zelfs de kleinste borstschild van medela past niet 21 mm wie heeft een tip? een stukje van het tepelhof zuigt mee. hoe gaat dat bij jullie? op de site van medela staan plaatjes en bij mij is het zo als op het tweede plaatje onderaan http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeed ... itting.php
Goh verrek, zo ziet het er bij mij ook uit. Ik heb de kolf van Avent, en daar is ook nog ruimte over tussen de tepel en de wand. Het kolven is verder geen probleem, ik moet alleen goed de borst in de midden er voor houden; goed mikken dus
ja ik dacht dat het normaal was, tot ze wat gevoelig werden. en vandaag dus die van 21 mm gehaald en het is nogsteeds zo dat het weefsel erin getrokken wordt. ik denk iets van een halve cm ongeveer. die schilden die ik eerst gebruikte waren van die softschilden van 24 mm. maar die kolven nog lekkerder dan die van 21 mm. ben een beetje bang dat ik het weefsel om zeep help. en mn kindje heeft het hard nodig (couveusekindje) Maar jij hebt het dus ook, en kolf je al lang?
Hier ook altijd zo geweest en na negen maanden gaat het nog steeds goed , inderdaad wel goed mikken zodat de tepel goed in het midden zit. En verder eigen gevoel in arm houden, doet het pijn dan gaat het niet goed, kolven moet geen pijn doen. Dus als de 24mm geen/minder pijn doet dan zou ik gewoon die gebruiken! Is denk ook wel lastig om een exact goede te hebben ieders borsten zijn tenslotte anders 8)
Bij mij gaat het ook zoals op het 2e plaatje (kleine borsten). Maar ik moet zeggen na in totaal een jaar gekolfd te hebben (niet fulltime, maar alleen als ik werkte of weg was), dat het nooit problemen heeft opgeleverd. Inderdaad goed in het midden "mikken". Daarnaast is kolven ook gewoon wennen en merkte ik na verloop van tijd dat ik een steeds hogere stand ging gebruiken. Ik zou er niet over stressen en gewoon rustig kolven. Succes!
bij mij werkt het ook op dezelfde manier. Wellicht als je je kolf minder hard zet dat je minder last van je tepels/tepelhof hebt. Hier is dat wel zo in elk geval en het verminderd bij mij niet de opbrengst. Soms moet ik alleen iets langer doorkolven.