Het afbouwen wil niet...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ago, Mar 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    #1 Ago, Mar 6, 2014
    Last edited: Mar 6, 2014
    Enigszins gefrustreerd typ ik dit berichtje. Ik wil graag de voedingen overdag afbouwen. Zodat ik nog de ochtend- en avond- en evt nachtvoedingen bv geef en de rest aanvul met kv.
    Overdag wil onze man sowieso niet meer aan de borst drinken (althans hij is veel te druk met de omgeving, heel snel afgeleid en bijt dan ook nog en gezien we nog een peuter in huis hebben is even apart gaan zitten geen optie).

Maar hij wil geen kv, qua bijvoeding schiet het ook niet op want daar eet hij alleen maar fruit. Groente en brood is braken (hij vind het schijnbaar zó vies...). Heb daarin al alles geprobeerd.

Nu ben ik dus overdag steeds alle voedingen aan het kolven en biedt het hem vervolgens per fles aan.
    Maar ik ben dat zó beu. Heb bij onze dochter al een jaar fulltime gekolfd en ben inmiddels dus helemaal klaar met dat apparaat.

Maar wat kan ik nou nog doen? Heb al verschillende merken kv geprobeerd. Het door iemand anders laten geven (als ik niet aanwezig ben), gemengd met bv, etc. Maar niks wil dus.
    Daarbij komt dat ik volgend weekend een nachtje weg ben en ik kan niet voor twee dagen vooruit kolven. Heb wel melk in de vriezer maar daar houdt hij dus ook niet van, net zoals bij kv...

Help??

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Misschien pap maken van kv? Wij hebben friso/ hero kv heet dat nu en dat lijkt t meest qua smaak op bv. Gewoon in n bordje maken of een papfles geven? Vindt ze heerlijk hier een lekker papflesje voor t slapen gaan!

3. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier vind ze koude kv uit de koelkast uit een rietjesbeker het lekkerst

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lijst hij wel griekse yoghurt overdag?

5. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Friso/hero heb ik nog niet geprobeerd! Wist niet dat die het meest op de bv leek. Dan ga ik die morgen meteen halen en hoop dat het werkt!
    Waar maak jij de pap mee? Ik heb van die rijstebloem (vanille) maar die wil hij dus ook niet.

6. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Nog niet geprobeerd, maar wilde ik inmiddels dus wel gaan doen. Hoop dat hij het lekker vind. Dan kan ik daar alvast een voeding mee vervangen.
    En mag ik vragen wat voor rietjesbeker jij gebruikt?

7. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier gemerkt dat hij het opogewarmt niet luste en uiteindelijk koud wel, wie weet eens koud aanbieden?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Snap heel goed dat je dat kolven zat bent. Lukt aanleggen overdag echt niet meer? Ook niet ergens in het donker, slaapkamer, gordijnen dicht?
    Het lijkt allemaal wel tegen te zitten, omdat hij de alternatieven nog niet eet of drinkt.
    Soms scheelt het als je even pas op de plaats maakt, een weekje wacht en dan opnieuw probeert.

Maar 't lijkt me heel vervelend. Sterkte!

9. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    @supi: ik zal koud eens proberen. Dank voor je tip.

@dirksmama: Ik ben er al een paar maanden mee aan het 'klooien' overdag. Probeer het af en toe zeker nog eens maar het wil gewoon echt niet. Zelfs niet als onze dochter haar middagdutje doet en het dus rustig is beneden. Het is steeds een paar slokken en dan wegdraaien en rondkijken. Als ik dan kolf en de fles geef drinkt hij lekker door... En ondertussen kijkt hij fijn rond. En hij heeft dan echt wel honger, want leg ik 'm weg zonder na te kolven en met de fles te voeden dan blijft hij boos totdat er melk in zit. ;)

10. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    tip voor het onrustige drinken, beetje slecht vind ik...maar met tv aan drinken dan kan hij richting tv kijken en daarop focussen maar drinken gaat dan op automatische piloot...werkt hier vaak wel.

11. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Haha, hier werkt het juist averechts als de tv aan staat. Wel grappig dat het bij jou zo goed werkt!

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Wij maken gewoon met die 6+ (inmiddels 8+) pap pap!
    Rijstebloem voegt verder niets toe hè? En vanille smaakt ook misschien vies/ minder lekker?
    De fles op zich pakt hij wel?

13. fafa

fafa Niet meer actief

Grappig, had gisteren een pak friso gekocht (ga over een tijdje een lang weekend weg en heb geen zin om zoveel te gaan zitten kolven), en toen ik het proefde dacht ik: "goh, dit smaakt nog naar bv ook"
    Dus dit kan ik beamen ;)

14. Kikker85

Kikker85 Bekend lid

Nov 25, 2012
    825
    716
    93
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje wilde eerst ook geen kv uit de fles, terwijl hij de fles wel pakte als er afgekolfde bv in zat. Wat bij ons goed werkte was om de bv en de kv te mengen. Je begint dan met grotendeels bv en een klein beetje kv en dan verschuif je die balans steeds iets meer. Op die manier kan hij langzaam wennen aan de smaak van kv. Ik geef ook Friso/Hero btw

15. Ago

Ago Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,470
    1
    38
    NL
    Ja uit de fles drinken kan hij prima. Gisteravond nog naar de super gesneld voor wat Hero. En wat denk je... hij lust het!!!! Hij drinkt er de fles nog niet van leeg. Nu 1 x 80 en 1x 120 gedronken, maar hij drinkt het in elk geval zonder meteen een heel vies gezicht te trekken! Ik ben er echt blij mee! Volgend weekend ga ik een nachtje weg dus ik was me al goed zorgen aan het maken, maar dat gaat dus wel goedkomen!

Nu ook pap in huis gehaald en dat zo maar eens proberen!

16. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Mooi! Goed nieuws.
    Heb t zelf beide nooit geproefd trouwens...
    Was toen n tip hier op t forum :D
    Geniet van je uitje!
    Grtz.

Share This Page