Borst voeding na borstreconstructie rubin methode

Discussion in 'Borstvoeding' started by Maan14, Dec 19, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Zoals mijn titel vraag, zijn er hier dames die na een borst operatie met de rubin methode borstvoeding gegeven hebben?

Bij mij is er vooral vel weg gehaald en weefsel van onder de oksel in de borst bij geplaats. Tepels verkleind maar niet door gesneden en nog gevoel er in. De arts heeft aan gegeven zo veel mogelijk in tact te laten toen der tijd. Dit is al 4 jaar geleden.

Ik lees ook dat er naar jaren dingen terug aan elkaar groeien die evt wel doorgesneden zijn.

Ik zou bv dit keer weer graag proberen.

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ik weet niet wat de rubin methode is?

Ik heb een borstverkleining gehad waarbij de tepel aan de streng is blijven zitten en ook het tepelhof is verkleind.

12 jaar na dato heb ik geprobeerd borstvoeding te geven. Er kwam wel wat uit maar zeker niet genoeg om mijn kind volledig mee te voeden. Je zal dan ook regelmatig moeten kolven om te kijken hoeveel de baby binnen krijgt.

Met veel hang en vliegwerk (lactatiekundige, domperidon én oxytocine neusspray) kwam ik tot 250cc per dag ofzo na een tijdje.

Ik ben blij dat mijn tweede kind de eerste 8 weken gedeeltelijk bv heeft gehad, maar als er ooit een derde komt dan doe ik het niet meer.
    (Ervan uitgaande dat ik een derde minder randprematuur op de wereld zet)

Oh ja en omdat je tepelhof verkleind is mis je kleine kliertjes in de rand van je tepelhof die normaal iets van hormonen afscheiden voor je baby

3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankjewel voor je verhaal. Onze zoon is met 32 weken geboren toen bijna 2 maanden fulltime gekolft onze zoon heeft nooit genoeg kracht gehad aan te happen. Dit was voor de operatie.

Ik ga het proberen en dan zullen we zien of er wel of niet iets of genoeg uit komt.

1981Mama likes this.

Share This Page