Zoals ik eerder al geschreven had, zijn we afgelopen weekend begonnen met Ralpey. Het gaat nog steeds goed, alhoewel hij niet erg weg is van bloemkool. Broccoli en wortels zijn favoriet en broodkorsten! Hoe gaat het met andere Rapley-ers? een foto van Luca met broccoli en een met een broodkorst
Wendy vond worteltjes vreselijk vies maar spersieboontjes! Die lust ze wel elke dag. Broccoli gaat wel die gekke kleine friemeltjes zijn niet zo in. Bloemkool is ook smullen. Alle fruit die ze krijgt gaat er in rap tempo in voortaan. Druifjes (uiteraard wel gepelt) heeft ze het liefst. Zelfs liever als banaan. Maar blijf het vreemd vinden dat ze totaal geen vreemde snoetjes trekt zoals mn jongens vroeger deden bij een nieuw smaakje. Ze kijkt n beetje onnozel en duwt het naar binnen
Vanavond voor het eerst pasta gegeten. Met tomatenblokjes, championnetjes, en courgette. Ze vond het heeeeeeeeeerlijk. Echt leuk om te zien. Eerst bekeek ze haar bordje, wilde steeds iets pakken maar besloot het toch maar niet te pakken. Alsof ze niet kon kiezen. Uiteindelijk pakte ze zo'n farfalle en heeft enorm lopen smikkelen ervan. Heel leuk!
ik wil ottilie graag laten wennen aan veel verschillende smaken. ze heeft wortel, sperzieboon, broccoli, bloemkool, paprika, tomaat, courgette, stamppot andijvie en (gepureerde) doperwt gehad. hebben jullie nog ideeen wat ik nog meer zou kunnen geven? ik combineer het met aardappelschijfjes, penne, gepureerde rijst of couscous. gepureerde dingen eet ze zelf van een lepel. ze pakt de lepel aan, draait m ondersteboven (heeft dus alleen zin als het eten aan de lepel plakt) en sabbelt het eraf.
hallo alle rapleyers! over 2 weken mogen wij ook gaan beginnen met bijvoeden! Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, maar aan de andere kant laat me het ook weer zien dat mijn kleine mannie zo snel groot wordt...... Maar ik hoop dat hij het allemaal een beetje lekker gaat vinden! zijn er nog tips voor de eerste keer? en hoe doen jullie het als je kindje toch onverwachts een beetje verslikt. Ik heb echt het idee dat ik mijn telefoon vast op 112 moet klaarzetten en naast me moet leggen als we gaan beginnen, vind het best eng hoor....
Het rapleyen gaat erg goed. HIj heeft echt veel gegeten vandaag en zelfs vanavond buiten in de tuin Over verslikken: Luca verslikt zich wel eens maar nooit heel erg. Een paar keer hoesten en vervolgens erom lachen en dat is het dan. We zijn als eerste begonnen met fruit en broccoli, makkelijk vast te houden en niets forceren, gewoon aanbieden en hem zelf laten ontdekken. Dan gaat het hem ook niet te snel. Hij doet het zoals hij dat zelf het beste kan. hier weer een paar foto's:
Hier is verse spinazie echt wel een favoriet. Alleen kan je die maar 1 keer in de week geven in verband met te veel nitraat. Komkommertjes vind ze ook heerlijk. Zoete aardappel. En wat dacht je van championnetjes.
Wat leuk om weer eens bij te lezen! En wat een enthousiaste mama's allemaal! Hier eet Tessa inmiddels zo goed als met de pot mee. Wij houden er gewoon rekening mee met wat we eten. En tegenwoordig eten wij ook niks meer uit een zakje of potje. Ik maak alles zelf. Voor ons dus ook lekker gezond.
dank voor je tips! ik heb ook nog avocado en mais geprobeerd. avocado was een groot succes! komkommer heeft ze idd ook wel eens gehad en vond ze ook erg lekker. ik had zelf nog paksoi bedacht. en morgen eten we witlof. dan ga ik haar ook een eitje en wat stukjes ham geven. verse spinazie en champignons ga ik ook zeker geven. hoe maakte je die verse spinazie klaar? koken? boney, wat goed dat jullie daardoor ook zelf zo gezond eten. mij lukt het nog niet om op de tijd dat zij al wil eten een maaltijd voor ons alle drie op tafel te hebben. ik heb alle stukjes in porties in de vriezer. zoals jij het doet, lijkt me wel een goede motivatie om gezond te eten! vanaf wanneer gaven jullie vlees of vis? en wat/hoe dan? van de week voor het eerst wat geruld gehakt gegeven. ze kauwt er wel op maar slikt het nog niet door. van wat duurdere dingen vind ik het wel zonde als er zoveel op de grond beland. maar dat hoort er nu ook gewoon nog bij neem ik aan. ik vind het wel super om te zien hoe goed het voor haar motoriek is. ze pakt nu al dingetjes met duim en wijsvinger. en ze kan zo heerlijk zitten smakken! yoghurt van een lepeltje gaat nu trouwens ook een stuk beter. ze laat zich dan gelukkig wel voeren en doet netjes haar mond open.
