DS: Hier precies het zelfde als wat Samantha doet met dat eten op de grond gooien. En wat gaaf zeg dat je zoveel meer productie hebt. Fijn toch? Hier gaat het ook wel aardig. Op mijn werk is het nog steeds niet echt veel, maar goed, dat ben ik inmiddels gewend. Ze drinkt nog zo'n 4 of 5x per dag. Meestal 4x. Verder af en toe een slokje water of thee om te oefenen. De nuby drinkbeker heeft ze ook door. Grappig hoor. Ze knoeit veel minder dan dat ze uit een gewoon rietje drinkt. Eigenlijk knoeit ze helemaal niet met die beker.
Die beker zelf ik hard. Maar het rietje is zacht. Ze moeten het wel ff doorkrijgen. Hij is antilek en het rietje sluit dus af. Ze moeten een beetje bijten om het rietje te openen zeg maar en tegelijk zuigen. Ik heb er een beetje verdunde BV in gedaan. Ze had hem toen snel door. Eerst met een gewoon rietje laten drinken zonder deksel zodat ze wist wat er in zat. Ze waren vorige week in de aanbieding bij de etos.
Hahaha... De foto die ik ging zoeken op te plaatsen zou ik bijna vergeten. Maar ze kan dus ook al zelf drinken uit die beker. Ze houd hem netjes vast met 2 handen... Zooooo schattig.
Ik heb er eentje van Disney, maar die heeft ze nog niet door. Tot nu toe drinkt ze liever gewoon uit en bekertje. Vandaag voor het eerst beetje slappe thee gegeven. Ze genoot ervan... .
Leuk hè Thee vind Tessa ook lekker. En water ook. Iets anders heb ik ze nog niet gegeven. Wat voor thee geef jij? Hier meestal groene thee of thee van zonnatura.
hihi, grappig, die is hier ook favo. Maar dan de honingbos van zonnatura. Vind hem zelf ook erg lekker.
Ik kwam er spontaan op. Maar ik ga kijken of ik van Jacob Hooy ofzo iets kan vinden. Vind zonnatura persoonlijk niet zo lekker. Ik drink nu zelf Fruit Wellness eigenlijk .
Leuk, een apart Rapley-topic! Wij gaan er volgende week beginnen. Ik zal hier dus ook hopelijk snel regelmatig kunnen posten met mijn ervaringen. Maar eerst eens even alle 39 pagina's doorlezen. (maar dat doe ik morgen, haha)
Ik heb nog 1,5 maand maar ik ben me wel alvast aan het inlezen. Heeft iemand het boek van rapley zelf: baby-led weaning, en zo ja wat vind je ervan? Ik twijfel om die te bestellen.
dag allemaal, wij willen volgende week beginnen met vaste voeding. Heb nog wel een paar vraagjes aan de ervaren Rapley-ers hier. 1) Hebben jullie voordat je met stukjes begon eerst rijstebloempap gegeven om te wennen? Ik heb een pak staan maar twijfel of en wanneer ik dat zou geven. Ik vind de laatste bv zo fijn, daarmee valt m'n zoontje goed in slaap. Hij slaapt alleen niet door, vandaar de gedachte van een papje. 2) Met welke leeftijd hebben jullie een broodkorstje om te sabbelen aangeboden? Dat mag toch nog niet bij 6 maanden? Hij heeft last van tandjes, kan ik dan beter een rijstwafel nemen? 3) hebben jullie eerst 1 voedingsmoment genomen om te starten bv tijdens avondeten, of gelijk 's ochtends en s'middags ook iets aangeboden? Ik werk drie dagen en dan zijn we pas 6 uur thuis. Hij is vaak dan moe. Leek mij niet zo'n goed moment om te gaan oefenen met eten. Hoe hebben jullie dit gedaan? 4) doen jullie alleen rapley of ook 'makkelijk' af en toe een praktje of potje tussendoor? Het lijkt mij een superleuke methode, het moet alleen wel praktisch blijven te combineren met werk KDV en dergelijke. Af en toe een prakje zal hier wel gebeuren denk ik. nou, een hoop vragen. Ik hoop dat jullie ervaringen mij verder kunnen helpen. De rapley-foto's zijn trouwens superleuk! groetjes Ellen
1) Ik had ook rijstebloempap staan, maar heb besloten het niet te geven. Ik wil graag de laatste bv erin houden. 2) Vanaf 6 mnd heb ik broodkorstjes gegeven. Dit mag ook al hoor. Zie ook: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html 3) Ik ben begonnen met groentes ivm allergien in de familie. Dus ja, 1 voedingsmoment, tijdens het avond eten. Tussen 17:00 en 19:00. 4) Geen prakjes... ze weigerd alles dat ik in prakjes aanbied. Zelluf doen... vindt ze leuk . En is wel praktisch, want zo kunnen we tegelijk eten. Meer info kun je ook vinden in het boek Eten voor Kleintjes (Van borst tot boterham) van Stefan Kleintjes, en op de link die ik je net gaf. Veel succes en plezier.
Hoi, Quinten is nu bijna 7 maanden (wat vliegt de tijd). Wat gaven jullie rond deze tijd a la raply? Hier rond 12 uur fruit en dan bij het avondeten wat groenten (eet ie nog niet echt superveel van). Soms, afhankelijk van zijn slaapjes, een rijstwafeltje of broodkorstje tussendoor. Ben benieuwd hoe jullie het doen groetjes
Tisse is nu iets meer dan 7 maanden en wij doen het zo: 's ochtends een boterhammetje of een soepstengel of een rijstwafel. 's middags ook. 's avonds groenten en aardappelen. Fruit bijna nog niet gegeven. Nu ik het zo opschrijf denk ik dat ik 's middags fruit ga geven.