Borstvoeding en Rapley!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vond het zelf ook een hele goede leidraad.
     
  2. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik vind het ook heel gezellig aan tafel. Wij alle drie aan het eten en dan kan hij het ook nog lekker zelf doen. Vooral als ik weer eens iets nieuws heb. Dan gaat hij het helemaal onderzoeken... Ik had het nooit anders willen doen. Trouwens, in het vliegtuig kreeg hij een potje met broccoli en kalkoen en zo.... Je raad het wel, dat hoefde hij niet. Boos dat hij werd... Hoe ik het in mijn hoofd haalde om hem dat te geven!! Ach ja, dat weet ik dan ook weer. ;)
     
  3. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hoi dames,

    Mijn zoontje is inmiddels 4,5 mnd en krijgt volledig BV. Dit wil ik volhouden tot iig 6 mnd. Daarna zou ik met vast voedsel willen beginnen volgens Rapley. Ik heb het boek van Stefan Kleintjes (Eten voor de Kleintjes) zojuist aangeschaft en ga me daar de komende tijd eens goed in verdiepen. Heb ik voldoende aan dat boek denken jullie?

    Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten of die ik alvast kan doen? En hebben jullie wellicht alvast tips?

    Groetjes en bedankt!
     
  4. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ik heb me aangemeld op het bijvoedingsforum. Hopelijk kunnen ze me daar als ik het nodig heb verder helpen :)
     
  5. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ben idd ook op het bijvoedingsforum gaan speuren.
    Vind het toch best wel spannend allemaal.

    Snap ook nog niet zo goed waar ik nou mee moet gaan beginnen, een stuk wortel?
    Kun je ook een combi doen? Dus een beetje gepureerde wortel zodat ie iig iets binnen krijgt en daarnaast een stuk wortel? Of is dan het hele idee van Rapley gelijk teniet gedaan?

    En 'moet' je perse BV blijven geven of kun je ook gaan Rapley'en icm opvolgmelk (na 6 mnd BV).

    Jullie zien: ik ben nog duidelijk een leek.
     
  6. mwjalloh

    mwjalloh Actief lid

    2 jul 2008
    402
    0
    0
    Je kunt goed beginnen met een stuk wortel, gepureerd hoeft niet, je moet zeker tot 1 jaar de tijd nemen om te experimenteren met eten, kijken, voelen, proeven, ze hoeven echt nog niet perse iets binnen te krijgen mits je borstvoeding op verzoek geeft. Wortel, bloemkool, broccoli, aardappel, peer, banaan, meloen er is zo veel. Ik bied meestal 2 soorten dingen aan, of 3 zodat ze zelf kan kiezen, heel ontspannen, niets moet! Kijk eens op het voedselintroductieschema op borstvoeding. com (of was het .nl?) daar zie je wat geschikt is voor welke leeftijd, als er geen allergieen zijn kun je er wat losser mee om gaan, wat je zelf wilt maar ik vind het een fijn schema en je doet er veel ideeen op! Succes!
     
  7. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Evy aan de meloen! Ze kan er geen genoeg van krijgen en ze snapt eigenlijk nu na 3 keer dat ze moet kauwen ipv zuigen. Ze bijt er stukjes af, alleen het slikken is nog wat onwennig. Maar het gaat best goed.
     
  8. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier gaat tegenwoordig zelfs de borstvoeding op de Rapley methode. Ze wil ze allebei bloot en hapt in de ene en houdt de andere vast aan de tepel en dan neemt ze een aantal slokken uit de ene borst en dan trekt ze de andere borst in haar mond. Dat zelf doen is toch echt heel aantrekkelijk voor die kleintjes, hehe.
     
  9. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    hahaha, die eigen wil zit er al jong in he? Leuk toch de Rapley!
     
  10. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    lol :):):):d
     
  11. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    En nog een beetje rapley-en
     
  12. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een geweldige foto's allemaal, echt leuk om te zien!
     
  13. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    mmmmmmmm wortel,..oja de rest lag inmiddels wel op de grond haha
     
  14. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Leuk om te zien :)
     
  15. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    #735 zogelukkig, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2009
    Wow, dit is het antwoord waar ik naar zocht! ( http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/158456-afbouwen-bv-naar-andere-voeding-geen-opvolgmelk.html )

    Dit gaan we doen, lijkt me geweldig!

    Mijn zoontje is nog maar 3,5 maand hoor, dus heb ik nog even om me erin te verdiepen. Ga hier alvast lekker meelezen!

    Heb ik alvast een vraagje: met hoeveel weken kan je een ronde borstvoeding vervangen door rapley? Hoeveel moeten ze dan eten/drinken voor de juiste hoeveelheid en de juiste vitamientjes?

    Iig kan mijn man over 1,5 maand ook lekker bezig zijn met voeden, want dat zou hij nu al heel graag willen, alleen ga ik niet kolven zodat hij een flesje kan geven, daar heb ik gewoon een trauma aan over gehouden.
     
  16. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    leuk joh ik zag dat er een rapley hyves is!
    Met leuke foto's enzo :)

    Rapley - Hyves.nl
     
  17. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Echt leuk die foto's op hyves!
     
  18. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Hoihoi!

    Na 6 maanden fulltime BV ben ik afgelopen weekend met Vera begonnen met Rapley. En het gaat geweldig!! Ze had het meteen door :D

    Ze hapt en kauwt, de helft werkt ze er weer uit, maar haar luiers hebben al vol stukjes wortel, banaan en broccoli gezeten!!

    Ik ben helemaal enthousiast!
    YouTube - 12-08-09 Broccoli
     
  19. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Tot één jaar hebben ze in principe genoeg aan je borstvoeding. Dus als er niet veel eten binnen komt/blijft is dat niet zo'n probleem. Maar goed dat wilde je niet specifiek weten (maar is wel goed om te onthouden als 90% van het eten op de vloer ziet).

    Hoe wij het hebben gedaan met het vervangen is heel geleidelijk gegaan. In eerste instantie gaf ik eerst bv, en daarna de groenten/fruit/brood. Toen ze eenmaal behoorlijk wat binnenkreeg na een maand of anderhalf eerst de groenten etc en daarna de bv. En een maand daarna zijn we het gaan scheiden. Dus bv en en vast voedsel op totaal verschillende tijdstippen.

    Op deze geleidelijke manier kan je kindje er goed aan wennen, en ook blijft je productie goed op peil.

    @maka123 Vera is een echt natuurtalent! En wat een mooie bos haren, zoveel haar heeft Kyra nog niet.
     
  20. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Haha, Vera had honger!:D Was dat de eerste keer dat je haar iets anders dan bv gaf? Ziet er ongelooflijk leuk en lekker uit! Bijna moeilijk te vatten dat ze broccoli lekker vinden he, heeft toch een wat sterke smaak! Een banaan en een wortel is toch zoeter.
     

Deel Deze Pagina