Goedenavond, Onze zoon van 5 weken drinkt nogal gretig en krijgt 15 minuten voeding van borst 1. Dan koppel ik hem af omdat hij dan weinig tot niet meer slikt en lijkt wel.of hij ligt te sabbelen. Dan krijgt hij een nieuwe luier en bied ik borst 2 aan maar hier kan hij ook zo weer 10 minuten aan liggen en koppel ik hem af omdat zijn ogen groter zijn dan zijn maag en vaak spuugd. Hierna blijft hij vaak jammeren en even later vraagt hij toch weer om voeding. Maar nu wel ik 1 borst gaan kolven maar hoe kan ik dit doen als hij veel uit twee borsten blijft drinken.
Hoi, Wat je kunt doen is eerste melk laten weglopen: dus wacht tot het toeschiet en laat de straaltjes dan aflopen en wacht tot ze afbuigen of overgaan in druppen. Nu is de eerste kracht er af en kan je kindje rustig zijn voeding tot zich nemen. Droog eerst de borst en leg opnieuw aan. Verder voedt je heel goed als ik het zo lees. Wat je nog zou kunnen is eventueel aansporen door aai over de bol als je ziet dat de pauzes langer worden dan het slikken, of als je kindje meerder keren moet aanzuigen voor het de melk doorslikt. Laat je kindje zelf maar uitdrinken aan de tweede borst. Je zit nog net in de laatste fase van afstemmen (zo'n week of 6) en vrouwen die een ruime productie hebben kunnen daar wat langer over doen. Ik zou het nog even aankijken, ga je nu kolven, dan wordt het voeden misschien onnodig ingewikkeld...