Hallo ervaren bv mama's Ik geef mijn dochtertje nu bijna 7 weken volledige bv, het gaat hardstikke goed en ben supertrots dat ze zo goed groeit op mijn melk! Alleen zit ik met het volgende, ik voed in principe op verzoek maar ik weet niet zo goed wat ik met de avond aan moet. Als ik op verzoek voed dan gaat het ongeveer zo, 20:00 een voeding en dan komt ze rond een uur of 2:00 snachts en dan om 05:00 weer. Dan komt ze dus 2x per nacht. Kan ik haar nou beter wakker maken rond 23:00 voor een voeding of is het beter om op haar verzoek te voeden? Ik vind dat erg lastig. Ik heb haar weleens wakker gemaakt rond 23:00, dan komt ze rond 03:00 en dan om 07:00. Wat moet ik nou doen? Mijn oudste heeft fv gekregen dus ik heb geen ervaring verder
Ik heb mijn zoontje altijd wakker gemaakt voor de voeding van 23.00. Maar ja, ik heb mijn zoontje de eerste weken sowieso vaak wakker moeten maken omdat hij anders (te) lang tussen de voedingen liet.. Persoonlijk vind ik er niets mis mee om je kindje proberen te laten wennen aan een dag/nacht ritme, waarin het dus 's nachts een lange ruk maakt. Maar goed, zoals gezegd dat is heel persoonlijk!
Ik vind er op zich ook niks mis mee,het probleem is een beetje dat ze die lange ruk nu maakt van 20:30 tot 2:00 ongeveer, dus eigenlijk te vroeg begint ze aan de nacht.
Ik gaf die late voeding voordat ik zelf op bed ging terwijl zij half sliep. Legde haar gewoon slapend aan en zij dronk wel. Als die voeding ervoor zorgt dat ze inderdaad 1 keer per nacht komt ipv 2 keer, is dat wel zo fijn. Anders word jij net uit je diepe slaap gehaald.
Die lange ruk komt meestal vanzelf goed trouwens, zeker als je een beetje helpt met een voeding om 23:00. Op een gegeven moment zal ze toch bijna klokje rond slapen, dan maakt het niet meer uit of ze de avond of de nacht is begonnen met een lange ruk.
Dat is waar inderdaad maar op het cb hadden ze gezegd dat ik haar niet zo vroeg aan de nacht moet laten beginnen omdat ze de nacht dat verplaatst