Borstvoeding en Rapley!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Boney, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    'k Heb er nu al zin in!:)
     
  2. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Maka, wat een gaaf filmpje (weer) van Vera!!!! Ik hoop dat Thije ook zo'n natuurtalentje is, nog een weekje wachten en dan gaan we los, hihi...

    @ SLC, wat leuk zeg een heuse Rapley hyves!
     
  3. Devy

    Devy Fanatiek lid

    23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Zogelukkig
    Kyra vond banaan en wortel voor best wel een tijd heel vies, terwijl broccoli, boontjes en courgette er zo in fietsten. Tsja over smaak valt niet te twisten. ;)
     
  4. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Maka,..geweldig!!!! Je zit zelf net zo aandachtig te kijken naar Vera als wij deden naar Evy. Ik vond het wel een beetje eng haha, maar Vera weet er wel raad mee! Leuk filmpje!
     
  5. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Vanmiddag hebben we avocado geprobeerd. Vond Evy erg lekker! Na die tijd was ze wel een groen monster haha.:D
     
  6. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    @Zogelukkig, broccoli was op de 4e dag.
    We zijn begonnen met worteltjes. Daar trok ze wel een moeilijk gezicht bij, maar ze bleef t wel proberen. Heel grappig, hoe de nieuwsgierigheid t dan toch wint.
    Daarna banaan en dat vond ze ook heerlijk (stak meteen die hele banaan in dr snaveltje ;)).

    @Married, jaaaah spannend hoor! Tis zoooo leuk :D
    Ik vind t ook zo grappig steeds om te kijken wat ze nu weer in dr luier heeft geproduceerd, haha.

    @SLC, heb me ook al aangemeld bij de Rapley hyves ;)

    @Judith, ik vind t af en toe ook wel een beetje eng, maar t lijkt net of ze nooit anders heeft gedaan. Bizar gewoon!
     
  7. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Leuk filmpje! :D Ze doet het hartstikke goed zeg!

    Ik dacht ook vaak dat ze niet veel binnen kreeg. Maar dan zat haar luier de volgende dag helemaal vol met stukjes sperzieboon of zo. Ze krijgen dus meer binnen dan je denkt.
     
  8. L83

    L83 Bekend lid

    17 dec 2007
    627
    0
    0
    Hallo,

    Kom me hier ook eens laten zien, hier sinds een paar weken begonnen met bijvoeding, zowel rapley als gepureerd, maar er komt eigenlijk nog niet echt wat binnen :(.
    Gepureerd als we geluk hebben een paar lepeltjes, rapley eigenlijk niks, het lijkt wel of ie het eng vind of zo.
    Hij stopt het in zijn mond, trekt een raar gezicht, haalt het weer uit zijn mond, slaat er wat mee in het rond (bij voorkeur hard op tafel :D) en laat het vallen, en dat terwijl hij zich wel een uur kan vermaken met een stuk stof/ knuffel of speelgoed (plastic) in zijn mond :(
    Alle tips zijn dus welkom bij mij, hij heeft inmiddels kapot geslagen/ fijngeknepen en soms geproefd van: bloemkool, brocollie, wortel, banaan, meloen, tomaat, perzik, advocado, courgette, boontjes, mango, rijstewafel, broodkorst, nectarine.
    Geprobeert zowel voor, na als tussen 2 BV in.
     
  9. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ook hier het half jaar BV gehaald en vandaag dan eindelijk begonnen met bijvoeding. Op zn Rapley's dus.

    Ik vond het helaas geen daverend succes. In eerste instantie pakte hij de worteltjes goed en stopte het in zijn mondje, Maar hij trok daarna een heel vies gezicht en vond het eigenlijk al snel niet meer interessant.
    Hij heeft volgens mij ook niks binnen gekregen :(. Hij moest net een beetje spugen, maar dat was alleen melk, zat niks oranjes bij :(. Ik weet het, ik ben ongeduldig ;)
    Morgen een peer, hopelijk dan meer succes!
    Hier wel een fotootje (met vies gezicht, hihi)
     
  10. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    @ Marriedgirl,..wij dachten ook dat er niets binnenkwam, maar we vinden toch best wat wortel terug in de luier. De rest lag op de grond ;)
     
  11. Sannaa

    Sannaa Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Alle begin is moeilijk, Marriedgirl, het is een hele nieuwe smaak die hij binnen kreeg. Een knuffel is smaakt niet zo raar. Wij zijn met banaan begonnen trouwens. Dat leek me een lekker iets voor het eerst, ook qua struktuur. Daar keek hij ook heel erg vies bij en ik dacht echt dat hij het niet luste, maar inmiddels is hij een groot fan. Peer vond hij ook erg lekker. Handzame stukken en sabbelen maar. Geef hem de tijd.
     
