Is dit clusteren? Hoe ga ik hiermee om?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Elleke, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo Annemarie!

Ons meisje is 2 weken oud. Sinds vorige week maandag word ze 's avonds rond kwart over 10 wakker en blijft dit tot ongeveer kwart over 12. Ze wil dan het liefst continue aan de borst, drinkt, we leggen haar in haar bedje, valt even in slaap en begint weer te huilen.We hebben al van alles geprobeerd; haar even laten huilen, maar ze valt niet in slaap. Op een gegeven moment wil ze op m'n borst liggen en valt dan in slaap. Sinds eergisteravond begon ze hier ook om 4.00 uur mee. Ik kan heel veel nachten zonder slaap, maar het begint me nu wat op te breken. Wat kan ik hieraan doen? Ben er op zich wel blij mee dat ze 's nachts komt, want als ze nu al door zou slapen, maar als ze zolang wakker is, steeds aan de borst wil enz., dat is zo slopend! Heb jij tips hoe hiermee om te gaan?

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Elleke,

het klinkt eigenlijk alsof ze jouw borst gebruikt om in slaap te vallen: valt ze overdag ook aan de borst in slaap?
    Je kan proberen om haar na de voeding zelf in slaap te laten vallen en anders te troosten maar niet aan de borst te leggen.

Leg haar dus aan voor de voeding, maar niet voor het in slaap vallen.

Hoe gaat het voeden verder?
    Groei/luiers?

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hallo Annemarie!

Bedankt voor je antwoord! Met de groei gaat het heel goed, ook heeft ze veel luiers met 'borstvoedingsontlasting'.
    Ik heb zelf ook het idee dat ze in slaap wil vallen aan m'n borst, ook overdag valt ze aan m'n borst in slaap. Ze drinkt wel elke keer wat, maar niet veel. Vandaag kwam ze om 12.15 uur en heeft doorgedaan tot 20.15 uur. Elke keer wakker, bij me willen zijn. Ze is nu 2 weken oud, zou ze het door kunnen hebben dat als ze bij mij is ze stil word? Laten huilen vind ik nu nog zo zielig, ze is nog maar zo klein! Maar als ze elke keer huilt, moeten we haar dan laten liggen of er toch steeds uithalen om te troosten?

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Wat voor jou heel fijn zou zijn is een draagdoek: je kan dan wel de troost bieden die je wilt bieden zonder haar aan te leggen. Het aanleggen is dan voor de voedingen!

Deel Deze Pagina