Stoppen met kolven

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by 0Marleen0, Jun 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Hallo,

Ik geef nu met plezier al 11 maanden borstvoeding. Nu kolf ik sinds 2 maanden 1 keer op een werkdag, ik werk onregelmatig, 2 tot 4 dagen in de week. Het kolven gaat me erg tegenstaan, het is moeilijk plannen (in de zorg) wanneer is gemiddeld hje productie zo stabiel dat je niet meer hoeft te kolven op je werk, En dan op thuis dagen blijven voeden op verzoek...

Vast bedankt!
    Groetjes marleen

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kwestie van uitproberen. Neem je kolf wel mee dat je wanneer je spanning ervaart enkel de spanning kunt afkolven. Ik denk niet dat je productie ineens gaat kelderen: houd rekening mee dat je bij thuiskomst direct voedt en dat je kindje een keer extra kan drinken om productie in evenwicht te houden.

Je kunt eventueel ook spanning afkolven met de hand als het kolven met een apparaat je "iebel" maakt ;)
    Ook kun je voeden of kolven thuis voor je gaat.

Uitproberen dus!

3. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

Apr 1, 2011
    152
    2
    18
    Dank je!
    Ik ga het binnenkort uitproberen, maar durf nog niet zo goed 😉
    Ik voed of kolf altijd voordat ik ga en kan meteen voeden als ik thuiskom.
    M'n kolf gaat zeker nog mee dan, misschien toch een paar minuutjes kolven als de nood erg hoog is of wanneer ik echt rustig kan zitten.
    We zullen zien!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Inderdaad: voel je spanning, dan even de spanning er af!

Share This Page