Borstvoeding en Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Boney, Aug 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Samantha heeft vandaag wortel gehad. En ze heeft er van gesmuld.
    Gister en vandaag had ze ook al een halve babyrijstwafel. (De helft omdat ze de tweede helft laat vallen.)

2. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Hier ook vandaag begonnen met rapley! Ik ben er erg enthousiast over! Ik heb ook het boek van Stefan Kleintjes en ik vind het een erg interessante methode. Vanochtend al wat fruit gegeven. Ik was begonnen met mango, dat is lekker zacht. Maar we kwamen er achter dat het toch wel glibberig was :) Het lukte hem niet om te pakken dus.

Daarna een banaan in zn hand gegeven, met schil zeg maar, maar dat wilde ook niet helemaal, banaan brak en was ook wat glad. Ik heb hem toen even vast gehouden en toen ging hij met zijn handjes er naar toe en hapte er toch lekker van.

Vanavond heeft hij broccoli gegeten en dat vond hij volgens mij lekker! Hij peuzelde zelf steeds stukjes op. Zelfs toen wij het toetje al op hadden zat hij nog lekker broccoli te eten. Toen ik hem de pyama aan deed, vond ik in zn romper zelfs stukjes broccoli :)

Morgen gaan we lekker spercieboontjes eten.

Hoe doen jullie het met fruit trouwens? Het meeste wat ik me kan bedenken is toch vrij glibberig.......

3. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    WAt leuk dat er nog meer enthousiaste mama's zijn!

Hier nog niet echt veel fruit geprobeerd. Ik denk dat het gewoon een kwestie is van blijven aanbieden en zelf laten proberen. Dan krijgen ze dat glibberige spul vanzelf een keer te pakken.

Wij hebben trouwens (EINDLIJK) de kinderstoel binnen gekregen! Heb hem gelijk in elkaar gezet. Morgen mag ze er eindelijk in.

4. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    @boney, ja daar zit wel wat in. Ik blijf het dan gewoon aanbieden. Leuk een nieuwe stoel! Wat voor stoel heb je gekocht?

Wij hebben een meegroei stoel van geuther. Tot nu toe erg tevreden over!

5. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    @boney, ik had laatst de foto's van Tessa gezien, erg leuk!

@mamanorah, leuk filmpje!

Wij zijn zelf ook druk bezig geweest met filmen en foto's maken. We waren echt papparazi en mammarazi samen :oops:

6. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Wij ook 1 van geuter. De kidhit luxe.
    We hebben hem nog niet gebruikt dus, maar volgens de 'verhalen' is het een goede stoel. We zullen zien.

Daisy: Leuk hè die wortel... Hoe ging het voor de 1e keer? (foto ;) )
    Rijstwafeltjes gaat hier ook goed. Die kan ze echt opeten zonder iets te knoeien (bijna dan)

7. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Hihi, wij maken ook VEEEEL foto's. Leuk toch? Je hebt niet voor niks zo'n ding. ;)

Idd leuk filmpje van mamanorah. Heb ook de andere filmpjes bekeken. Ze kruipt echt gewoon :confused: Dat zie ik Tessa echt nog niet doen voorlopig!

8. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Hey die stoel hebben wij ook! Wij hebben de koloniale kleur! Wel een gedoe om hem in elkaar te zetten he :)

9. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Wij hebben de lichte kleur. Beuken of berken of zo.
    En ik vond het wel meevallen hoor. Had hem zo in elkaar. Maar ik vind dat altijd leuk zulke klusjes.
    Was ook zo klaar. Moest wel ff goed lezen en plaatjes kijken, de beschrijving was niet heel makkelijk

Nu ga ik maar naar bed, anders blijf ik hier maar hangen...

Truste!

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    @Stoel: Wij hebben er een van de kruidvat, lijkt er op.
    En in elkaar zet klusjes, ben ik ook gek op. Foto volgt.

11. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    Het in elkaar zetten lukte hier niet direct, sommige dingen leken in eerste instantie niet goed te passen. Maar na het weer losmaken en opnieuw vastdraaien ging het wel goed. Vind dat soort dingetjes ook altijd leuk om te zien :)

12. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36

Tessa eet brood in de kinderstoel. Ze zit nog in pyjama, maar dat zit mama ook nog... :oops:

13. Boney

Boney VIP lid

Dec 23, 2006
    16,784
    0
    36
    Stoel verkleiner hebben we nog niet. Als het straks even droog is wil ik even naar het centrum. Het is koopzondag hier.
    Dan zit ze toch wat steviger. Ze zakt nu nog heel snel scheef.

14. roses

roses Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    1,946
    1
    38
    @boney, oooh wat een leuke foto's weer! En zo te zien vind Tessa de kinderstoel heerlijk!

@smeerkaas, ik zat net een stukje in het groeiboekje te lezen van het consultatiebureau in en daar staat het volgende: "vanaf zes maanden mag je kind brood (....) Je kunt er margarine uit een kuipje en broodbeleg op doen. Bijvoorbeeld dun smeerworst, smeerkaas, appelstroop of verse vruchtenmoes."
    Lekker tegenstrijdig met Stefan Kleintjes dus.... :(

15. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    8) En die filmpjes zijn ook al weer een maand oud of zo. Ondertussen is ze niet meer te houden. :D

Leuke foto's Boney. 't Zal heel wat makkelijker gaan nu met de kinderstoel.

16. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    Ik moet even in mijn geheugen graven hoe ik fruit ook al weer gaf in het begin.
    Banaan: gewoon een flink stuk of een hele banaan waarvan een deel schil er af is.
    Peer: In repen snijden en dan alleen van de bovenkant de schil afhalen zodat er wat meer grip is.
    Appel: Eerst even voorkoken om het wat zachter te maken en dan in partjes of in ringen (klokhuis eruit). Later ga ik een hele appel.

Dat was eigenlijk het enige fruit dat er in het begin goed in ging.

Kaylee heeft net weer een stuk banaan op. Ze heeft nu wel door dat je het ook kunt doorslikken. :) Ze vond het wel lekker volgens mij. Toen ze er genoeg van had heeft ze de banaan flink fijngeknepen en daarna op de grond gegooid.

Ik ga volgende week maar eens een stuk tafelzeil kopen bij de blokker. Nu leg ik soms kranten onder de stoel maar ze weet er altijd naast te mikken.

Nog een tip: slabbetjes met lange mouwen. Ideaal voor Rapley.

17. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654
    0
    0
    En nog wat foto's van mijn oudste dochter:

6 maand

18. MamaNorah

MamaNorah Fanatiek lid

Feb 20, 2007
    1,654