Denk het wel. Ik heb gekozen voor nutrix om de granen een beetje op te bouwen zeg maar. En het klinkt lekker . Wil het met een lepeltje geven. Zal vast mooie plaatjes opleveren. . Ik twijfel heel erg over de volgorde. In het boek van Kleintjes las ik dat als je door wilt gaan met bv je eerst bv moet geven, en dan tussendoor groente en/fruit geven. Maar als je het niet erg vind om af te bouwen moet je eerst groente/fruit geven. En dan aanvullen met bv. Ik wil wel doorgaan met bv (tot ze 1 jaar is ofzo). Maar als je eerst bv geeft, lijkt het me wel logisch dat ze minder eet. Hey, nu im dit typ weet ik denk ik de oplossing. Extra kolven. Dan blijft mijn bv op gang, en kan ik mijn voorraad opbouwen.... . Leuk! Dit topic \/
Daisy, je kan er ook wat tijd tussen laten zitten. Ik laat tussen de bv en de vaste voeding minimaal een uur zitten. Zo drinkt hij voldoende bij mij maar eet ook een lekker hapje fruit/groenten/brood. Ik doe het zo ongeveer, wisselt per dag 7 uur bv 10 uur fruit 11 uur bv 13 uur brood 15 uur bv 17 uur warme hap 19 uur bv
Daisy: Hier doe ik het ook tussen de voedingen door. Als ik het na een voeding doe wil ze echt niet meer.
Over brood, Luuk heeft 1x een boterham gehad met alleen een beetje plantaardige boter en hij vond het heerlijk. Hij krijgt het niet elke dag, wel elke dag een korstje om op te sabbelen.
ah leuk die foto van Tessa! Hoop dat het nu goed gaat Boney... dus maagje van Tessa, gewoon lekker die groente accepteren, is hartstikke goed voor je! Wanneer Fenne pap krijgt dan is dit nog dunne pap... 2 eetlepels Nutrix door de BV, dus dan kan het nog door een 2 speen van Avent... ik zou het gewoon eens proberen Boney met de 3 speen... ik heb voor de zekerheid ook al 123 spenen in huis, maar daar stroomt het letterlijk uit en daar is Fenne niet blij mee En lees dat Daisy ook wil beginnen met de bijvoeding, spannend he? Ik heb ook als eerste wortel gedaan en als eerste fruit banaan, beide 'makkelijk' vast te houden en van te happen... ik help Fenne wel een beetje met vasthouden, want ze kijkt regelmatig erg beteuterd als het stuk fruit/groente uit haar handje glibberd voor het bij haar mondje is... trouwens... smeerkaas mag toch wel? smeerleverworst alleen toch niet? niet dat Fenne al brood eet hoor, heel soms een korstje om op te sabbelen, maar ik dacht dat smeerkaas juist geschikt was voor de eerste boterhammetjes? oh meisje is wakker... jeeej! doeg!
Wen, volgens mij staat er op het schema van Kleintjes dat je smeerkaas vanaf 1 jaar mag geven. Schema hangt op de koelkast. *loopt naar de koelkast* Smeerkaas staat er niet bij. Maar jonge kaas mag vanaf een maand of 7. Er staat wel bij: Bij BV matig zijn met kaas. Bij een koemelk allergie voorzichtig introduceren van af 1 jaar. Leverworst en smeerleverworst 'mag' pas vanaf 3 jaar. Dit is natuurlijk allemaal volgens het schema van Stefan, Zal vast landelijk of via de CB's anders zijn. Maar ik hou iig dit schema aan.
Leuke foto Boney Ik probeer Sofie ook wel eens een boontje of stuk banaan in haar handje te geven. Maar ze stopt niks in haar mond Zit je echt zo aan te kijken van ja wat moet ik daarmee! Ook een rijstewafel gooit ze zo aan de kant! Mijn kinderen hebben gewoon smeerworst en smeerkaas voor hun eerste jaar gekregen hoor. Hebben nergens last van gehad
Nu 3 dagen boontjes gegeven. Ga nu worteltjes koken. Dan krijgt ze die weer 3 dagen. Van de boontjes iig geen last gehad.Dan over 3 dagen wil ik er een rijstwafeltje/broodkortjes bij gaan geven.
Haha, ze weigerd dus de wortels... Hihi, ze zegt nog net niet: 'BAH' Ik heb het op film staan. Ze zit echt te mopperen. Gelukkig had ik nog wat boontjes over. Die heeft ze op, maar dat ging ook niet van harte. Morgen maar weer wortels proberen.
HIER de video van de wortel... Let niet op het geluid, dat is m'n camera, is al een oud beestje en maakt rare geluiden... Morgen zal ik ff filmpje neerzetten van de boontjes.
Hoi meiden, Ik zit al eventjes met jullie mee te kijken.... We zijn eigenlijk ook van plan om met rapley te beginnen, nou ja beginnen....ze is nu bijna 5 maanden. Ik ben bezig met aan het inlezen (boek van stefan kleintjes)... Wat ik nu even moeilijk vind hoe begin ik...? Gisteren zomaar eens met een banaan gezeten, ze was er helemaal driftig op aan het zuigen. Ze liet mijn handen niet meer los, ze wilde er echt aan zuigen en heeft ze dus ook echt gedaan. Super leuk om te zien... Wat raden jullie me aan? Hoor graag jullie ervaringen en ideeen doeg doeg oogappel
Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Als het maar zacht is zodat ze het goed kunnen happen. Dus ook iets van peer of meloen gaat goed. Groente: wortel, broccoli enzo. Kijk maar eens in het schema van Kleintjes wat ze allemaal al mogen vanaf 6 maanden. De lijstjes groente en fruit zijn echt lang. Je kan dus heerlijk varieren.
Wat leuk dat er nog meer rapleyers zijn hier! Mijn oudste dochter Norah heeft ook altijd zo gegeten. Dat heeft als resultaat dat ze al heel vroeg een heel goede fijne motoriek had en altijd alles lustte. Nu niet meer, maar dat ligt meer aan de leeftijd dan aan Rapley. Bij Kaylee zijn we vorige week begonnen. Eerst brocolli, daarna bloemkool en wortel. Ook heeft ze al banaan gehad. Bij Norah was ik altijd heel voorzichtig met introduceren omdat zijn heel erge voedselallergieen heeft. Die kreeg dus echt pas iets nieuws als ze het 3 of meer dagen had gehad. Kaylee lijkt nergens last van te hebben. Ze krijgt ook nog bijna niets binnen, de eerste dagen vond ze het gekookte eten haast te vies om aan te raken. De laatste 2 dagen stopt ze het ook echt in haar mond. Ik heb op youtube nog een filmpje staan van Kaylee's tweede wortelpoging http://nl.youtube.com/watch?v=fEcc0Ta2hMA