Ramadan 2015

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lovely83, 11 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Het aftellen voor de Ramadan is weer begonnen!
    Dus tijd voor ook dit jaar een topic vond ik.

Wie doet er ook mee aan de ramadan?
    En hoe bereiden jullie je voor?
    Ik drink al enkele dagen cafeïnevrije koffie, zodat ik in ieder geval daardoor geen hoofdpijn ga krijgen tijdens de ramadan.
    Ook eet ik al minder en probeer het eten zo lang mogelijk uit te stellen.
    Verder ben ik met de jongste aan het knutselen voor versieringen in huis :D.

2. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Leuk dat er weer een topic is!
    ik doe ook mee dit jaar inshallah.
    Probeer ook wel wat minder te eten nu al (maar vaak eind van de middag lukt dat al niet meer, omdat ik dan denk, nu kan het nog:p)

Wat ben je aan het knutselen met de kinderen? ik wil ook wat doen, maar weet nog niet zo goed wat..

3. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
  4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik heb een ramadan slinger met de kinderen gemaakt, lantaarns en een kalender. Er zijn best veel leuke dingen online te vinden.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vanaf wanneer is het? Dan kan ik er voor mijn collega's die meedoen rekening mee houden.
    Succes in elk geval :) Hoop dat jullie een mooie tijd hebben.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zoals het nu lijkt begint de ramadan donderdag :)

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    het begint morgen of donderdag.

ja de ramadanslinger heb ik ook gevonden, daar gaan we morgen aan beginnen

8. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik ga dit jaar helaas niet meevasten. Ik geef borstvoeding en vind de dagen toch erg lang met borstvoeding.
    Ik wil wel meer stilstaan bij de gebeurtenissen van de maand Ramadan zodat de maand niet onopgemerkt voorbij gaat.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nourenyasmin: leuk! Hier hangt de slinger al voor het raam, zou er vandaag even een foto van maken.
    Jennifer: kan begrijpen dat icm met borstvoeding deze dagen te zwaar zijn.

Ik kom er net achter zwanger te zijn, hoe zit het dan met vasten? Zover ik gelezen heb kan het geen kwaad bij een zwangerschap toch?

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik heb toen ik zwanger was van mijn dochter in het begin niet gevast. Ik wilde een dag proberen en ging prima. Daarna gewoon gevast dus 15 dagen wel en 15 dagen niet..

Lovely, jij bent net zwanger dus ik zou echt niet weten of het goed is of niet. Trouwens gefeliciteerd..!

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik wens jullie allemaal een mooie ramadan toe, dames!

12. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik geef ook bv maar ga wel meevasten
    althans proberen en lukt het niet dan houd het op

succes allemaal

13. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    leuk lovely! ik ben benieuwd.

Gefeliciteerd!! ik zo het gewoon proberen. als het niet gaat, merk je het snel genoeg en dan kan je stoppen. ik heb zelf gevast tijdens mijn 2 zwangerschappen, en moest ook veel overgeven, maar desondanks twee gezonden meisjes :D

14. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    gefeliciteerd Lovely!

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Voor alle dames die aan de ramadan meedoen: een fijne maand toegewenst. Heel veel succes met het volhouden ervan, want dat valt vast niet mee :)

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap lovely!

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat leuk Lovely, gefeliciteerd!! Ik zou als ik jou was niet meevasten aangezien de basis van je kindje in deze eerste drie maanden wordt gelegd. En je bent het niet verplicht. Maar dat is natuurlijk verder aan jezelf.

Ik vast dit jaar voor de derde keer mee insa'Allah. Echt voorbereiden heb ik niet gedaan, wel is het huis redelijk schoon en op orde zodat ik daar de eerste dagen niet teveel aan hoef te doen. Heb geen eten voorbereid ofzo, we hebben tijd genoeg om te koken dit jaar :D . Wij vasten drie weken in Nederland en de laatste week en met ramadanfeest zijn we in Turkije insa'Allah.

18. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Als eerste gefeliciteerd.

Bij mijn eigen dochter was ik ook rond de 3 maanden zwanger. Alle 30 dagen gevast (wel vitamines slikken en genoeg rust nemen) en geen problemen verder gehad. Dochtertje is kerngezond :)

Bij ieder persoon is het anders. Mijn schoonzus viel telkens flauw (toen ze zwanger was en vastte) en haar werd het van de dokter sterk afgeraden. Dan heb je geen keuze ;)

Allemaal een hele fijne gezegende Ramadan met veel goeds en hopelijk zullen onze zondes vergeven worden :)

Kortom ik heb er zin in :D

19. Islah

Islah Niet meer actief

Assalamu alaikum

Ik doe ook weer mee!

Lovely83 gefeliciteerd! Al zou ik die koffie sowieso laten staan i.v.m je zwangerschap.

Daar verschillen de meningen over. Pas wanneer een dokter heeft vastgesteld dat het absoluut schadelijk voor moeder of kind is hoeft het niet volgens veel geleerden. Uiteindelijk moet je, zoals jij ook al aangeeft, zelf doen waar je je het beste bij voelt maar wilde toch wel even aangeven dat er ook een grote groep geleerden is die hier zo over denkt.
    Ik mocht 2 jaar geleden niet meevasten omdat een langdurig lege blaas vroegtijdige weeën kon opwekken (was al zo'n 28 weken en had een risicozwangerschap) maar normaal gesproken zou het geen kwaad kunnen aldus mijn gyn.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gefeliciteerd lovely!!

Ik doe ook mee! Hebben al een Ramadanslinger en lantaarns geknutseld. Ook op school (isl school) hebben ze wat dingen gemaakt.

Helaas krijg ik altijd wel vrij snel last van mn blaas en vervolgens een blaasontsteking maar ga vol frisse moed starten en inshaAllah gaat het gewoon goed komen.

Deel Deze Pagina