Samantha is 11 maanden, en hier gaat ook geen heel broodje in. Het beste werkt hier droog of met wat boter... en dan nog is het 1/6 soms 2/6 wat ze eet. Crackers enzo vindt ze heerlijk . En warm eten. Ze eet gewoon met de pot mee, ook eenpansgerechten. Ik let wel op dat ik er niet te veel zout en/of peper in doe.
Vandaag heeft mijn meisje haar eerste groente gegeten, Brocolli. Haar hele gezicht zat onder, de tafel zat onder, en alles lag op de grond. Er zijn denk ik, drie kruimels naar binnen gegaan. Ik denk wel dat ze vanaf nu de beste vriendinnen wordt met de hond Wel een heel komisch gezicht. Morgen ga ik wortel proberen. Ik denk dat dit wat minder kruimelig is
Nou, die wortels vandaag vond ze helemaal nix. Dat vond ik wel heel jammer. Ze had er helemaal geen interresse naar. Paar hapjes, alles wat in haar mond kwam, spoog ze weer uit, en daarna keek ze er niet meer naar om. Ik was best een beetje teleurgesteld, stom he? Wat ik wel heel grappig vond, is dat ik vandaag merkte dat er meer brocolli was gegeten gisteren dan ik dacht. Er zat namelijk allemaal brocolli in haar luier
Dames, ben ik nou ongeduldig? Vast wel. Maar ik maak me zorgen of dat eten er wel inkomt. Vandaag was het namelijk ook helemaal geen succes .
Update mbt Rapley. Het eten gaat hier super, alle sceptici zijn overtuigd. Onze dochter eet nu naast de bv s ochtends fruit, banaan is verreweg favoriet ik snijd hem in 3en en dan in de legte door de helft, ze eet dit heel gemakkelijk. Verder eet ze halve druiven, appel (rauw want licht gestoomd vind ze de substantie niet lekker) peer (schiet wel vaak weg) en mango. Tussen de middag een boterham met gesmolten kaas, smeerkaas, appelstroop, jam of alleen boter. Morgen ga ik vegetarische smeerworst proberen). Tussendoor liga of rijstwafel. S avonds groente en aardappel of rijst. Sperziebonen zijn hier favoriet. Verder eet ze brocoli, wortelen, bloemkool, venkel, lof en komkommer. Als toetje krijgt ze volle yoghurt uit een beker. Het gaat veel beter dan verwacht eigenlijk ze kokt nooit. Wat hier niet werkt a la rapley is mijn dochter binnen hand bereik verschillende dingen aan te bieden, dan gaat er namelijk niets meer de mond in ze vind namelijk altijd datgene wat niet in haar hand zit interresanter...... Ik kies dus en leg dat op haar plateau en geef nieuw wanneer het op is. Succes!
hoi, ik zou ook graag mijn dochter volgens rapley laten eten. ze is nu ruim 6 maanden, maar kan nog niet goed genoeg in de kinderstoel zitten. hoe deden jullie dit? ik geef nu wel gemalen hapjes van een lepeltje en wil eigenlijk zodra ze zelf goed kan zitten stukjes eten aanbieden. zijn jullie allemaal met 6 maanden begonnen? en konden al jullie kinders toen al goed genoeg zitten? polleke, je hebt een leuk kookboek van de ah. staan allemaal recepten in die kinderen (ev in aangepaste) vorm ook kunnen eten. misschien vind je daar inspiratie?
Hoi hoi! Ik wil ook gaan beginnen om mijn meisje groente a la Rapley te geven. Tot nu toe geef ik haar liga beren koekjes en stukjes banaan. Alleen die vindt ze nog niet zo geweldig. Het glibbert en de smaak is niet zo lkkr geloof ik ze kijkt iig erg zuur hahah. Waar ik eigenlijk tegenop loop, is de omgeving, mensen die het er niet mee eens zijn.. zoals mn moeder , zucht.. Zij geeft mijn dochtertje dus wel eens vloeibaar van een lepeltje. Zo wil ik haar eigenlijk niet voeden, maar heb ook geen zin om een discussie te gaan voeren hierover. Heb al uitgelegd wat Rapley ongeveer inhoudt, en ze geeft haar ook wel dingen in haar handje, maar meestal voert ze haar zelf, stukjes liga of broodkorst, dat laatste wel in haar handje. Is het 'oke' als je met Rapley af en toe ook dingen vanaf een lepel laat eten? Doen jullie dat wel eens, of opa/oma/anderen?
