Borstvoeding en Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boney, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Het is idd ook wel een kwestie van durven denk ik. Ik heb er veel over gelezen en weet nu dat een kindje echt niet zomaar grote stukken door slikt. Ze gaan dan kokken wat dus een hele natuurlijke beweging is.
    Tessa kokt amper. Gelukkig.
    Schijnt een reflex te zijn wat naarmate je kindje ouder word verder naar achter in de mond gaat.
    Bij sommige kindjes zit het heel ver voor in de mond. Die gaan dus sneller kokken.

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    @ bijlezen: Mijn boek komt morgen!

3. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Leuk daisy.

4. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Daisy, wil je gaan Rapley-en? Of weet je het nog niet.
    Ben je nog helemaal net begonnen met bijvoeden?

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ben nog niet begonnen. Ik probeer de 6 mnd af te wachten. Nog ruim twee weken :p.

Ik ben al aan het oefen met drinken uit een normale beker. Paar slokjes per keer. Maar ook met bv.

6. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Rapley spreekt me wel aan. Weet nog niet of het 100% wordt.
    Maar moet t boek nog lezen...

7. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ow leuk zeg. En lukt dat een beetje?

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, er gaat het nodige naast, maar verder gaat best wel goed... :D.

9. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Nou, ik kan je nu al vertellen dat het erg leuk is. Maar ik weet natuurlijk niet hoe leuk het is om potjes/gemalen te geven. Dat schijnt ook hilarische plaatjes op te leveren...

10. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Boney, weer zo'n geweldige foto van je meissie :D Ik denk dat ik Sofie ook maar eens iets in haar handjes geef (groente dan), want gepureerd is het geen succes. Een broodkorstje vindt ze al reuze interessant!

11. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Ik was vanochtend op het cb en daar zei onze wv dat Rapley de nieuwe manier van bijvoeden wordt!

12. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Mmm nou ben benieuwd wat ze dr hier van zouden zeggen hahah volgens mij kennen ze het niet eens :(

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik was op het cb en vertellen over Rapley. De arts had er wel eens iets over gelezen zei ze. De keer daarna lag er een heel artikel over Rapley in de wachtkamer :D De wv was ook enthousiast ze had er alleen nog neit zoveel ervaring mee.

14. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Kijk dat moeten we hebben; enthousiasme in de wachtkamer :D

Nu afwachten wat Nestle en Nutricia gaan doen.
    Achja, dingen die van nature goed zijn behoeven geen reclame,nietwaar? ;)

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Uh wat verwacht jij van de potjesfabrikanten ? Stukken wortels in potjes of onderzoeken dat Rapley zeer niet goed/onverantwoord enz. is en dat je potjes moet gebruiken ?

16. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ach, ze zullen vast wel weer iets verzinnen wat *geinspireerd* is op de natuur..... het zou mij in ieder geval niets verbazen.

17. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ik ben gisteren naar het CB geweest, maar heb het dus niet verteld.
    We kregen van de arts een a4tje mee met een soort van dag indeling met wat je wanneer je kindje kan geven.
    Daar staan oa gepureerde groente op enzo. En dat ze al vlees mogen hebben nu.
    Ook vruchtensap staat erbij.
    Ze moet over 6 weken weer. Als ze dan voldoende is gegroeid dan zal ik het balletje eens opgooien. We moeten dan ook weer naar de verpleegkundige, daar is het beetje beter mee praten dan met de arts.

18. naatje070

naatje070 VIP lid

Jul 24, 2007
    5,531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik kon me niet langer inhouden, dus ben eergister begonnen met het bijvoeden, zie de resultaten..... http://www.mijnalbum.nl/Album=S6Y34A8B

De bonen vond ie op zich wel interessant, maar niet om te eten hahaha.
    Ik heb ze iets meer dan 5 minuten gekookt, dat moet toch voldoende zijn of niet?

Morgen krijgt ie peen, hoelang zou je die moeten koken?

Het rechtop zitten in de stoel lukt ook nog niet echt, dus dat is wel jammer.

19. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Naatje, wortel moet wel langer koken. Wel een kwartier of zo. Weet ik eigenlijk niet goed, kijk ik nooit naar. Ik prik er altijd ff in, of ik haal er een stukkie af en proef eerst even.

20. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Ervaren meiden: Tessa heeft volgens mij erg last van het bijvoeden. Ze heeft behoorlijk krampjes en dan met name 's nahts. Is het nu verstandig om gewoon even paar dagen helemaal niks te geven zodat haar dampjes ff tot rust kunnen komen?
    Of moeten we gewoon doorgaan?
    Is het niet zo dat als we even paar dagen stoppen dat we dan weer van voor af aan beginnen? Dat ze dus weer opnieuw krampjes krijgt?
    Vind het zoooo zielig.

Share This Page