Hallo ervaren bv mama's Ik geef mijn dochtertje nu bijna 7 weken volledige bv, het gaat hardstikke goed en ben supertrots dat ze zo goed groeit op mijn melk! Alleen zit ik met het volgende, ik voed in principe op verzoek maar ik weet niet zo goed wat ik met de avond aan moet. Als ik op verzoek voed dan gaat het ongeveer zo, 20:00 een voeding en dan komt ze rond een uur of 2:00 snachts en dan om 05:00 weer. Dan komt ze dus 2x per nacht. Kan ik haar nou beter wakker maken rond 23:00 voor een voeding of is het beter om op haar verzoek te voeden? Ik vind dat erg lastig. Ik heb haar weleens wakker gemaakt rond 23:00, dan komt ze rond 03:00 en dan om 07:00. Wat moet ik nou doen? Mijn oudste heeft fv gekregen dus ik heb geen ervaring verder
Ik heb mijn zoontje altijd wakker gemaakt voor de voeding van 23.00. Maar ja, ik heb mijn zoontje de eerste weken sowieso vaak wakker moeten maken omdat hij anders (te) lang tussen de voedingen liet.. Persoonlijk vind ik er niets mis mee om je kindje proberen te laten wennen aan een dag/nacht ritme, waarin het dus 's nachts een lange ruk maakt. Maar goed, zoals gezegd dat is heel persoonlijk!
Ik vind er op zich ook niks mis mee,het probleem is een beetje dat ze die lange ruk nu maakt van 20:30 tot 2:00 ongeveer, dus eigenlijk te vroeg begint ze aan de nacht.
Ik gaf die late voeding voordat ik zelf op bed ging terwijl zij half sliep. Legde haar gewoon slapend aan en zij dronk wel. Als die voeding ervoor zorgt dat ze inderdaad 1 keer per nacht komt ipv 2 keer, is dat wel zo fijn. Anders word jij net uit je diepe slaap gehaald.
Die lange ruk komt meestal vanzelf goed trouwens, zeker als je een beetje helpt met een voeding om 23:00. Op een gegeven moment zal ze toch bijna klokje rond slapen, dan maakt het niet meer uit of ze de avond of de nacht is begonnen met een lange ruk.
Dat is waar inderdaad maar op het cb hadden ze gezegd dat ik haar niet zo vroeg aan de nacht moet laten beginnen omdat ze de nacht dat verplaatst
Wellicht dat het CB het vaker hoort misgaan ofzo? Hier ging het in elk geval wel goed met jongste dochter. Nu slaapt ze van 19:00 tot 06:30 (met nog een voeding om 23:00 omdat ze anders niet genoeg binnenkrijgt....).
Hier ging ze de eerste 3 maanden gelijk met ons op bed nadat ze eerst een paar uur had geclusterd. met 4 maanden ging ze om 19u de nacht in en kwam ze eerst rond 4 uur, later schoof dat wat op. Als ik haar s avonds laat wakker maakte, kwam ze om 2 uur en 5 uur, dus ik liet haar slapen.
Hier clustert ze ook vaak maar niet elke avond, vanavond weer niet en slaapt ze al vanaf 20:30 maar kan morgen weer anders zijn. Ik ga haar zo wakker maken, ik kijk even hoe het dan gaat.
mijn oudste zoontje dronk zelf nog met 7/8 weken om 22/23 voor het laatst en kwam dan standaard rond 3 en 8 Maar naar 12 weken toe vervroegde hij zn avondvoeding en verlate zn nachtvoeding zegmaar, zat ie met 12 wkn ineens op 21 tot 9 klokje rond 5 voedingen. Volledig op zijn verzoek zeg maar, heb het eerder wel es geprobeerd, maar hij hield zn lipjes echt stijf en zat echt in zn diepe slaap. Maar om de 3 uur kwam hij al snel uit zichzelf Nu bij mn jongste voed ik overdag op mijn verzoek, als het nodig is om op die manier savonds standaard rond 20/2030 uit te komen. Ik vind dit een mooie laatste voeding-tijd ( ik bedoel om er alvast in te hebben, aangezien de oudste 1930 ongeveer naar bed gaat) Sindskort gaat het zo hij komt 10u, dan wacht ik vervolgens mij op hem om 13u...daarna doe ik het op mijn verzoek om 15u en dan komt ie zelf weer rond 1730/18 en dan doe ik het badje om 20 en laatste voeidng 2030 ofzo...en daarna rond 05/0530 en hierna slaapt hij door tot 10 ofzo Ik ben heel erg van ritme en regelmaat en dat sturen met op verzoek voeden vind ik juist perfect werken, maar ik voed op mijn verzoek dus puur om einde van de avond rond een bepaalde tijd uit te komen...om daar dus gelijk een ritme/regelmaat te hebben. Zn dutjes overdag zijn ook minder diep, dus dan gaat het ook makkelijker als die laatste
Zit nu dus boven met haar op schoot maar krijg dr niet wakker en ze houdt dr lippen stijf op elkaar haha, wat moet ik daar nou mee hihi
ik zou ehct laten slapen, ze kotm vanzelf wel in dr ritme...ik zou het morgen overdga op jouw verzoek doen...als je bijv wilt dat ze om 2130 ofzo voor het laatst drinkt, geef haar dan om 1830...dan komt ze vast nog wel voor een late voeding, wnat dat zou erg vroeg zijn om de nacht in te gaan
bij onze twee oudsten werkte dat niet... ik heb het weleens geprobeerd, maar het gevolg was dat ze juist eerder weer kwamen en dan zat ik aan 2-3 x die nacht... ik doe het nu dus ook niet, ik denk dat ik ze dan uit hun diepe slaap haalde en dat ze daarna dus niet meer hun normale slaapritme konden volgen. onze jongste krijgt nu rond 21 uur haar laatste voeding, ze valt dan echt in slaap, haar nacht begint dan gewoon. ze komt dan om 2 uur, half 3 en daarna tussen 5 en 6... het is niet anders...
