Tandafdruk in tepel na het drinken..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mavi derya, 14 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoontje heeft sinds deze week 3 boven tanden erbij.. Hij heeft er nu 4 boven en 3 beneden..

Nu hapt hij zo stevig aan dat zijn tanden in mijn tepel zitten en dat is best pijnlijk.. Hij drinkt volgens mij op de zelfde manier al hoe hij altijd dronk.. Maar wat kan ik hier aan doen want ik zit niet te wachten op wondjes ofzo.. Het is eigenlijk alleen de rechter kan..

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik had precies hetzelfde. Twee keer had ik een periode dat de bv echt pijnlijk was, ook aan de rechterkant, en ik had al een flink diep wondje van haar tandjes. Ik merkte toen dat het enorm scheelde als ik haar iets anders aanlegde (in ons geval moest ze meer 'liggen' en ik moest haar meer doorschuiven naar de andere kant, dus haar beentjes vastpakken en dan een beetje naar links trekken terwijl ze aangelegd lag). Het deed meteen minder pijn en na een paar dagen dronk ze weer als vanouds. Heb ook niets op het wondje gesmeerd deze keer, alleen een druppel moedermelk na het voeden en veel laten luchten.

Hier waren trouwens doorkomende tandjes de oorzaak. Ze 'schraapte' daarmee over mijn tepel, ze beet niet echt, en dat deed erg zeer.

3. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Grappig, ik wilde net een topic openen over tandjes.
    Mijn zoontje is 4 maand en vandaag tot de ontdekking gekomen dat hij 2 tandjes krijgt! (big shock)

Ik was erg benieuwd of het pijn zou doen als ik borstvoeding geef.
    Heb je er nu pas last van of gelijk al toen hij tandjes kreeg?

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Nu het begon gisteren pas.. Echt door die boven en ondertandjes...

5. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Hier ook tandafdruk in borst na drinken, maar dat was toen dochter net tanden kreeg. Gekke is dat ik er nu helemaal geen last meer van heb, en ze heeft nu boven vier en onder twee. Lijkt alsof ze anders is gaan drinken. Herinner me hetzelfde bij mijn zoontje indertijd. Was even een korte periode vervelend, maar daarna geen last meer gehad!

Deel Deze Pagina