Borstvoeding en Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boney, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    @ Boney: Ik heb ff gekeken op bijvoedingsforum.

Klachten wat betreft krenten en rozijntjes: Heel vanaf 1 jr en verwerkt vanaf 1,5 jaar. Dit omdat ze in brood er geen erg in hebben en het heel doorslikken, en dat verteerd nog niet zo goed. Je vind ze heel terug en kindje heeft de hele nacht buikkrampjes.
    Andere reden is dat brood met rozijntjes/krentjes wit brood is (over het algemeen), en gezoet (over het algemeen). Stefan Kleintjes is er dus fel op tegen omdat krentenbrood/bol niks toevoegd kwa voedingswaarde enzo.

2. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Wij zijn een week eleden begonnen en het gaat eigenlijk best goed. Allereerst vind ik het erg leuk dat we 3x per dag met zijn alle aan tafel gaan. 's ochtends krijgt ze fruit smiddags een rijstwafel en s avonds groente. Ze krijgt meer binnen dan gedacht en hapt u al stokjes weg.
    Ze verslikt zich in deze stukjes zelden en ook het kokken valt reuze mee.
    Mijn moeder vond het maar niets dus toen ze vaandag daar was zei ik je mag ook best geprakt geven hoor. Nou heeft ze zich dus wel in die geprakte prut verslikt. Afijn punt gemaakt mijn dochter krijgt daar nu ook stukjes :)

Wat ik naast dat het goed voor de smaakontwikkeling en fijne motoriek is ook heel prettig vind is dat ik zeer langzame eter niet ook nog eens hapjes in haar mondje hoef te doen.
    Ik ben enthousiast!

3. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hallo dames, ik kan niet wachten. Over 2 weekies is mijn dametje een half jaar oud en dan willen we ook met de Rapley methode gaan bijvoeden.

Alleen kan mijn meisje nog niet zelfstandig zitten. Wel met ondersteuning, maar los, dan valt ze om.
    Moet ik dan eigenlijk nog even wachten?

Moeten we nu eerst met fruit beginnen, of mogen we tegelijkertijd ook met groente experimenteren?

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Hallo dames, ik kan niet wachten. Over 2 weekies is mijn dametje een half jaar oud en dan willen we ook met de Rapley methode gaan bijvoeden.

Alleen kan mijn meisje nog niet zelfstandig zitten. Wel met ondersteuning, maar los, dan valt ze om.
    Moet ik dan eigenlijk nog even wachten?

Moeten we nu eerst met fruit beginnen, of mogen we tegelijkertijd ook met groente experimenteren?

5. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Wat ik nog niet in dit topic heb kunnen vinden:

Heeft er ook wel es iemand in de eerste maand aardappel gegeven?

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    In de eerste maand van Rapley bedoel je? Ja hoor. Gestoomd en gesneden in frietvorm zodat ze dat goed vast kon pakken. Maar ik had er geen groente bij toen ze de eerste keer aardappel kreeg.

7. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    ja, ik bedoelde inderdaad vanaf de eerste maand met rapley, dus eigenlijk met zes maanden..... niet zo handig geformuleerd ;)

8. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik up hem weer even ;)

JinxieWeasel: Hoe gaat het nu? Ik weet eigenlijk niet eens meer van de aardappel. Volgens mij gaf ik dat wel. Net als Daisy schrijft. Soort patatjes gekookt.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik had hier nog nooit van gehoord, wat interessant... Maar mijn eerste reactie is wel angst voor het stikken. Ik zal me eens gaan inlezen...

10. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Nou gisteren heb ik dus voor het eerst gerapley-ed met mijn meisje.

Het ging volgens mij wel goed, maar ze was er ook snel weer op uitgekeken.

In de ochtend heb ik een stukje peer gegeven. Heel spannend allemaal. Ze pakte het meteen en ging er op sabbelen en proberen te kauwen. Er kwam toen een stukje los en toen ging ze kuchen/kokhalzen. Opzich een heel grappig gezicht, omdat ze me daarna zo ontzettend verbaasd zat aan te kijken. Maar het ging wel goed, maar na 5 minuten was ze er helemaal klaar mee. Helemaal niet opgegeten, alleen gesabbeld, en daarna keek ze er niet meer naar om.

In de middag een stukje banaan. Dat ging veeeeeeeel makkelijker dan de peer. Maar alles wat ze in haar mond kreeg spuugte ze meteen weer uit ;) dus het zat helemaal om haar mond. Maar na 3 minuten was daar klaar mee, en keek er niet meer naar om.

In de avond een stukje broodkorst, waar ik vanochtend een stukje pit van terug vond in haar luier :D :D :D

Al met al ging het goed, alleen ik vond het spannender dan zij had ik het idee ;) Ik keek er al weken naar uit 8) :D

11. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    Zou het ook niet leuk zijn als we een soort foto onderwerp hier van maken?!?!?!?!?

12. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    (oeps, zag net dat er aan het begin van dit topic al veel foto's geplaatst waren )

13. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Je bent lekker enthousiast! Leuk! En het verbaast je idd wat ze binnen krijgen. Wij aten boontjes en ze zat meer te spelen dan echt te eten dacht ik. Maar de volgende dag had ze een luier vol met stukjes sperzieboon :)
    En het is hier vast al vaker gezegt, maar het kan echt even duren voor ze het door hebben. Maar gewoon lekker laten kliederen en aanbieden. Ze leren het vanzelf.
    En als je foto's wil zien? Ik heb er bergen! ;)

14. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Lekker bietjes!

Is al van een paar maanden terug hoor. Maar ik moet nu gaan werken. Zal eens kijken voor meer foto's van de week.

15. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    En lekker smeren met appelstroop :)

16. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Ik kwam hier weer eens spieken en lees dat er vraag is naar foto's... :)

Fenne 6 mnd en 1 wk aan de broccoli

17. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    6,5 mnd... zo'n banaantje gaat er goed in!

18. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    en de laatste... 7 mnd en zelf een broodje appelstroop gegeten! :)

19. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

Oct 16, 2008
    414
    0
    0
    erg leuk die foto's

20. polleke2210

polleke2210 Actief lid

Jul 3, 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Even een paar vragen aan de mede Rapley-mamma's hier! Mara is inmiddels 10 maanden en we doen aan Rapley sinds ze 6 maanden is. Ik zie zeker wel vooruitgang.. ze begon met sabbelen, maar neemt nu kleine hapjes, slikt dingen door, en ik vind vanalles in haar luiertje! Maar goed, toch loop ik nog tegen wat dingen aan en hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

- Mara weigert brood te eten. Ik bied haar iedere dag een stukje brood aan, maar ze gooit het iedere dag weer op de grond. Ze pulkt er wat aan met haar vinger, maar dat is het dan ook.. Ik heb er vanalles op gedaan; stroop, geprakt fruit, beetje boter.. niks helpt! Soms eet ze een stukje craquotte, en daar is ze gek op! Brood blijven aanbieden? Of iets anders proberen? En wat..!?

- Wat doen jullie als jullie iets warms eten wat je kleintje nog niet mag hebben? Als we een eenpansgerecht eten kan ze dit nee eten, maar wat moet ze dan.. vaak geef ik dan een paar pasta stukjes ofzo, maar dat wordt ook zo saai.. iemand nog tips? Ze weigert van een lepel te eten, of gevoerd te worden.. dus een potje/prutje is geen optie. Ik ben soms wat inspiratieloos wat de warme maaltijd betreft! :(

Hoop dat iemand me wat kan helpen!

Share This Page