Haha, nou dat is dan duidelijk Probeer op de avonden dat ze niet clustert, zelf eerder naar bed te gaan zodat je wel aan je rust komt. En voor je het weet, wordt ze steeds later in de nacht wakker voor voeding. Er komt een nacht dat je 's ochtends vroeg wakker schrikt met de realisatie dat ze helemaal niet is gekomen voor die eerste nachtvoeding Wat betreft het sturen van die laatste voeding, werkt idd niet altijd. Onze jongste krijgt haar 4e voeding op wisselende tijden: soms al om 16:00, maar soms ook om 18:30. Gek genoeg maakt het niet uit. Ze valt op een gegeven moment in slaap tot we haar wakker maken voor de voeding van 23:00. Maar zij ging ook altijd vroeg de nacht in. Kon weleens slapen van 16:00 tot 02:00... Komt vanzelf goed! Als ze niet op jouw verzoek wil drinken, dan is dat niet anders. Je zou nog kunnen proberen haar eerst te verschonen, wellicht wordt ze dan wakker genoeg om wel te drinken.
Ik voedde op een keer standaard als ik zelf ging slapen, rond een uur of 22, op mijn verzoek. Ik legde mijn zoontje dan gewoon slapend aan en hij dronk dan goed. Anders lag ik zelf met een half oor wakker pomdat ik op hem lag te wachten. Verder voedde ik wel op verzoek.
En hoe verliepen de tijden dan ongeveer bij jullie? Ik doe het nu ook helemaal op verzoek, ze krijgt nu rond 20:00/20:30 een voeding en komt dan rond half3/ 3 uur weer en dan rond 7. Ik vind het zo eigenlijk best wel prima. Als ze straks de nachtvoeding steeds meer verschuift tot die vervalt, hoef je de voeding van 23:00 ook niet meer te laten vallen, das dan wel weer handig want die ben je dan al een tijdje kwijt. Elk kind is natuurlijk ook anders. Vandaag overigens vaker aangelegd, ze had dorst van de warmte denk ik
Hier ligt de jongste beneden te slapen. Zij clustert van 18-21 en gaat dan slapen. Maar neem haar zo mee naar boven en dan drinkt ze nog weer even. Ze komt dan om 3 en 6 de laatste nachten.
die van ons kwam ook tot op een maand of 5 rond een uur of 2 nu krijgtie met 8,5 maand zijn laatste voeding om 0:30uur en ligt dan om 1:00uur (hij drinkt snel) hij slaapt dan tot 7:00uur gene probleem mee, soms wel eens lekker om uit te slapen en dat doet hij dan ook als ik hem na de voeding van 7:00uur weer te bed doe, dan kan het zo 10:00uur worden, heerlijk. misschien een beetje afzien maar weet waar ik het voor doe
als ik mijn zoon om 21.00 zijn laatste voeding geef dan kwam hij om 5.00 als ik een voeding gaf om 23.00 dan kwam hij 3.00\4.00 dus ik maak hem niet meer wakker soms komt zijn voeding uit om 19.00 dan leg ik hem 19.30\20.00 in bed en dan slaapt hij tot 5.00. sinds enkele dagen zelfs af en toe tot 6.00. ik laat het hem zelf regelen. heb geprobeerd: grote fles bv aanbieden. clusteren wekken maar het hij bepaald zijn eigen ritme.