Borstvoeding en siliconen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door gurdah, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gurdah

gurdah Lid

16 jul 2011
    42
    0
    0
    Hallo,

Ik heb in 1996 siliconenprotheses gekregen....
    Nu ben ik zwanger en ben ik aan het rondneuzen op internet over BV.
    Ik hoor overal dat het niet gevaarlijk is en dat er geen siliconen bij je baby kan komen etc...
    Toch heb is hele nare verhalen gelezen over kindjes met ernstige slokdarm problemen etc...door de siliconen.
    Ik hoor hier niemand over als ik er naar vraag!
    Ik heb geïnformeerd bij verloskundigen, huisarts, plastische chirurg en mensen van BVstands op beurzen... Ik ben ook wantrouwig omdat ik denk dat de plastische sector ons hierover liever dom houdt..... Immers als hierover slechte dingen bekend worden, stort een flink deel (lees inkomen...) van deze plastische sector in!!!
    Het gaat niet eens zozeer om lekke protheses...maar het zakje zelf is ook gemaakt van sliconen en kan ook doorzweten!
    Ik wil graag EERLIJKE antwoorden van mensen die het in de praktijk hebben gezien! En dan niet van 3 jaar oude protheses, maar ook de al wat oudere zoals die van mij....
    Pppfff...is het verhaal nog te volgen?
    Ik maak me gewoon veel zorgen en durf het gewoon nog niet aan als ik er niet heel zeker van ben...

Groetjes Gerda

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Gerda,

Ik heb hier echt veel minder verstand van dan een plastisch chirurg: ik denk dat het voor jou echt heel fijn zou zijn om een consult te vragen bij een chirurg en vervolgens ook te vertrouwen op diens antwoord.

De medische wereld is meestal eerder te voorzichtig dan te commercieel.

Deel Deze Pagina