  12. Arevinol

    Arevinol VIP lid

    7 okt 2007
    7.759
    2
    0
    mama!
    Married, Thije doet het hardstikke goed hoor! Lijkt heel veel op hoe Vera t de eerste keer deed, vind ik :D
     
  13. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Vanochtend peer gegeven en dat vond ie beduidend lekkerder dan de wortels. Hij heeft er lekker aan zitten sabbelen.
    Zojuist weer wortel. Hij begon goed, maar zn aandacht verslapte al snel. Maar ik geef hem de tijd.

    Ik had in de luier van vanochtend trouwens wel een paar ienieminie stukjes wortel (bijna niks, maar toch), er is dus toch wat in gegaan gister!

    Hier een peerfoto:
     
  14. Boney

    Boney VIP lid

    23 dec 2006
    16.784
    0
    0
    Haha dat bekkie... :D
    Leuk al die foto's!
     
  15. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek heropend
     
  16. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    bedankt!
    Lijkt me dat nu weer wat mama's mooi plaatjes hebben.
    Ik heb nog een leuk filmpje meiden.
    Zullen we weer wat delen??

    YouTube - rapley
     
  17. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

  18. cookiediva

    cookiediva Actief lid

    6 mrt 2009
    309
    1
    16
    Ik kan nog geen ervaringen of foto's delen omdat mijn zoontje nog te jong is, maar ik heb wel een vraag! Noah krijgt uitsluitend borstvoeding, maar 4 dagen in de week overdag is dit afgekolfde melk in een flesje (vanwege mijn werk). Kan ik toch gewoon starten met Rapley als hij rond de 6 maanden oud is? Maakt het iets uit dat een deel van de voedingen via de fles worden aangeboden?

    Dan nog een vraag: hebben jullie ervaring met Rapley en het kdv? Ik zie bij ons kdv dat ze alles gepureerd geven...
     
  19. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Oh, wat leuk dat dit topic weer open is!

    Wij hebben de eerste rapley-ervaring inmiddels achter de rug. Toen ons ventje 4,5 maand was (nu 5), bukte ik voorover over de wipper om zijn tuttle te pakken en meneertje brak zo mijn banaan in stukken en hield het in zijn knuistjes en bracht het naar zijn open mondje waar momenteel alles in verdwijnt. Heb de banaan snel terug gepakt en hem er wel aan laten sabbelen. Nou ja; sabbelen? Hele stukken kloof hij eraf en hij "kauwde" ook echt! Hij genoot er heel erg van, hij zat echt te smakken. Helaas kreeg hij daarna wel erge verstopping; pas na dagen een harde klont, dat hadden we nog niet gezien.

    Maar ik wist niet zeker hoe het nu zat met het verslikken, dus heb zaterdag het boek Van borst tot boterham maar gekocht. Stefan Kleintjes is geloof ik ook voorstander van minimaal 6 maanden alleen bv geven. Ik zal eens lezen waarom.

    Ik heb zo'n Hollands welvaren hier; nu 8700 gram en 71 cm. Kan al rechtop zitten. Het lijkt me leuk om al met Rapley te beginnen, maar als het beter is van niet, dan wachten we nog wel een maand (+3 weken ivm met vroeggeboorte?).
     
  20. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    ben trouwens begonnen met fruit en groente bij 5 maanden mondjes maads.
    Ik moet zeggen ze snapte pas het kauwen bij 6 maanden.
    Als ze goed rechtop kunnen zitten kan je het doen.
    Omdat ze hier bij 5,5 maand goed rechtop zat in de kinderstoel heb ik haar toen zelf laten experimenteren.

    Zijn hier nog meer moeders die en prakjes en rapley combineren?
    Mijn dochter wil dus echt eten alleen rapley gaat haar weinig voldoening.
     

Deel Deze Pagina