borstvoeding en slikken provera

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door meintje, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Hallo,

Even een vraag.
    In januari ben ik bevallen van ons eerste kindje.
    Ik heb PCOS en ben zwanger geworden dmv provera-clomid-pregnyl.

Wegens omstandigheden kunnen wij het uitbreiden van ons gezinnetje niet te lang uitstellen en dus denken we erover om op korte termijn te gaan proberen om zwanger te worden van ons tweede (en laatste) kindje.

Ik geef mijn dochter nog steeds volledige borstvoeding. Ik heb geen eisprong van mezelf en word ook niet ongesteld. Ik dien allereerst weer en bloeding op te gaan wekken dmv bijvoorbeeld provera. Dan moet ik afwachten of ik de maand erna wel of niet ongesteld word. Zo niet dan volgt er weer provera en starten met clomid.

Van clomid weet ik dat dit niet tijdens borstvoeding genomen mag worden, maar is dit ook voor Provera zo (of willekeurige andere middelen die een bloeding op kunnen wekken)?

Ik vraag dit omdat ik in zo'n geval dus ernstig na moet gaan denken om de borstvoeding van mijn dochtertje stop te gaan zetten....

2. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik vraag het hier nadat ik op internet heb rondgesnuffeld, maar de ene site zegt dat het wel problemen geeft en de andere site zegt van niet....dus nu weet ik het niet meer

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    hoi,

Mijn boek van het RIVM zegt dat medroxyprogesteron (=provera) niet of nauwelijks in de melk terecht komt, en dat uit diverse onderzoeken geen nadelige effecten op de zuigelingen zijn gezien. Zij geven dan ook het advies: doorgaan met de borstvoeding.

Voor clomid geldt inderdaad: stoppen met de bosrtvoeding.

groet
    Linda

Deel Deze Pagina