Borstvoeding en snachts in eens onrustig

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Matirini, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Gelukkig heb je een paar goede nachten achter de rug Matirini.
    Beterschap voor je kleine vent!

Onze meid ligt nu al op haar eigen kamer te slapen, die ga ik wel missen vannacht :( hihi
    ze zal vast nog wel willen drinken, en ik ga genieten om nog even te lezen voor het slapen gaan.

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier ook een paar goede nachten gehad. Ik denk toch dat het een sprongetje (Sprongetje?! Mega-sprong from hell zul je bedoelen!) is. :)

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Ppfffff vannacht van 2 tot 6 wakker geweest!!! Zou het komen door het beginnen met de bijvoeding? Misschien toch wat buikpijn?

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Vannacht heeft Raketje tussen 11 en 6 geslapen! :)

5. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen

Bedankt, onze kleine vriend heeft de zesde ziekte de koorts is gelukkig weg en vannacht al een rustigere nacht gehad. Dus hopen op vannacht een goede nacht.

Je kunt in ieder geval wel weer bij tanken en dat ze snachts komen drinken is heel gezellig maar een goeie nacht slapen is ook belangrijk.

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Nu is onze meid ziek. Ze wordt elke 2 uur huilend wakker.
    Mijn wallen hangen op mijn knieen ondertussen.

Wanneer gaat ze weer doorslapen?

7. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Beterschap voor jullie kleine meid.

Ons zoontje is weer beter maar de nachten zijn weer helemaal pet.
    Komt ongeveer weer om de 2 a 3 uur weet niet wat het is maar lijkt of hij ergens last van heeft. Tandjes/ krampjes

Hoop zo dat hij weer eens lekker door slaapt zou voor ons moeders ook goed zijn heb ook het gevoel dat mijn wallen op mijn knie hangen.

Suc-6 en hopelijk is jullie kleine meid snel weer beter.

8. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Hoe is het vannacht gegaan meiden?

Raketje heeft de goede weg voortgezet?
    En de kleine van eefie? Is die al minder lang wakker geweest?

Ik weet niet wat me is overkomen.
    Ik werd om 3 uur wakker, baby sliep. Ik werd om 5 uur wakker baby sliep. Ik werd om 6 uur wakker baby sliep nog steeds half 7 werd ze wakker (bijna 12 uur geslapen!) manlief heeft haar terug gebracht naar bed en nu slaapt ze nog steeds.. En ik zit op de bank met de ipad en een kop thee :D. Euh waar is mijn wakkere kind??

Hopelijk zet ze dit voort en gaat ze vanaf nu lekker slapen. Duimen jullie mee?

9. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Heerlijk zeg dus weer even bij kunnen tanken. Zou willen dat ik dat ook kon zeggen maar helaas hier vannacht weer om de 2 a 3 uur.

Is wel vanochtend langer wakker geweest en slaapt nu al weer eventjes dus ritme verandert een beetje. Misschien is dat ook een plus punt voor vannacht. Weet wel dat ik en man lief snakken naar een goeie nacht.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rond de 7/8 maanden kwam Finley ineens ook weer 2x per nacht.
    Heb er gewoon aan toe gegeven, ookal was ik doodmoe en had ik daardoor weinig weerstand (steeds verkouden en grieperig).
    Denk dat het bij hem een combinatie was van veel tandjes die doorkwamen, verkoudheid bij hem en een fase/sprongetje.

Maar sinds een paar dagen gaat het nu eindelijk beter.

Hij slaapt opeens bijna klokje-rond! 19.00 uur naar bed en 06.30 uur weer wakker.

Het wordt beter dames. Het duurt alleen even.
    Ik heb altijd gedacht voordat ik ging slapen: "ik moet er vast weer een paar keer uit vannacht". En me daarbij neergelegd. Aanleggen en weer slapen.

Ergens mis ik nu wel die nachtelijke momenten. Raar is dat. Als je er midden in zit, wil je graag weer slapen. En nu hij klokje-rond slaapt, mis ik die momenten van dat halfslapende kindje aan de borst....:(

Succes en sterkte allemaal!

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Vannacht weer een moeilijke nacht gehad, Raketje was 4 uur lang wakker. Hopelijk gaat het vannacht beter!

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Raket sterkte vandaag. Pff 4 uur lang wakker wat een drama. Hoe gaat het op haar eigen kamer? Kan je haar gewoon neerleggen en valt ze zelf in slaap?

Matirini, heb je vannacht iets gemerkt van het veranderende ritme?

