borstvoeding en sauna

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jessicad, May 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Ik geef nog volledige borstvoeding en vanaf woensdag (is ze 6 maanden) wil ik beginnen met bijvoeding. Inge krijgt nu nog zo`n 5 voedingen op een dag. Ik wil nu wel minder gaan kolven en kijken of ik het daar ook mee red.
    Maar nu wil ik graag met een vriendin een dagje naar de sauna. Maar ik vraag me af of ik dan rekening moet houden met lekkende borsten. Hoe ik dat het beste kan doen met kolven, etc.
    Dus zijn er meiden die borstvoeding geven en naar de sauna gaan? Waar moet ik rekening mee houden en hoe kan ik er het beste voor zorgen dat ik geen lekkende borsten krijg en er optimaal van kan genieten?

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ga vaak na het sporten ff naar de sauna maar lek eigenlijk nooit hoor... ik zorg dat voor ik ga sporten mn borsten goed leeg zijn gedronken (evt. nakolven) en dan na 5 kwartier sporten ga ik douceh en de sauna in. Evt. een extra handdoekje mee maar ik heb er in ieder geval geen last van. Als je een hele dag weggaat kan je misschien ff vooraf bellen of ze een kolfplekje voor je hebben (zal vast wel)

Overigens is de eerste tijd bv nogsteeds het belangrijkste en pas na een tijdje (ene kind sneller als het andere) vervangt fruit ed echt een (halve)maaltijd, de eerste tijd is het cht gewoon voor erbij. Het eerste jaar gaat het zowiezo meer om de smaakjes te leren kennen en het leren kauwen ed dan dat ze er groot van zullen worden.

3. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Hoi zeeuwsmeisje, bedankt voor je antwoord. Dat de bijvoeding nog echt voor erbij is weet ik. En ik wil haar ook niet minder gaan voeden, maar wel minder kolven. Ik merk dat het kolven erg veel energie vreet en ik wil op mijn werk etc minder kolven en dan hopen toch voldoende te kolven en anders `s ochtends gewoon bijkolven en aanvullen met vriezervoorraad. Maar de afgelopen 2 weken heb ik al minder gekolfd en met een beetje bijkolven op de dagen dat ik thuis ben dan ben ik er wel. Maar helaas mis ik nu wel 2 voedingen, omdat die per ongeluk ontdooit waren, snik snik. En verder hoop ik dat ze zelf overgaat op minder voedingen, want ze komt nog erg vaak voor (bijna) 6 maanden volgens mij (elke 3 tot 4 uur en ook weer `s nachts in totaal tussen de 5 en 7 voedingen). Maar ik merk dat ze al steeds meer richting om de 4 uur gaat, joepie. Ik voed op verzoek en als ze om de 3 uur drinkt zou ik dus eigenlijk ook om de 3 uur moeten kolven als ik er niet ben en dat is erg vermoeiend en doe ik dus niet meer.

4. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Hoi Jessicad.
    Op www.borstvoedingsforum.nl staan kolfplaatsen onder het kolvengedeelte van het forum. Hier staan ook veel suana's bij waar een mogelijkheid tot kolven wordt aangeboden. Ik ben wel benieuwd naar je ervaring, aangezien ik zelf ook wel weer eens een dagje naar de sauna zou willen. Alleen ben ik nog op zoek naar een vrijwilliger om met me mee te gaan....

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    5 tot 7 voedingen is heel netjes hoor... is niet vreemd als het gewoon zo blijft. Hoevaak nemen wij wel eens niet wat te drinken of te snoepen buien de hoofdmaaltijden om? Ikzelf zou niet blij worden als ik maar 4x per dag wat kreeg.

Is verder niet erg om minder te kolven hoor... zou je denk ik ook best om de 4u kunnen doen. Ligt eraan wat je borsten ook aankunnen he. Als je live voedt haal je het dan wel weer in. Over een paar maanden als de bijvoeidng echt wat voorstelt kun je als je weggaat ook eens iets anders achterlaten dan alleen melk (boterham en een klein beetje melk) dus het wordt steeds makkelijker na verloop van tijd. Geniet van de sauna!

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ik ben pas ook naar de sauna gegaan en heb van te voren geinformeerd of ik er kon kolven, geen probleem hoor. Ik mocht op een van de massagekamers kolven en nadien mocht mijn flesje in de koelkast daar.

7. ElleE

ElleE Actief lid

Jun 4, 2006
    223
    0
    0
    Ik heb in de sauna wel last van lekkende borsten, of eigenlijk is lekken het goede woord niet eens... ;) Door de warmte krijg ik een toeschietreflex en dat betekent bij mij dat de melk bijna een halve meter mijn borsten uit spuit :) Daarom draag ik in de sauna (op de sportschool) altijd een handdoek en die doe ik ook niet af!

8. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    In de sauna had ik geen last van lekkende borsten, terwijl ik altijd veel productie heb. Ik ben een dag naar de sauna geweest van ongeveer 11.00uur tot 17.00 uur, voordat ik er was heb ik mijn borsten leeg gekolfd en tegen 14 uur nog een keer in de sauna. Ze hebben daar een massageruimte waar je dan gebruik van kunt maken. Ik vond het heerlijk om zo even een dagje te relaxen en heb er heerlijk van genoten!

9. jessicad

jessicad Actief lid

Nov 2, 2006
    344
    0
    0
    Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Fijn om te weten dat het dus goed kan. Zal eens informeren bij de sauna, maar ik zal er vast wel kunnen kolven dan. En ik zorg gewoon dat ik een extra handdoek bij me heb, mochten ze dan erg gaan lekken of iets dergelijks dan kan ik die altijd omdoen. Hoop het toch niet, want zou me wel schamen als er ineens melk uitspuit, haha. Maar ach zal wel loslopen en anders gewoon net doen of het de normaalste zaak van de wereld is.
    Ik ga snel een datum prikken en heerlijk genieten.

Share This Page