Hoi dames! Ik heb een zoontje van bijna 3 weken oud. Ik ben begonnen met voeden op verzoek, maar hier al snel mee op gehouden omdat ik nog een mannetje van 21 maanden heb rond lopen. Ik zit nu ongeveer op het volgende schema(om de 3,5 uur), het wijkt nog wel eens een beetje af: 6:00 9:30 13:00 16:30 20:00 23:30 3:00 Waar ik nu in de war van raak is het volgende. Sven komt heel vaak binnen deze tijden opnieuw om nog even wat te drinken. Ik geef hem soms een speentje, maar als het echt honger is, krijgt hij gewoon de borst. Maar wat doe ik dan met de voed-tijden? Bijvoorbeeld: Hij komt om 18:30 opnieuw om wat bij te drinken. Moet ik dan om 20 uur hem gewoon weer wekken voor een voeding of tel ik door met 3,5 uur vanaf de 18:30? Want dan kom ik wel in de knoei met de tijden Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoi, Eigenlijk maakt het niet zo veel uit. Eigenlijk ben je stiekem toch een beetje aan het voeden op vraag, want hij krijgt wanneer hij wil. Maar ik begrijp dat je hem af en toe een beetje op jouw tijd wakker maakt voor een voeding. Dat kan vaak ook best wel, bij een tweeling schikt nr 2 zich ook vaak als nr 1 zich meldt. Of dat 3 uur na het toetje moet zijn of 3 uur na de echte voeding moet je even uitproberen. Je kunt dit ook af laten hangen van de groei. Linda
Ja ik merk inderdaad dat ik daar wel een beetje mee kan spelen. Hij groeit op het moment goed, dus hoef me niet druk te maken dat hij niet genoeg krijgt. Bedankt voor je antwoord!