Be happy bedankt voor de bemoedigende woorden. ik ga er idd elke nacht vanuit dat het een rotnacht is, maar het duurt nu ruim 2 maanden. Het mag nu wel afgelopen zijn met haar sprong ;)
    Vannacht heeft ons kleine meisje weer goed geslapen, ze werd om 10 uur huilend wakker, dus ik maakte me al op voor the night from hell, maar ze heeft doorgeslapen tot half 6. Daarna weer in bed gelegd en om 8 uur zijn we de dag begonnen. Mij hoor je niet klagen dus :)

13. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    De postitieve en wat minder positieve verhalen wisselen elkaar nog steeds af zie ik ;)
    Hier na vijf wakkere nachten (gemiddeld vier uur wakker achter elkaar) vannacht redelijk geslapen. Wel drie keer wakker voor een voeding maar daarna tenminste weer gewoon gaan slapen!

14. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Be happy: zeker bemoedigende woorden en ben zo ook gisteren mijn nacht in gegaan. Met het idee dat ik vaak wakker ging worden helaas was dat ook zo.

Afkes: helaas nog weinig verandering in de nacht. Snak ook weer na een nacht van 22.30 tot 6.00 gewoon om even op te laden.
    Merk aan de kleine man dat hij soms ook overdag wat meer moe is maar dat is ook niet vreemd. Ga vanavond maar weer met het idee naar bed dat ik vaak wakker ga worden, wie weet valt het dan wel mee.

Heeft iemand nog tips als hij nu wakker word snachts leg ik hem altijd aan en slaapt hij zo weer verder maar zou iets anders misschien ook helpen?

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik leg altijd aan als ze wil drinken 's-nachts. Zo slaapt ze ook het makkelijkst weer in. Ook bij het naar bed gaan doe ik het zo. Het gaat goed op haar eigen kamertje. Het heeft na de "verhuizing" nog een week geduurd voordat het echt beter begon te gaan met slapen, dus ik vermoed dat dat niet zo heel veel te maken heeft met het eigen kamertje, al zorgt dit er wel voor dat de kans kleiner is dat wij haar wakker maken.

Vannacht heeft ze van 8 tot 4 geslapen, met rond 12 uur even een schreeuw tussendoor. Ik was al bijna bij haar kamertje toen ik besefte dat ze gewoon verder was aan het slapen. Toen heb ik me natuurlijk omgedraaid en ben weer in bed gekropen. :D Om 4 uur een voeding gedaan en toen sliep ze weer verder tot 7.

Volgens mij zitten onze kindjes allemaal in dezelfde sprong! :D En die heeft niet echt met borstvoeding te maken, want ik hoor ook kv-mama's erover klagen. :)

16. amg

amg Lid

8 jan 2013
    74
    19
    8
    Nederland
    Bij ons gaat het ook nog steeds hetzelfde, ze wordt een paar keer per nacht wakker om even te drinken. Ik ben wel benieuwd of jullie de moeite nemen om jullie babies iedere keer weer terug leggen in hun eigen bedje? Ik heb dat opgegeven, iedere keer is het weer een strijd en dan is ze klaar wakker. Ik laat haar nu gewoon naast mij liggen en dan gaat het drinken half slapend zodat wij er beide minimaal last van hebben.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb te snel gejuichd! :(

Hier sinds een paar nachten ook weer aan het spoken en aan de borst willen.
    Denk doorkomende tandjes. Ik laat hem maar drinken, want daarna gaat hij gelukkig weer slapen. Hij hoest ook altijd bij doorkomende tandjes. Zetpil doet niet veel bij hem.

Hij heeft nu 4 boventandjes (twee voortandjes en twee hoektandjes).
    En twee voortandjes aan de onderkant.

Finley gaat gewoon weer in zijn eigen bedje terug trouwens en slaapt daar gelukkig zonder morren verder.

Moet ook wel, want we hebben twee losse bedden. Mijn vriend slaapt altijd onrustig namelijk (schopt oa zijn slaap).Dus tussen ons in liggen is geen optie. Dan ligt ie op de grond :p.

18. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Hoi hoe gaat het bij iedereen is er al vooruitgang, nou bij ons nog niet ben zo toe aan een goede nacht bed rust.

Vraag me soms af of het niet beter is om hem even te laten huilen zodat hij misschien zelf weer in slaap valt. Alleen ben ik daar echt geen voorstander van.

Ik zoek heel de tijd een reden waarom hij in eens zo onrustig is snachts maar het blijft alleen maar speculeren want ze kunnen het ons nog niet vertellen.

Dus ga er maar weer van uit dat hij vannacht een paar keer komt en dan leggen we hem maar gewoon aan.

Suc-6 vannacht meiden

19. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Hier nog niet echt vooruitgang wat betreft het vaak wakjer worden. Gelukkig nu wel kort wakker, dus drinken en weer verder slapen....

20. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ik durf nog niet te spreken van vooruitgang, daarvoor is het te kort. Maar de nachten zijn nu wisselend tussen 1 maal wakker tot doorslapen tot ongeveer 6 uur. Daarna leg ik haar weer in bed en slaapt ze tot 9 uur (gek kind) merk dat dat te lang is want overdag slapen is echt minimaal.
    We zijn nog opzoek naar het beste ritme.

Deel Deze Pagina