma of ik oppas krijgt ze gewoon ergens in de ochtend fruit, ergens op de dag brood. maar wel standaard tussen 17:00 en 19:00 de warme hap. Afhankelijk van hoe laat ze in slaap viel eigenlijk... Maak haar dus niet wakker. Als ze dus pas om 20:00 wakker wordt, krijgt ze die dag geen warme hap. Vind dat een beetje laat voor een uk om warm te eten....
Geraspte kaas is ook wel een goed idee inderdaad! Hier ook geen vast schema hoor. Maar vaak komt het toch wel op die tijden uit. Soms slaapt hij ook net rond etenstijd en dan krijgt hij ook geen warme hap.
Hoe is het met de dames hier? Met jullie kindjes bedoel ik dan eigenlijk Tessa lijkt wat minder interesse te tonen in haar eten. Heeft denk ik met een sprong te maken. Zo heeft ze ontdekt dat als je het eten niet meer belieft, dan gooi je het gewoon op de grond. Wij negeren dat gedrag en ik verwacht dat ze gewoon weer normaal gaat eten op den duur. Ze heeft immers al die tijd goed gegeten en lust alles. Alleen een cracker vind ze echt het einde. Die gaat er dan ook echt altijd in. Als ze weer eens zit te knoeien met haar warme eten (want die weigerd ze het meest) dan geven we daarna nog een droge cracker en die gaat wel naar binnen. We blijven gewoon aanbieden, het is tenslotte een fase (hopen we ) Hier de rietjes beker van nuby geprobeerd. Deze heb ik. Ze snapt het nog niet helemaal. Je moet namelijk het rietje een beetje inknijpen en dan zuigen. (daar kwam mama achter nadat ze verwoede pogingen deed om er wat uit te krijgen en het niet lukte. Mama dan... hahaha...) Maar ik denk met een paar keer oefenen dat ze het snel zal snappen. Ze vind de beker zelf iig prachtig en grijpt hem ook al zelf en gaat dan op het rietje sabbelen. Vanavond had ze voor het eerst paksoi. Die stukken sabbelde ze helemaal leeg en kreeg het velletje keurig op het blad terug. Verder met de BV ook alles lekker. Als ze mama nu ook nog eens lekker zou laten slapen, dan was ik helemaal bij. Truste allemaal
Zie dit topic nu pas....leuk! Ik ga binnenkort eens zitten om het lekker te lezen.... (wij doen dus ook rapley naast de bv)
@ Boney: Wat lief dat je vraagt hoe het mij gaat . Die fase van weggooien wat ze niet wil, doet Samantha al een maand (of twee). Alles wat ze niet lust veegt ze mooi van haar plateau af. Wanneer ze ontdekt dat het dan op haar zitting terecht gekomen, veegt ze het ook daar vandaan linea recta naar de grond . En kijkt er dan ook niet naar om. Alles wat per ongeluk valt, merk je meteen. Omdat ze dan over de rand gaat zoeken... . Ook hier bij het weigeren van warmeten soms brood of rijstwafel. De rijstwafel gaat er dan bijna altijd wel in. Afgelopen maandag had ze onwijze lol met ene stukje brood toen oma en ik lekker aan de pannenkoeken zaten in een lunchroom. Gister viel ze bami (eiermie) aan.. dat was ook erg lachen . Met de BV gaat het goed. Ik ben van enkelzijdig electrisch overgegaan op dubbelzijdig electrisch. Mijn productie bleef gelijk, en werd ineens tijdens het kolven op het werk ietsie minder . Sinds vorige week kolf ik meteen bij binnenkomst op die manier wil ik proberen na mijn kolfrecht (officieel 7 december... ) toch verder te kunnen kolven. Maar kolven direct na binnenkomst is echt een uitkomst. Ik heb nu zoveel melk dat ik geen idee heb waar het vandaan komt .
wat een leuke topic! zal van het weekend eens vanaf het begin gaan lezen. Wij willen over een paar weken gaan starten met Rapley, lijkt me zo leuk. Morgen eerst maar een kinderstoeltje kopen zodat onze kleine mee aan tafel kan zitten.