Ik zag dat er al een topic was over werk en bv maar mijn vraag is anders en ik wil niet op andermans topic inbreken... Aanstaande vrijdag gaat Jitte voor het eerst naar het kdv en ik moet zelf over 3 weken weer gaan werken. (Kan Jitte lekker op haar gemak wennen en ik kan haar meteen halen als er onverhoopt iets is) Hoe doen jullie dat 's ochtends met voeden? Het probleem ligt hem een beetje in mijn werktijden. Als ik de ochtenddienst werk moet ik om 7.00 beginnen, dat betekent voor mij om 6.15 de deur uit. Jitte slaapt meestal tot een uur of 8 en krijgt dan dus ook haar eerste voeding. Als ik voor mijn werk voed, moet ik haar dus om 5.45 wakker maken met het risico dat ze daarna niet meer slaapt. Niet echt prettig voor manlief, aangezien die pas om 7.00 uit bed hoeft. Hij geeft haar dan een voeding voor hij Jitte (en Jelle) wegbrengt. Ik kan op het werk waarschijnlijk rond 9.00/9.15 kolven, dus dat hoef ik dan niet perse 's ochtends thuis te doen. (ik heb eigenlijk nooit echt stuwing 's morgens, wel volle borsten, maar ik kan even wachten) Ik zit dus echt te twijfelen tussen wakker maken of niet. Voor de komende 3 weken is dan nog geen issue, omdat Jitte rond 8 uur naar het kdv gaat en ik dan gewoon van te voren voed. Maar dan? Wat zouden jullie doen? Later beginnen kan niet omdat ik in de zorg werk en er cliënten op me wachten.
Ik zou niet wakker maken, maar dan kolven. Je loopt de kans namelijk dat ze op je vrij dagen dan ook zo laat gaat komen (als gewenning) en dat wil je denk ik niet! Dus ik zou lekker later kolven.
In het begin maakte ik haar wel even wakker. Ze sliep daarna toch gewoon weer door. Tegenwoordig kolf even af. Het hangt er ook een beetje vanaf hoeveel tijd ik heb. Kolven gaat sneller