Hoi hoi, Ik weet niet of ik hier goed zit met mijn vraag, maar hier komt ie: Mijn dochter is vandaag negen maanden oud, en slaap nog steeds niet door. Ik weer dat vijf uur achter elkaar slapen al 'doorslapen' is.. Maar ik bedoel dat zij 's nachts nog behoefte heeft aan borstvoeding (denk ik, of ik heb het haar aangeleerd). Als eerste, ik vind het tot op de dag van vandaag absoluut geen last om snachts m'n bed uit te gaan en haar bij me te nemen, ze is super tevreden en makkelijk, en slaapt snel weer door. Dus als het 'probleem' niet verholpen word zou ik dat niet eens heel erg vinden, maar het zou ergens toch wel fijn zijn als ik weer eens on-onderbroken kan slapen na al die tijd. Dochterlief gaat om 19;00 slapen en word meestal rond 00:00 wakker. Ik ben niet van het laten huilen. Natuurlijk wacht ik heel eventjes af of ze niet verder slaapt, maar zo niet neem ik haar bij me in bed en voedt ik haar. Vaak is ze alweer snel klaar (het is echt haar troost) en leg ik haar weer terug in haar eigen bedje. In een 'goeie' nacht gebeurd dit rond 03:00 en dan smorgens rond 07:00 weer, en in een 'slechte' nacht gebeurd dit zon beetje om de 2 uur, en dan ook al voor 00:00.. Ze heeft geen speen, en ik heb het gevoel dat ik haar nergens anders mee kan troosten.. Ik ben bang dat ik dit haar zelf aangeleerd heb? Toch vraag ik me af of er meerdere zijn die dit herkennen of eventueel tips hebben voor me! Groetjes C.
Jup herkenbaar Zoon is bijna 1 en nog maar een paar keer per ongeluk doorgeslapen. Ik werd er in het begin wel onzeker van dat anderen zeiden dat hun kind al zo jong doorsliep en nachtvoeding niet meer nodig is. Maar eigenlijk denk ik nu dat af en toe wakker worden best heel natuurlijk is. Zelf wordt ik ook wel wakker met dorst of naar toilet moeten, de eerste jaren moet je je kind daar bij helpen. Dus ik denk dat doorslapen sowieso relatief is en anderen misschien tig keer lopen voor speentje of slokje water of knuffel. Ik heb besloten dat ik er nu nog geen gevecht van wil maken. Zoon slaapt bij ons dus voeden is erg kleine moeite, hoef er niet uit en 5 min later slapen we allemaal weer. Hij eet ook niet geweldig en is erg ondernemend dus vind het best logisch dat hij 's nachts nog wat in wil halen. En troost vind ik ook een prima reden. Je kan eens proberen of ze water accepteert of zo mogelijk dat het helpt als je man eens troost. Maar onder een jaar zijn nachtvoedingen in ieder geval niet vreemd. Het mooie vind ik dat bet zo makkelijk gaat en je niet teveel kan geven. Een vriendin van mij heeft een flinke dame van 14 maanden die 's nachts flink spookt en dan perse papfles wil en water niet accepteert. Denk dat het haar een stuk meer moeite en nachtrust kost dan mij...
Volgens mij is dat heel normaal. Het ene kind slaapt sneller door (ook met borstvoeding) en het andere kind heeft 's nachts nog meer trootst nodig. Mijn zoontje is nu 3,5 en slaapt af en toe door maar wordt ook nog regelmatig wakker. Wij zijn met 14 maanden de nachtvoedingen gaan afbouwen omdat ik toen het gevoel had dat hij het niet meer nodig had.
Hier slaapt zoon pas sinds kort door (h8-h6, dan ochtendvoeding en slapen tot h8) Wij zijn met jaar nachtvoeding gaan afbouwen. Dat betekende niet voeden, wel bij ons mogen liggen als troost. Was 2 nachten brullen en toen accepteerde hij het. Wordt nog wel 3 vd 7 dagen rond 3/4u wakker maar slaapt dan bij ons direct weer verder. Was eerst elke nacht. We merken nu dat hij steeds vaker doorslaapt. Heb zelf t gevoel dat dit geen verwennen of aanleren is maar nabijheid, warmte en troost bieden totdat hij er aan toe is om zelf de hele nacht te slapen. En blijkbaar is dat nu dus pas gekomen.
Mijn zoontje sliep na 2,5 maand al door maar nu ineens sinds 1,5 maand wordt hij standaard elke nacht wakker, meestal rond een uur of 3-4 maar ook wel eens eerder of later of zelfs twee keer. Geen idee waarom dat ineens is en ook het enige dat hem troost biedt is de borst. En dit terwijl ik eigenlijk langzaam aan wilde gaan stoppen met bv. Ik denk dat bij ieder kind dit vanzelf ophoudt of dus vanzelf ineens weer begint.. Dat ze die troost zoeken! Een tip heb ik dus niet.. Al zou je kunnen proberen met een klein beetje lauw warme thee in een flesje bijv.