Hier eigenlijk nog steeds niet echt vlees. Een stukkie bij het eten bedoel ik dan. Ze krijgt heel af en toe runderrookvlees op brood. En als we bijv. macaronie eten dan zit daar gehakt door. En soms door de kip kerrie een stukje kip. Witlof was hier in het begin geen succes. Ik kookte dat gewoon heel, maar dat word zo dradig en kon ze het niet weg krijgen. Nu snij ik het gewoon in stukjes en krijgt ze het zo. En die bende.... Tja... Ik kan je nu al vertellen dat dat nog wel even gaat duren. Het is hier soms nog een bende. Zeker met appelstroop. Jemig wat een plaktroep is dat. Tessa is over het algemeen een goede eter gelukkig. Alles gaat er met smaak in. Maar soms heeft ze echt geen zin of vind ze het niet zo lekker. En dan gaat ze smeren... Heb je die cartoon laatst gezien van Betje? Ik zal hem eens even opzoeken. Geweldig was die.
whahaha die tekening hier gaat het ook goed, julia eet zo bijna een hele banaan en meloen is helemaal favoriet. groente is ook lekker en een gekookte aardappel doen we prakken met bv erdoor en dan met een lepel maar dat is meer om mijn diepvriesvoorraad aan te spreken want die puilt nogal uit. zo gaat er elke dag toch een beetje op tussen de middag eet ze al een hele boterham en een soepstengel gaat ook zonder moeite, echt heerlijk om te zien hoe ze zo kan smullen! xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja eten gaat hier ook nog goed. Sperziebonen en wortels zijn favoriet en peer en banaan. Bij mij de peer, want de vlekken van de banaan... Ik krijg ze niet uit de kleding. We hebben nu een slab met een bakje eraan!! Superhandig, elke keer vis ik een halve maaltijd uit dat bakje. Luca weer blij kan hij weer dooreten!
Ik was op zoek naar dit topic. Ik dacht dat hij inmiddels allang gesloten zou zijn. Nee dus Hoe gaat het met de kindjes hier? Zijn er nog nieuwe mama's aan het Rapley-en geslagen? (en papa's natuurlijk ook ) Hier alles prima. Tessa is een kindje wat met smaak eet. Eigenlijk alles wel. Spinazie en witlof is ze niet dol op. Spinazie heeft ze nu al een hele tijd niet meer gehad en dat gaan we volgende week weer eens proberen. Heb een lekker recept met flensjes en spinazie met kruiden enzo. Witlof proberen we gewoon over een paar weken weer. Wij zijn daar namelijk allebei dol op. Tessa wil ook nog steeds alles zelf doen en dat mag ze dan ook. Met een lepeltje zelf doen zijn we aan het oefenen. Dat word echt een geweldige bende Lang leve het mooie weer! Dan eten we altijd buiten. Scheelt een hoop troep op de vloer. Verder krijgt ze nog steeds zo goed als zoutloos. Wel eet ze kruiden. Daar let ik dan ook niet meer zo op. Natuurlijk niet te scherp, maar ik vind het reuze handig dat ze nu echt zo goed als met ons mee kan eten.
hallo, hier zijn we sinds een aantal weken aan het rapleyen geslagen, wat een feest! Mn dochter vind het geweldig, doet het helemaal zelf! Ze krijgt ook al aardig wat binnen ook! Ik heb nog wel wat vraagjes, misschien dat jullie me ermee kunnen helpen? Wat geven jullie als ontbijt? Mijn dochter is 6,5 maand, ze krijgt smorgens wat fruit (eet misschien een kwart banaan) en savonds beetje groenten met aardappel, maar iedere dag aardappel is ook een beetje eenzijdig, hoe deden jullie dat in het begin aangezien ze geen rijst/pasta mag? Hoe geven jullie spinazie? Nou, alvast bedankt!
Om eerlijk te zijn weet ik het niet zo goed meer. Maar volgens mij kreeg Tessa vaak alleen maar groente. En ik ben al vrij snel pasta gaan geven volgens mij. En dan de penne. Dat zijn van die grote stukken. Dat kon ze goed zelf pakken. Spinazie lust Tessa niet. (eten wij zelf ook niet vaak)
ik ben niet zo'n fan van deze methode. omdat ze niet echt kauwen kom de helft er onverteerd weer uit.... is gepureerd geven dan niet beter? ik weet het niet... allen stukjes zacht fruit vind ik handig om zo te geven.
Beter of slechter.... Daar ga ik het niet over hebben. Iedereen kiest wat hij goed vind voor zijn kindje toch? Ik ben iig blij dat ik voor Rapley heb gekozen.