Hoi, ik wil als het zover is ook gaan rapley-en, maar ga tussendoor denk ik ook wel fruit- of groenteprutjes aanbieden, gewoon omdat het soms wel erg gemakkelijk is... als je weg bent ofzo. Als je het beide aanbiedt, went je kind toch gewoon aan beide, lijkt mij?
ik heb even hulp nodig mijn meisje is gisteren 6 maanden geworden en we zijn sinds dinsdag begonnen met groente we hebben wortels met broccoli en wortels met boontjes geprobeerd en ook wortles alleen maar ze krijgt gewoon echt niks binnen. zo gauw er een stukje in haar mond komt is het pfffrrt en alles er weer uit. is het een idee om met fruit te beginnen in de ochtend en dan 's avonds groente zodat ze wat meer kan oefenen. ik snijd stukjes wortel van zo'n 3 cm en dan een keer door midden zodat ze het goed kan vasthouden. doe ik iets verkeerd of heb ik gewoon niet genoeg geduld? ik snap wel dat ze nu geen hele wortels al op eet maar er komt niks in. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
shedevil, ik was ook verbaasd over de discussie die het oproept. dat hield wel snel op toen zezag dat ze bij het met een lepel voeden zelf de lepel pakt en aan het eten voelt en de lepel naar haar mond trekt. op het kdv geven ze bij ons ook met een lepel en wij deden dit zelf ook omdat ze nog niet zelf zit. vandaag hadden we haar met kussens gestut. wij ontkomen er niet aan om af te wisselen en ik vind dat ook prima. wij hebben vandaag voor het eerst 2 roosjes broccoli gegeven. ze stopte het direct in haar mond en ging zelfs kauwen. maar toen kwam alles (incl wat melk van 2,5u eerder) er kokhalzend weer uit. anno103, ik denk dat het normaal is dat het even duurt voordat ze echt eten en dat geeft ook niet. het is bijvoeding, voorlopig zouden ze ook nog zonder kunnen. wij oefenen nu 2 weken met van een lepel eten en gisteren ging er voor het eerst de hoeveelheid van een ijsklontje in. ik denk dat het het beste werkt als je haar de tijd geeft die ze nodig heeft en geen druk voelt om sneller te gaan.
anno, met lepel is geen rapley idd. maar ik durfde nog geen rapley te doen als ze nog niet zelf kon zitten. ik bedoelde er mee dat ze moeten wennen aan dat eten anders kan zijn dan melk. wennen aan de smaak en wennen aan de structuur. en dat duurt soms even. zowel met de lepel als wanneer ze stukjes eten krijgen denk ik. maar misschien zeggen de rapley mama's hier dat hun kindjes meteen stukjes aten..
houdt iedereen hier die 'rapleyt' zich aan de regel om alles echt alleen maar uit het handje te laten eten? nee toch...?tenminste dat een ander dan jijzelf buitenshuis zoals een kdv idd, of een opa of oma. Ik vond het eerst niet zo leuk dat mn moeder dat doet, mja tis wat je zegt, je ontkomt er bijna niet aan. Ik vind het ook moeilijk om een ander het nut te laten inzien van Rapley, want de meeste zitten toch vast geroest in oude gewoontes dat ze nieuwe dingen onzin vinden...
ik heb op internet informatie gezocht en die meegenomen naar het kdv en diegaan zo gauw julia fruit krijgt ook rapley toepassen. maar wat denken jullie ook al fruit proberen? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
koekjes wil ik iig nog mee wachten maar dan denk ik dat ik zometeen in de winkel wat fruit extra mee neem en gewoon ga proberen, lust ze het niet eet ik het wel op haha xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
het zijn nutricia startkoekjes voor te kruimelen maar ik geef ze zo, er zit vitamine B en ijzer in dus wel gezond ofzo