Hallo dames, Ik heb een probleempje waar ik best wel mee zit. Al vanaf het begin was mijn zoontje een huilbaby. Ik gaf hem de eerste twee weken alleen de borst, maar door zijn extreme huilen (waarvan ik toen dacht dat het honger was) ben ik al vanaf de tweede week gaan combineren met de fles. Met name in de nacht. Mijn zoontje is twee keer 1 week opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege zijn huilen en in die twee weken is mijn borstvoeding enorm achteruit gegaan omdat ik maar twee keer per dag bij mijn zoontje mocht zijn (vanwege huilbaby protocol) en ik kolfde ook niet. Ik heb het geprobeerd weer op te krikken maar door gebrek aan rust is het eigenlijk alleen maar achteruit gegaan. Nu heb ik vrijwel weinig tot niets meer. Tot een week geleden kon ik als mijn zoontje huilde hem kalmeren met de borst of hem zelfs in slaap laten vallen. Nu als ik hem probeer aan te leggen dat hapt hij toe en zuigt misschien 1 of 2 keer en laat het dan los en zet het op een gillen. Dit herhaal hij dan zo'n 3-4 keer en dan huilt hij ontroostbaar tot ik hem zijn fopspeentje of fles geef. Ik ben laatst ook met hem op vakantie geweest met het vliegtuig en toen gaf ik hem bij het landen ook de borst. Er zat niet veel meer in, maar toen pakte hij hem nog wel. Dat is nu niet meer zo. Ik vind dit heel jammer en moeilijk. De borst was voor mij altijd een "reddingsmiddel" omdat ik ook alleen ben. Zo kon ik hem altijd goed kalmeren. Wat is de beste aanpak om hem weer aan de borst te wennen en mijn melkproductie weer op pijl te brengen? Zo vaak mogelijk aanleggen heeft dus geen zin in deze situatie omdat hij nu gewoon weigert. Mijn zoontje is overigens 4 en halve maand. Alvast bedankt!
Productie kan je weer omhoog krijgen door veel te kolven. Er bestaat een neusspray om je toeschietreflex te versnellen. Misschien kan dat helpen. Het klinkt alsof er niet snel genoeg melk komt naar zijn zin.
een lactatiekundige hulp vragen veel huid op huid contact(bloot tegen bloot) goed drinken en kolven (borstvoedingsthee) niet opdringen maar wel blijven aanbieden en geen alternatief (fles) aanbieden denk ik maar vraag een LK om raad ! Succes!